چطور یک استابلایزر با کیفیت و ارزان انتخاب کنیم ؟

همانطور که می دانید امروزه نوسانات برق شهری خطرات بسیاری برای وسایل برقی دارد. باید دستگاهی برای کنترل این نوسانات و تنظیم ولتاژ انتخاب کرد که بهترین دستگاه استابلایزر می باشد. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی چطور یک استابلایزر با کیفیت و ارزان انتخاب کنیم می پردازیم.

معرفی دستگاه استابلایزر

در مورد موضوع چطور یک استابلایزر با کیفیت و ارزان انتخاب کنیم می توان گفت که ابتدا باید شناخت کافی از دستگاه استابلایزر داشته باشید. به این دستگاه ترانس اتوماتیک هم می گویند که تمام نوسانات برق را کنترل می کند و به عنوان یک محافظ و تثبیت کننده ولتاژ از وسایل برقی محافظت می کند. به طور کلی می توان گفت که محافظ برق فقط سبب قطع شدن برق و خاموش شدن دستگاه های برقی می شود ولی استابلایزر با تنظیم کردن و ثابت کردن ولتاژ از آنها محافظت می کند. همچنین باعث افزایش طول عمر وسایل برقی می شود و کاربرد آن بیشتر در منازل ، ادارات و کارخانه ها و کارگاه ها می باشد .

انواع استابلایزر ارزان

استابلایزر رله ای

در مورد اینکه چطور یک استابلایزر با کیفیت و ارزان انتخاب کنیم می توان به استابلایزر رله ای اشاره کرد که این نوع استابلایزر یک ترانس و چند رله دارد که این رله ها باعث هماهنگی برق منزل شما می شوند. این استابلایزر رله ای برق را به صورت پله ای تنظیم می کند. قیمت آن بسیار ارزان و مقرون به صرفه است و کاربرد آن برای تثبیت برق منازل ، تجهیزات برقی ، سیستم های حفاظتی و کنترلی می باشد و دارای کیفیت و عملکرد خوبی است.

استابلایزر سوئیچینگ

این استابلایزر سرعت بالایی دارد و دارای کانورتر الکترونیکی است و ولتاژ برق را تنظیم و به میزان نیاز نوسان ها تغییر می دهد. دارای سیستم هوشمند است و بسیار با کیفیت و مقاوم است. کاربرد آن برای شرکت ها و کارخانجات می باشد و قیمت آن بسیار مناسب است. این نوع استابلایزر به علت کارایی و قیمت مناسب طرفداران بسیاری در بازار دارد و از آن بسیار استقبال شده است. استابلایزر سوئیچینگ نیز یکی از انواع استابلایزر با کیفیت و ارزان می باشد.

استابلایزر سروو

یکی دیگر از انواع استابلایزرها سروو می باشد که نوسان برق را سریع کنترل می کند و بسیار دقیق است و کارایی آن بهتر از رله ای است و دارای یک سیستم مکانیکی است ولی سرعت آن کمتر است و دارای استهلاک می باشد و صدای بالایی دارد.

نکات مهم در هنگام خرید استابلایزر ارزان

در مورد اینکه چطور یک استابلایزر با کیفیت و ارزان انتخاب کنیم باید به کیفیت دستگاه توجه کرد و از خرید دستگاه استابلایزر دست دوم خودداری کنید. برای محافظت از وسایل برقی باید استابلایزرهای که قدرت و توان بالایی دارند را انتخاب کنید. چون استابلایزر با توان کم باعث آسیب رسیدن به وسایل برقی می شود همچنین ضمانت نامه و گارانتی داشته باشند. زمانی که استابلایزر خراب باشد شما می توانید به نمایندگی مراجعه و آن را تعویض کنید. در هنگام خرید این دستگاه باید به ساخت کشور سازنده ، قدرت توان ، ضمانت نامه و خدمات پس از فروش دقت کنید . استابلایزرهای که کیفیت ندارند خیلی زود خراب می شوند و آسیب به وسایل برقی شما می زنند . بهترین انتخاب برای این دستگاه ها این است که نوسانات برق شهری را تنظیم و کنترل کنند و البته قیمت آن هم مناسب باشد.

چه زمانی باید استابلایزر خریداری کنیم ؟

هنگامی که احساس می کنید بعضی از دستگاه های حساس دچار لطمه و آسیب می شوند یا چراغ های منزل شما خاموش و روشن می شوند و یا لوازم برقی منزل شما به صورت مکرر خاموش و روشن می شود که در این صورت باید از استابلایزر استفاده کنید . البته امروزه به علت گران بودن وسایل برقی در هر منزلی یک استابلایزر وجود دارد تا از نوسانات برق و سوختن وسایل برقی جلوگیری کنند‌. استابلایزر با کیفیت و ارزان می تواند از بسیاری از نواسانات جلوگیری کند.

سخن پایانی

در مورد موضوع چطور یک استابلایزر با کیفیت و ارزان انتخاب کنیم صحبت کردیم که این دستگاه باید دارای توان بالا و قدرت کنترل نوسان برق را داشته باشد و دقت کنید که کیفیت از قیمت بسیار مهم تر می باشد و بهترین استابلایزر باعث حفاظت از سوختن  وسایل برقی شما می شود و همچنین باعث افزایش طول عمر دستگاه های برقی در منزل شما می شود.

مقاله پیشنهادی

ترانس سه فاز

tahatrans

Recent Posts

نحوه پرداخت قبض برق

پرداخت قبض برق یکی از وظایف مهم و روزمره هر خانوار و شرکت است. امروزه…

1 ماه ago

علل استفاده از ترانس ایزوله در یو پی اس

در رابطه با علل استفاده از ترانس ایزوله در یو پی اس، باید بگوییم که…

1 ماه ago

راهکار های مناسب برای قطعی برق

راهکار های مناسب برای قطعی برق، راهی موثر برای کاهش خطرات الکتریکی در شبکه است.…

1 ماه ago

مزایا و معایب انواع یو پی اس

مزایا و معایب انواع یو پی اس از مهم ترین فاکتور ها در هنگام خرید…

2 ماه ago

محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر

محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر، روشی مطمئن برای پیشگیری از…

2 ماه ago

نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه

توجه به نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه می تواند به بهبود عملکرد…

2 ماه ago