تفاوت استابلایزر و ups یو پی اس در چیست ؟

استفاده از استابلایزر و ups برای جلوگیری از نوسانات برقی بسیار مهم می باشد و هر کدام از این دستگاه ها در زمان قطعی برق بسیار کاربردی است که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی تفاوت استابلایزر و ups یو پی اس در چیست می پردازیم.

استابلایزر چیست؟

در مورد تفاوت استابلایزر و ups  یو پی اس در چیست می توان گفت که استابلایزر یک دستگاه الکتریکی است و میزان ولتاژ را برای وسایل برقی تنظیم می کند. و بسیاری از این استابلایزرها قابلیت تنظیم ولتاژ ورودی را دارند و دیگر به دستگاه های برقی منزل شما آسیبی نمی رسد و از قطع و وصل شدن برق ، افزایش ناگهانی مصرف برق ، خاموشی های ناگهانی ، نوسانات برق که باعث خراب شدن دستگاه ها و لوازم برقی می شود جلوگیری می کند.

Ups یو پی اس چیست ؟

درباره موضوع تفاوت استابلایزر و ups  یو پی اس در چیست می توان گفت که ups یک منبع تغذیه بدون وقفه است که بین دستگاه مصرف برق شهری و مصرف کننده انرژی قرار می گیرد. عملکرد آن بدین صورت است که بدون توقف برق را به دستگاه ها وارد و با داشتن باتری های ذخیره انرژی از توقف انرژی برای ورود به دستگاه ها جلوگیری می کند . در اصل ups  در زمان قطع برق برق رسانی می کند ولی استابلایزر برق را با کیفیت وارد دستگاه های برقی می کند و از کاهش یا افزایش ولتاژ محافظت می کند. همچنین ups  دارای انواع مختلفی است مانند ups  مدار آنلاین ، ups مدار آف لاین و ups لاین اینتراکتیو می باشد.

فرق بین استابلایزر و ups

یکی از تفاوت استابلایزر و ups  یو پی اس در چیست این است که هر دو این دستگاه ها از نوسانات برق جلوگیری می کند و جریان یکنواختی را وارد دستگاه های برقی می کنند. ولی تفاوت اصلی آن در باتری های ذخیره کننده انرژی در ups  است که این باتری ها انرژی کافی را در زمان نبودن برق تامین می کنند. استابلایزرها فقط تنظیم یکنواخت برق را انجام می دهند ولی باتری ندارد و به استابلایزرها ترانس تقویت برق هم می گویند.
از این دستگاه ups  در مکان های مانند بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها و مکان های که قطعی برق خسارات زیادی به دستگاه ها می زند بسیار ضروری است. همچنین از استابلایزر برای منازل ، ادارات ، شرکت ها و غیره استفاده می شود و یک دستگاه بسیار کاربردی است. از پر فروش ترین تجهیزات الکتریکی در بازار می باشد . یکی دیگر از تفاوت این دو دستگاه قیمت بالای ups است و این قیمت بالاتر به علت وجود باتری می باشد .

استابلایزر بخریم یا ups یو پی اس

در مورد تفاوت استابلایزر و ups یو پی اس در چیست می توان به این موضوع اشاره کرد که انتخاب این دو دستگاه بستگی به نحوه نیاز و مصرف شما دارد.  یعنی اگر روزانه نوسانات برق در اطراف شما زیاد است شما می توانید یک استابلایزر بخرید و به تقویت برق کمک کنید. ولی اگر قطعی برق در منطقه شما طولانی مدت است شما می توانید یک دستگاه ups خریداری کنید و از آسیب به لوازم برقی منزل خود جلوگیری کنید. و به مدت طولانی در هنگام قطعی برق استفاده کنید.

هزینه و قیمت دستگاه استابلایزر و ups

همانطور که به این موضوع اشاره شد یو پی اس تامین کننده برق اضطراری در نبود برق می باشد. در موقع قطع برق شهر برق اضطراری را برای شما تامین می کند. اما استابلایزر در برابر نوسانات برق ، افزایش یا کاهش ناگهانی ولتاژ ، اتصال های کوتاه  برق محافظت می کند. کسانی که برق اضطراری لازم ندارند از استابلایزر به جای یو پی اس استفاده می کنند. هزینه و قیمت یو پی اس بسیار بالاتر از استابلایزر می باشد و این بالا بودن قیمت به علت وجود باتری های ذخیره انرژی می باشد .

سخن پایانی

تفاوت استابلایزر و ups  یو پی اس در چیست را بیان کردیم که این دو دستگاه شباهت و تفاوت های با هم دارند که برای جلوگیری از سوختن لوازم برقی بهتر است از این دستگاه ها با توجه به نوع کاربری و نیاز خود استفاده کنید و از آسیب رسیدن و خرابی وسایل برقی خود جلوگیری کنید.

مقاله پیشنهادی

ترانس قدرت

tahatrans

Recent Posts

نحوه پرداخت قبض برق

پرداخت قبض برق یکی از وظایف مهم و روزمره هر خانوار و شرکت است. امروزه…

1 ماه ago

علل استفاده از ترانس ایزوله در یو پی اس

در رابطه با علل استفاده از ترانس ایزوله در یو پی اس، باید بگوییم که…

1 ماه ago

راهکار های مناسب برای قطعی برق

راهکار های مناسب برای قطعی برق، راهی موثر برای کاهش خطرات الکتریکی در شبکه است.…

1 ماه ago

مزایا و معایب انواع یو پی اس

مزایا و معایب انواع یو پی اس از مهم ترین فاکتور ها در هنگام خرید…

2 ماه ago

محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر

محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر، روشی مطمئن برای پیشگیری از…

2 ماه ago

نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه

توجه به نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه می تواند به بهبود عملکرد…

2 ماه ago