خرید ترانس فلای بک

خرید ترانس فلای بک

عناوین و سر فصل های این مطلب

خرید ترانس فلای بک با توجه به ویژگی‌های خاص و کاربرد‌های متنوع آن متقاضیان بسیاری دارد . ترانس فلای بک یک وسیله ضروری برای رفع نیازهای ولتاژ بالا و پایین شما در منابع تغذیه سوئیچینگ است.

این نوع ترانسفورماتور با برتری ساختاری و توانایی ذخیره انرژی دریافتی از ولتاژ ورودی ، در بسیاری از وسایل الکتریکی به کار گرفته می‌شود . در این مقاله با ترانس فلای بک بیشتر آشنا خواهید شد .

ترانس فلای بک چیست ؟

ترانس فلای بک یک وسیله تبدیل انرژی است که انرژی را از یک سوی مدار به سوی دیگر در سطح توان ثابت می‌فرستد . در این فرایند ، ولتاژ ترانسفورماتور فلای بک بسته به کاربرد به مقدار بسیار بالایی افزایش می‌یابد .

این ترانس به عنوان ترانسفورماتور خروجی خط نیز شناخته می‌شود زیرا ولتاژ خط خروجی به نیمه دیگر مدار منتقل می‌شود. یک مدار DC ، با کمک مدار یکسو کننده می‌تواند سیم پیچ اولیه ترانسفورماتور را به حرکت درآورد .

خرید ترانس فلای بک توسط افراد و شرکت‌هایی که با تولید تجهیزات تصویری ، هوانوردی ، مخابرات ، ماشین آلات صنعتی و … سر و کار دارند، صورت می‌پذیرد .

خرید ترانس فلای بک

کاربرد ترانس فلای بک

در کل ترانسفورماتورهای فلای بک در مواردی که نیاز به سیگنال‌های ولتاژ در فرکانس بالا باشد، استفاده می‌شوند . کاربردهای متنوع این نوع از ترانسفورماتورها آنها را به یک انتخاب محبوب در میان کاربران الکترونیک تبدیل می‌کند .

تلویزیون : اولین ترانسفورماتورهای فلای بک در تلویزیون‌های قرن بیستم برای تنظیم پرتو الکترونی افقی یک لوله اشعه کاتدی (CRT) استفاده شد . امروزه تلویزیون‌های مدرن با توجه به کاربرد این ترانس به اجزای پیچیده‌ای برلی ثابت ماندن ولتاژ تغذیه ، نیاز دارند .

مقاله پیشنهادی:  پست هوایی ، محل نصب ، اجزا و قطعات

هوانوردی : بسیاری از ابزارهای هوانوردی باید در یک فرکانس مشخص باشند تا به درستی کار کنند. ترانس فلای بک به ارائه منبع برق با ولتاژ بالا کمک می‌کند و از این رو از تجهیزات هوانوردی محافظت می‌کند .

مخابرات : ترانس‌‌های فلای بک در شبکه‌های مخابراتی برای تبدیل برق و منبع برق استفاده می‌شوند . در حوزه مخابرات ، تبدیل برق AC به DC ، به ویژه برای منبع تغذیه سوئیچینگ بسیار رایج است .

اینورترها و مبدل‌ها : در حالی که مبدل‌های الکتریکی و اینورترها در فرکانس‌های مختلف کار می کنند ، ترانس‌های فلای بک به تبدیل جریان ولتاژ پایین به جریان ولتاژ بالا کمک می‌کنند. آنها همچنین برق ثابتی را به رایانه‌ها ، یخچال‌ها و دستگاه‌های تهویه مطبوع می‌دهند.
ماشین آلات صنعتی : خرید ترانس فلای بک به منظور بهبود کارایی وعملکرد ماشین آلات صنعتی و پشتیبانی از طیف وسیعی از تجهیزات صنعتی ضروری است . آنها معمولاً در موتورها ، ژنراتورها و پمپ‌های الکتریکی یافت می‌شوند .

 ویژگی‌های ترانس فلای بک

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم ، ترانس فلای بک یکی از انواع ترانسفورماتور های برقی است که وظیفه آن تولید سیگنال‌های ولتاژ بالا با فرکانس زیاد می‌باشد . سیگنال‌های تولید شده توسط فلای بک اغلب شکل دندان اره‌ای دارند .

ترانس‌های فلای بک ابتدا به منظور سهولت کنترل حرکت پرتوهای الکترونی در لامپ اشعه کاتد روی کار آمدند .رفته رفته با توجه به ویژگی‌های خاص این ترانس در منابع تغذیه سوئیچینگ نیز به کار گرفته شد .

خرید ترانس فلای بک برای هر دو وضعیت منبع ولتاژ بالا و کم ممانعتی ندارد . ترانس فلای بک به دلیل ساختار مدار ساده ، اندازه کوچک و هزینه ارزان در بین مهندسان توسعه محبوبیت زیادی دارد.

مقاله پیشنهادی:  جوی استیک صنعتی

مزایای ترانس فلای بک

با خرید ترانس فلای بک برای تجهیزات مختلف ازمزایای بی شماری بهره‌مند می‌شوید که در زیر به این مزایا اشاره می‌کنیم .

۱. این ترانسفورماتور به دلیل مدار بسیار ساده ، چندین خروجی DC را به طور موثری ارائه می‌دهد ، بنابراین برای نیازهای خروجی چندگانه مناسب است .

۲. راندمان تبدیل در ترانس فلای بک بالا بوده و در مقابل تلفات انرژی کمی دارد .

۳. در صورت نوسان ولتاژ ورودی در یک محدوده بزرگ، این ترانس هنوز هم خروجی نسبتاً پایداری دارد . در حال حاضر، ورودی AC را می‌توان بین 85 تا 265 ولت تحقق بخشید. برای برآورده کردن الزامات خروجی پایدار نیازی به سوئیچ نیست .

نحوه کار ترانس فلای بک

اگر قصد خرید ترانس فلای بک را دارید ، بهتر است پیش از خرید با کارکرد آن آشنا شوید . ترانسفورماتورهای فلای بک معمولاً در دو حالت زیر کار می‌کنند :

حالت ناپیوسته جریان سلف DCM : به این حالت تبدیل انرژی کامل نیز گفته می‌شود . در این حالت همزمان تمام انرژی ذخیره شده در ترانسفورماتور در طول چرخه فلای بک به خروجی منتقل می‌شود.

حالت پیوسته جریان سلف CCM : این حالت تبدیل جریان انرژی ناقص هم خوانده می‌شود . در این وضعیت بخشی از انرژی ذخیره شده در ترانسفورماتور در انتهای چرخه فلای بک تا شروع چرخه بعدی حفظ می‌شود .

اجزا ترانس فلای بک

پیش از خرید ترانس فلای بک بهتر است ابتدا با اجزای تشکیل دهنده آن آشنا شوید تا درک بهتری از کارکرد آن داشته باشید . این ترانسفورماتور از اجزای الکتریکی مانند سوئیچ‌ها ، یکسو کننده‌ها ، فیلترها و کنترل‌هایی برای هدایت سوئیچ‌ها و رسیدن به تنظیم تشکیل شده است .

مقاله پیشنهادی:  یو پی اس چند ساعت کار می کند؟

سوئیچ برای روشن و خاموش کردن مدار اولیه استفاده می‌شود . یک سیگنال PWM از کنترل کننده عملکرد سوئیچ را کنترل می‌کند . در اکثر طرح‌های ترانسفورماتور فلای بک ، FET ، ماسفت ها یا ترانزیستورهای پایه به عنوان سوئیچ استفاده می شوند .

یکسو کننده ولتاژ سیم پیچ ثانویه را برای به دست آوردن یک خروجی DC ضربانی ، اصلاح می‌کند تا بار از سیم پیچ ثانویه ترانسفورماتور جدا شود . خازن‌ها ولتاژ خروجی یکسو کننده را فیلتر کرده و سطح خروجی DC را بسته به کاربرد مورد نظر افزایش می‌دهند .

خرید ترانس فلای بک به عنوان یک سلف برای ذخیره انرژی مغناطیسی نیز امکانپذیر است ، این ترانسفورماتور به عنوان یک القاگر دو جفت شده طراحی و به عنوان سیم پیچ اولیه و ثانویه به کار گرفته می‌شود ، این سلف در فرکانس بالا نزدیک به 50 کیلوهرتز کار می‌کند .

خرید ترانس فلای بک

در پایان

در این مقاله که توسط تیم مهندسی طاها ترانس گردآوری شده است، سعی در معرفی مختصر یکی از ترانسفورماتور‌های پر کاربرد در وسایل الکترونیکی به نام ترانس فلای بک داشتیم .

اگر با خواندن این مطلب ابهامات و سوالات زیادی راجع به این ترانسفورماتور دارید ، یا قصد خرید ترانس فلای بک را دارید ، با تیم مشاوره طاها ترانس تماس بگیرید یا برای ما پیام بگذارید تا در اسرع وقت به تمام پرسش‌های شما پاسخ دهیم .

مقالات پیشنهادی

ترانس اتو

ترنس سفارشی