ترانس اتوماتیک چیست ؟

برای جلوگیری از نوسانات برق ناگهانی ، کاهش یا افزایش ولتاژ ورودی از این دستگاه استفاده می کنند که برای تثبیت کردن ولتاژ جریان برق بسیار مناسب است . به همین منظور ما در این مقاله به بررسی ترانس اتوماتیک چیست می پردازیم.

نقش ترانس اتوماتیک چیست؟

در مورد اینکه ترانس اتوماتیک چیست و نقش آن چه می باشد می توان گفت که این ترانس ها برای اصلاح ولتاژ برق شهر می باشند و باعث جلوگیری از نوسانات برق و محافظت از لوازم برقی می باشند . این دستگاه دارای سیستم میکروپروسسوری است که دارای صفحه نمایش دیجیتال است و سطح ولتاژ برق ورودی را تنظیم می کند و همچنین دارای تاخیر ۱۸۰ ثانیه ای برای اتصال برق ورودی می باشد. نقش این ترانس علاوه بر جبران افت ولتاژ باعث کاهش مصرف جریان برق در لوازم برقی ، طولانی شدن عمر دستگاه ها و عملکرد بهتر محصولات برقی می شود و این دستگاه نظارت دائمی بر روی ولتاژ ورودی دستگاه های برقی دارد.

مزایای استفاده از ترانس اتوماتیک

اندازه این ترانسفورماتور بستگی به سیم پیچ ها دارد ولی هر چه اندازه آن کوچکتر باشد قیمت آن ارزان تر است . این ترانس ها دارای راندمان و عملکرد بالایی هستند و تنظیم ولتاژ بهتری را دارند و به صورت کلی از مزایای این ترانس ها هزینه کم ، تنظیم بهتر ، تلفات کم نسبت به ترانس معمولی دارند.

کاربرد ترانس اتوماتیک چیست؟

در مورد ترانس اتوماتیک چیست و کاربرد آن می توان گفت که برای جبران افت ولتاژ یا افزایش ولتاژ در سیستم های توزیع برق استفاده می شود و به عنوان متغیر در آزمایشگاه ها کاربرد دارد . این دستگاه در سیستم انتقال قدرت و توزیع در سیستم های صوتی و تصویری و خطوط راه آهن استفاده می شود و همچنین اصلاح افت ولتاژ از کابل توزیع از کاربردهای این ترانس ها می باشد و انواع ترانس اتوماتیک شامل استابلایزر خانگی ، صنعتی ، تک فاز ، سه فاز ، اداری می باشد.

ویژگی های ترانس اتوماتیک خوب

محافظت از لوازم برقی با جبران افت ولتاژ ، محافظت از لوازم برقی در برابر رعد و برق ، دارای صفحه نمایش دیجیتال برای ولتاژ ورودی ، قابل تنظیم حساسیت دستگاه  با شرایط ورودی ولتاژ ، دارای مدار تاخیر ۱۸۰ ثانیه ای بعد از متصل شدن به لوازم برقی که همه این موارد از ویژگی های یک ترانس اتوماتیک خوب می باشد.

کارکرد ترانس اتوماتیک چگونه است ؟

در مورد اینکه ترانس اتوماتیک چیست و چه کارکردی دارد می توان گفت که این دستگاه علاوه بر اینکه سیستم میکروپروسسوری دارد برای جبران ولتاژ ۱۴۰ تا ۲۶۰ ولت را هوشمندانه انجام می دهد و اگر ولتاژ از این بازه افت یا کاهش داشته باشد دستگاه را قطع می کند و با ۱۸۰ ثانیه تاخیر دوباره ولتاژ را تنظیم و به دستگاه های برقی متصل می کند.

ترانس اتوماتیک دارای چه قطعات و اجزایی می باشد؟

اجزا و قطعات این دستگاه شامل یک مدار الکترونیکی و تعدادی رله در کنار ترانسفورماتور است . مدار الکترونیکی دارای تقویت کننده آمپر ، مدار یکسو کننده ، میکروکنترلر و دیگر المان ها و اجزای الکترونیکی است. اسم دیگر این ترانس ها رگولاتور ولتاژ می باشد و بسته به نوع طراحی آن برای تنظیم یک یا چند ولتاژ AC  یا DC استفاده می شود . این دستگاه یک طراحی ساده دارد و به عنوان یک تنظیم کننده ولتاژ قوی استفاده می شود.

خرید ترانس اتوماتیک

این دستگاه به علت اینکه از سوختگی لوازم برقی جلوگیری می کند و سطح ولتاژ برق شهری را تنظیم می کند و قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است. اینگونه ترانس ها در بازار طرفداران بسیاری دارد.از ترانسهای اتو در چند سال اخیر بسیار استقبال کرده اند و در هنگام خرید به مهمترین نکته ای که باید توجه کنید گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه می باشد که در صورت هر گونه مشکل شما می توانید با شرکت آن دستگاه ارتباط و مشکل شما را در اسرع وقت حل می کنند و در صورت هر گونه خرابی دستگاه شما را تعویض می کنند.در این مقاله به پرسش ترانس اتوماتیک چیست به طور کامل پاسخ دادیم.

سخن پایانی

ترانس اتوماتیک چیست را برای شما بیان کردیم که این ترانس ها مزایای بسیاری دارند و از نوسانات ناگهانی برق شهری جلوگیری می کنند و باعث تثبیت برق ساختمان شما می شوند  و بهترین انتخاب برای جلوگیری از خرابی لوازم برقی منزل شما می باشند.

مقالات پیشنهادی

ترانس قدرت

ترانس برق

tahatrans

Recent Posts

نحوه پرداخت قبض برق

پرداخت قبض برق یکی از وظایف مهم و روزمره هر خانوار و شرکت است. امروزه…

3 هفته ago

علل استفاده از ترانس ایزوله در یو پی اس

در رابطه با علل استفاده از ترانس ایزوله در یو پی اس، باید بگوییم که…

3 هفته ago

راهکار های مناسب برای قطعی برق

راهکار های مناسب برای قطعی برق، راهی موثر برای کاهش خطرات الکتریکی در شبکه است.…

3 هفته ago

مزایا و معایب انواع یو پی اس

مزایا و معایب انواع یو پی اس از مهم ترین فاکتور ها در هنگام خرید…

1 ماه ago

محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر

محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر، روشی مطمئن برای پیشگیری از…

1 ماه ago

نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه

توجه به نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه می تواند به بهبود عملکرد…

2 ماه ago