خرید ترانس فریت

خرید ترانس فریت

عناوین و سر فصل های این مطلب

خرید ترانس فریت یا ترانسفورماتور هسته فریت ، با توجه به ویژگی نفوذ‌پذیری عالی ماده فریت ، به منظورهای گوناگونی صورت می‌پذیرد . برای آشنایی بیشتر با این نوع از ترانسفورماتورهای کارآمد ، سبک و ارزان قیمت ، مقاله پیش‌رو را که توسط تیم طاها ترانس گردآوری شده است ، تا انتها مطالعه بفرمایید .

ماده فریت چیست؟

ماده‌ی فریت ترکیبی از اکسید اهن ، منگنز ، زینک و نیکل می‌باشد که به دلیل خاصیت نفوذ پذیری بالای نیروی مغناطیسی و هدایت الکتریکی پایین به یک ماده ایده‌آل در ساخت هسته‌های ترانس در فرکانس‌های بالا تبدیل شده است .

ترانس فریت اغلب در منابع تغذیه ترانسی یا سوییچینگ با فرکانس بالا به کار گرفته می‌شوند . ترانس فریت در این منابع تغذیه موجب کاهش جریان‌های گردابی و تلفات سوییچینگ خواهد شد .

همینطور استفاده از ماده فریت از تعداد دور‌‌های سیم پیچی ترانس کم کرده که منجر به پایین آمدن قیمت تولید ، کوچک شدن سایز و سبک‌تر شدن وزن آن خواهد شد . اگر مایل به خرید ترانس فریت برای منابع تغذیه خود هستید ، در ادامه این مقاله با ما همراه شوید .

خرید ترانس فریت

ترانس فریت چیست؟

ترانس فریت ترانسی است که هسته آن از آلیاژ‌های غیر رسانایی با ماهیت فرو مغناطیسی ساخته شده و دور این هسته را سیم‌پیچ‌هایی ترانسفورماتور در بر می‌گیرد .

در واقع نمی‌توان ترانس فریت را بدون مزایا و ویژگی‌های ماده فریت تعریف کرد ، ازاین رو هر جا که بخواهیم از این نوع ترانس صحبت کنیم ناگزیر به سراغ فریت و خواص آن می‌رویم .

ترانس فریت با توجه به خواص فیزیکی و الکتریکی ماده فریت ، مزایایی چون نفوذپذیری مغناطیسی عالی و عدم جریان‌های گردابی در مدار را دارد ؛ از این رو خرید ترانس فریت به نسبت سایر ترانس‌های مغناطیسی متقاضیان بیشتری دارد .

مقاله پیشنهادی:  ترانس برق خانگی و صنعتی چیست؟

ترانس فریت‌ به طور گسترده در منابع تغذیه سوییچینگ با فرکانس بالا ، سلف‌‌های قابل تنظیم ، مدار‌های با فرکانس بالا و ترانسفورماتور‌های باند پهن استفاده شود .

اگر هدف شما از باز کردن این صفحه آشنایی با این ترانسفورماتور و خرید ترانس فریت بوده ، در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا با آشنایی با انواع ترانس فریت ، متوجه شوید که کدام نوع از این ترانسفورماتور به کار شما خواهد آمد و خریدی مطمئن و مطابق با نیاز خود داشته باشید .

انواع و خرید ترانس فریت بر اساس ترکیبات شیمیایی

در زمان خرید ترانس فریت در بازار با دو نوع ترانس فریت منیزیم منگنز و ترانس فریت نیکل روی مواجه می‌شوید . در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که منظور از این دو نوع چیست و چه تفاوتی با هم دارند .

فریت منیزیم منگنز (MnZn):

این نوع ترانس فریت در مقایسه با ترانس فریت نیکل روی سطح اشباع و نفوذ پذیری مغناطیسی بالاتری دارد . این نوع ترانس‌ها برای دامنه‌هایی با فرکانس کاری کمتر از 5MHz به کار گرفته می‌شوند . با توجه به سطح امپدانس ، این نوع هسته فریت برای سلف‌هایی تا 70 مگاهرتز مناسب است .

فریت نیکل روی (NiZn): ترانس فریت نیکل روی در مقایسه با ترانس فریت منیزیم منگنز مقاومت بیشتری دارد و در مناطقی که فرکانس‌ها از 2MHz تا چند صد مگاهرتز است ، به کار گرفته می‌شود . این نوع ترانس فریت بر عکس نوع قبلی برای سلف‌هایی بیشتر از 70 مگاهرتز مناسب می‌باشد .

این گونه فریت‌ها نقطه کوری زیر500  درجه سانتیگراد دارند ( در دمایی بیشتر از این خاصیت مغناطیسی مواد فریت از بین می‌رود ) و به دما بالاتر از این درجه حساس هستند . پس در زمان انتخاب و خرید ترانس فریت ، این مسأله را در نظر بگیرید .

مقاله پیشنهادی:  صدای ترانسفورماتور الکتریکی به چه دلیل ایجاد می شود و چگونه آن را کاهش دهیم ؟

انواع و خرید ترانس فریت بر اساس اشکال مختلف

اگر قصد خرید ترانس فریت را دارید ، باید به اشکال مختلف آن نیز آشنا باشید تا خرید کارامد‌‌تر و ایده‌ال‌تری داشته باشید .

هسته فریت EI : در این نوع ترانس فریت ، ساختار و مونتاژ سیم‌پیچ ‌ها بسیار ساده و آسان است . این شکل از ترانس فریت در سلف‌های قدرتی و ارتباطی ، ترانسفورماتور ‌های باند پهن ، مبدل و اینورتر به کار گرفته می‌شوند .

هسته های  ETD: این شکل از هسته فریت از یک قسمت مرکزی با حداقل مقاومت در مقابل سیم پیچ تشکیل شده است . سایز این شکل از هسته برای بالا بردن بازدهی ترانسفورماتور قابل تغییر است . این نوع ترانس فریت برای ترانسفورماتور‌های قدرتی و القاگر‌ها به کار گرفته می‌شوند .

هسته های  EFD: فریت‌های EFD به علت بخش‌های مقطعی برای ترانسفورماتور‌های کوچک و القاگر‌ها به کار گرفته می‌شوند .

هسته های EER: مرکز این نوع از فریت گرد می‌باشد که سبب کاهش طول مسیر سیم‌پیچ ، جمع شور شدن ترانس و سبکی ترانس فریت خواهد شد .

خرید ترانس فریت

ترانس فریت‌ها با توجه به ویژگی نفوذپذیری عالی نیروی مغناطیسی و تلفات کم ، در ساخت القاگر‌ها و ترانسفورماتورها بسیار مورد تقاضا است .

در خرید ترانس فریت باید بر اساس نیاز خود به شکل ، دمای کور ، ترکیبات شیمیایی ، ابعاد ، وزن ، تعداد سیم‌پیچ و … توجه کنید ، البته خرید ترانسفورماتور هسته فریت کار آسانی نیست و نیاز به محاسبات تخصصی دارد .

تیم مهندسی طاها ترانس ‌می‌تواند به شما در خرید این قطعه کمک کند ، آنها با پرسیدن نیاز شما تمام محاسبات لازم را انجام داده و به شما خواهند گفت که کدام یک از ترانس ‌فریت‌های عرضه شده در فروشگاه مناسب نیاز شماست .

مقاله پیشنهادی:  برق شهری Ac است یا Dc؟

در ادامه بحث خرید ترانس فریت باید اضافه کرد که ترانس فریت قیمت بسیار پایینی دارد زیرا متریال اولیه آن یعنی فریت از هیدروکسید آهن بوده و تولید آن نیز پیچیدگی زیادی ندارد .

اگر قصد خرید این محصول را با کیفیت بالا در کنار قیمت ارزان دارید این محصول را از سایت تولید کننده آن یعنی طاها ترانس خریداری کنید .

خرید ترانس فریت

سخن پایانی

شرکت مهندسی طاها ترانس سابقه و دانش بسیار بالایی در تولید انواع ترانس ، چوک ، سلف و … دارد . این گروه‌ مهندسی ، ترانس فریت را در انواع مختلفی که در این متن به آن اشاره کردیم تولید و صورت آنلاین به فروش می‌رسانند . هدف از فروش آنلاین این محصول دسترسی و خرید آسان محصولات این شرکت در اقصی نقاط ایران می باشد .

هر محصولی که مدنظرتان است را با راهنمایی مشاوران طاها ترانس به درستی انتخاب کنید ، سپس ان را در سایت سفارش دهید . تیم پشتیبانی این سایت در کمترین زمان محصول خریداری شده را در درب منزل به شما تحویل خواهد داد .

مقالات پیشنهادی

ترانس اتو

ترانس سفارشی