طراحی ترانس فلای بک

طراحی ترانس فلای بک

عناوین و سر فصل های این مطلب

طراحی ترانس فلای بک شبیه به ترانسفورمر فوروارد می باشد اما طراحی ترانسفورمر فلای بک کاملا متفاوت می باشد .

اگر نمودار زمانی که درون ترانس فلای بک وجود دارد ، را با دیگر دستگاه ها مقایسه کنید تفاوت های آن را خواهید دید ؛ در این مبحث سعی کرده ایم ، درباره طراحی ترانسفورمر فلای بک اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم با ما همراه باشید .

درباره طراحی ترانس فلای بک بیش تر بدانید

پیش از ارائه توضیحاتب در خصوص طراحی ترانس فلای بک در رابطه قطعات موجود در این دستگاه صحبت خواهیم کرد ‌، قطعات تشکیل دهنده ترانسفورمر فلای بک عبارت اند از ؛ هسته فریت اولیه و همچنین چندین سیم پیچ ثانویه که با قرار گرفتن این قطعات کنار یک دیگر ترانس فلای بک شکل می گیرد .

سیم پیچ های اولیه و ثانویه که در این ترانسفورمر وجود دارند به شکل کاملا جداگانه طراحی شده اند .

هر کدام از این سیم پیچ ها همانند فلای بک هستند ، اما تفاوتی که در آن وجود دارد این است که هسته فریت آن ها مشترک هستند و زمانی که سوئیچ روشن باشد ، سیم پیچ اولیه اقدام به ذخیره انرژی درون خود می کند و در زمان ذخیره انرژی تخصصی مپیچ اولیه سیم پیچ دوم که ثانوی نام دارد باز می باشد .

مهم ترین عاملی که در طراحی ترانس فلای بک اهمیت دارد توانایی میزان انرژی است که توسط سیم پیچ اولیه ذخیره می شود ؛ برای این که بتوانند تخمین بزنند که چه مقدار انرژی ذخیره شده است نیازمند فرمول های دقیق هستند .

مقاله پیشنهادی:  ترانس کاهنده برق

نکته مهمی که وجود دارد این است که ترانس فلای بک باید در زمان بسیار کوتاهی انرژی زیادی را در خود ذخیره کند پس اندوکتانس که مورد نیاز سلف اولیه است معمولا باید کم تر باشد تا بتواند جریان بالایی را از خود عبور دهد .

به دلیل وجود جریان بالا و انرژی زیاد باعث می‌شود تا هسته ترانس به شکل اشباع در بیاید که برای مقابله کردن با اشباع شدن هسته معمولاً شکاف هوایی درون هسته به وجود می آورند تا با این کار انرژی در شکاف ایجاد شده ذخیره شود که انجام این کار از اشباع رفتن هسته جلوگیری می کند .

در طراحی ترانس فلای بک توجه به هسته اهمیت زیادی دارد ‌. برای این که بتوان هسته مناسبی را انتخاب کرد ، باید در وحله اول از فرمول گفته شده کمک گرفت ، تا اندازه WaAc را محاسبه کرد . در این زمان رابطه Wa مساحت مورد نیاز است که برای سیم پیچ اولیه در نظر گرفته می شود .

بعد از محاسبه فرمول از جدول های موجود اقدام به انتخاب هسته ای می کنیم که مناسب باشد ؛ هسته باید WaAc آن از اندازه محاسبه شده توسط رابطه ای که بزرگ تر باشد تا بتوان از طریق رابطه شکافی برای هسته مورد نیاز است ، را محاسبه کرد که فرمول در ادامه نوشته شده است .

بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل باید توجه داشته باشید که هسته ای مناسب است که شکاف آن برابر با مقدار محاسبه شده از رابطه ای است که با کمک فرمول زیر به دست آمده باشد .

مقاله پیشنهادی:  انواع برند استابلایزر

در طراحی ترانس فلای بک نیازمند یک سری محساسبات هستیم . حال زمان محاسبه سیم پیچ های اولیه ترانس فلای بک است که برای این کار نیز از رابطه فرمول دیگری کمک می گیریم و در ادامه از طریق رابطه فرمول گفته شده تعداد دور مورد نیاز سیم پیچ ثانویه را محاسبه می نماییم .

طراحی ترانس فلای بک

نحوه خرید ترانس فلای بک

ترانس فلای بک از جمله تجهیزاتی است که با بهره مندی از آن می‌توان به منافع متعددی دست یافت و یکی از محصولات پر تقاضا در بازار می باشد .

این دستگاه توسط برند های متعددی تولید شده و با قیمت های متنوع به بازار ارائه می‌شود ، البته لازم به ذکر است که طراحی ترانس فلای بک در برندهای مختلف کاملاً متفاوت است و تغییراتی توسط برندهای تجهیزات اعمال شده است .

طاها ترانس یکی از مراکز ارائه دهنده دهنده این محصول در بازار به شمار می آید که از طراحی ویژه استفاده نموده و این محصول را در قیمت های مناسب به دست مصرف کنندگان می رساند .

در صورتیکه نیاز به دریافت اطلاعات فنی در خصوص این تجهیز داشته باشید ، می توانید با مراجعه به مجموعه تئاتر است این اطلاعات را کسب کنید و علاوه بر خرید یک محصول با کیفیت و درجه یک از خدمات مشاوره‌ای نیز بهره مند شوید .

طراحی ترانس فلای بک

 کلام آخر با همراهان همیشگی

در این مقاله اطلاعاتی را در خصوص طراحی ترانس فلای بک ارائه کردیم . این دستگاه قادر است تا انرژی بالایی را در زمان بسیار کوتاهی در خود ذخیره کند که این کار باعث می شود تا حجم اسپایک هایی که توسط ترانس فلای بک تولید شده است افزایش بیابد .

مقاله پیشنهادی:  بزرگترین ترانس برق جهان

حجم تولید شده اسپایک حدودا 250 ولت یا بیش تر می باشد که حجم بالای آن باعث آسیب رسیدن به mosfet سوئیچ می شود .

پس نتیجه می گیریم که تولید و ساخت ماسفت های قدرت برای ترانسفورمر واجب می باشد .

اگر قصد دارید درباره طراحی ترانس فلای بک بیش تر بدانید و اطلاعات کامل تری داشته باشید می توانید به سایت طاها ترانس مراجعه نمایید و اگر سوالی در این زمینه ذهنتان را مشغول کرده است کافیست با پشتیبانی تماس گرفته و پاسخ سوال خود را دریافت نمایید .

مقالات پیشنهادی

ترانس قدرت

ترانس ایزوله