زمانی که جهان پا به عرصه اسرارآمیز مخابرات نمود ، یکسری کالاها و محصولات جدید تولید و به بازار عرضه شده اند . از قرن بیستم تا به امروز کابل های کواکسیال با ورود خودش دنیای جدید را رونمایی کرده اند .

یکی از محصولات فوق العاده کاربردی در این عرصه کابل کواکسیال بوده که دارای مدل و سری های متعددی است ، که هر کدام از آنها دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشند . در این مبحث رگ های پیکره دنیای جدید را معرفی خواهیم کرد . برای خرید کابل کواکسیال می توانید به سیگنال ارتباط مراجعه کنید.

منظور از کابل کواکسیال چیست ؟

با اختراع لامپ آرام آرام سایر قطعات الکتریکی و وسایل برقی تولید و به بازار عرضه شدند ، برای اتصال قطعات با همدیگر و همچنین تغذیه از منبع تامین کننده نیروی الکتریسیته ، رشته های مسی با روکش پلاستیکی مورد استفاده قرار گرفته اند که آن ها را تحت عنوان سیم می‌شناسیم .

سیم ها به عنوان یک رسانای فوق العاده قدرتمند و البته عایق ، برق را از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال می دادند . با روی کار آمدن دستگاه های رادیویی صنایع مدرن نقاب از چهره کشیده و به خوبی در دنیا معرفی شد .

اما برای انتقال داده های مرتبط با چنین دستگاه هایی استفاده از سیم تنها کافی نبوده و محصولی تحت عنوان کابل کواکسیال تولید شده است .

با وجود این محصول انتقال انرژی و فرکانس های رادیویی از یک سیستم و دستگاه به سیستم و دستگاهی دیگر فراهم خواهد شد ، با وجود این که ساختار این محصول به سیم شباهت بسیار زیادی دارد ، اما در جزئیات و اجزای تشکیل دهنده آن شاهد یک سری تفاوت های خاص و منحصر به فرد هستیم .

این محصولات تحت عنوان کابل های کواکسیال شناخته شده و برای انتقال و هدایت امواج رادیویی مورد بهره وری قرار می گیرند .

تجهیزات مورد استفاده در صنایع متعدد ، تلویزیون ها ، رادیوها ، دوربین مداربسته ، لپ تاپ و سایر تجهیزات الکترونیکی و دیجیتالی وابسته به این محصول هستند و انتقال انرژی و تصویر به واسطه چنین کابلی امکان ‌پذیر خواهد بود . در ادامه بیشتر در رابطه با ویژگی‌های بارز کابل کواکسیال صحبت خواهیم کرد.

ویژگی کابل کواکسیال

در دنیای امروز محصولات و لوازم جانبی بسیار زیادی وجود دارند ، که هر کدام از آن ها با یک نام مخصوص شناخته می‌شود . در حال حاضر دنیای ما با مخابرات عجین شده و فعالیت های روزمره ما به تجهیزات کاربردی در صنایع پیوند خورده است . اما فقط آنها را دیده ایم و با کاربرد آنها به خوبی آشنا نیستیم ، حتی نام بعضی از این تجهیزات را نمی دانیم .

در رابطه با کابل کواکسیال نیز چنین است ، اما بیایید تا با معرفی اجزای تشکیل دهنده این محصول به خوبی آن را معرفی کنیم ؛

  • هسته و یا مغز : تمام سیم ها و کابل های ساخته شده با استفاده از رشته های فلزی به عنوان یک لوازم جانبی در مخابرات شناخته می‌شوند ، در کابل کواکسیال شاهد یک رشته قطور فلزی هستیم که معمولاً با استفاده از مس و یا آلومینیوم تولید می شود .

این رشته در لایه اول کابل بوده و به عنوان هسته و یا مغز کابل شناخته می شود که کیفیت آن در انواج رادیویی تاثیر بسیار زیادی دارد . در صورتی که مغز و یا هسته کابل کاملاً خالص نباشد و یکسری ناخالصی ها در ترکیب آن دیده شود ، قطعا کیفیت داده های انتقالی دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد .

  • عایق : وجود عایق در انواع سیم ها و کابل ها اهمیت بسیار زیادی دارد ، عایق مانند یک پوشش و لباس از مغز و هسته کابل محافظت می‌کند و وجود آن برای جلوگیری از تداخل تصویر و کم شدن کیفیت آن لازم می باشد . عایق به کار رفته شده در کابل کواکسیال از جنس پلاستیک و یا فوم بوده که نارسانای قدرتمندی است .

لایه دوم کابل ها را عایق تشکیل داده و ضخامت آن بر اساس قطر هسته و مغز متغیر خواهد بود ، با وجود این لایه داده ها با سرعت بیشتری منتقل خواهند شد .

  • شیلد : سومین لایه این کابل به خصوص را شیلد تشکیل می‌دهد ، که البته زیبایی خاصی داشته و برای انتقال داده ها اهمیت بسیار زیادی دارد . یک توری فلزی نازک که معمولاً با استفاده از آلومینیوم و مس تولید می شوند . دور تا دور عایق را احاطه کرده و وظیفه آن جذب و دریافت نویز موجود در محیط می باشد .

با وجود شیلد هدایت امواج الکترومغناطیس با کیفیت بسیار زیادی انجام شده و از هرگونه افت کیفیت جلوگیری خواهد شد ، در بسیاری از موارد دیده شده که جنس شیلد و مغز به کار رفته شده درون کابل یکی است ، اما امکان تفاوت در جنس آنها درون یک کابل نیز وجود دارد .

  • روکش : آخرین لایه از کابل کواکسیال را یک روکش پلاستیکی تشکیل می دهد ، این روکش با استفاده از سیلیکون تولید شده و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد .

با توجه به این که این محصول در معرض عوامل محیطی قرار گرفته ، وجود روکش مانع از بروز آسیب در لایه های زیرین شده و محافظ اصلی به شمار می‌آید . افزایش دما ، انبساط و انقباض هیچ گونه تأثیری بر روکش سیلیکونی نخواهند داشت . با وجود این لایه برای برش کابل نیازمند کاتر بسیار تیز و قدرتمند خواهیم بود .

کاربرد کابل کواکسیال

همان گونه که ذکر شد کابل کواکسیال برای انتقال فرکاتس های رادیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد ، کابل های کواکسیال صنعتی هستند و بیشتر در صنایعی مثل ؛ هوا فضا ، پزشکی ، دفاع ، خودرو سازی و غیره کاربرد دارند .

طول آن ها تا ۵۰۰ متر ظرفیت داشته و در خانه ها و ویلاها و محیط های بزرگ مورد بهره برداری قرار می گیرد ، با بهره مندی از این محصول مخابرات بدون هیچ گونه مشکلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد .

رادیو ها به واسطه کابل کواکسیال قادر به پخش صدا خواهند بود ، دوربین های مداربسته چه آنالوگ و چه دیجیتالی بدون وجود آن ها به هیچ عنوان کاربردی نخواهند داشت و تمام فعالیت دوربین ها به کابل کواکسیال وابسته است .

نحوه خرید کابل کواکسیال

کابل کواکسیال توسط برند های مختلفی تولید و در فروشگاه های لوازم الکترونیکی به فروش می رسد . این محصول کاملا در دسترس بوده و امکان خرید آن به راحتی فراهم شده است . اگر کیفیت امواج الکترومغناطیس در شبکه های مخابراتی برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد ، توصیه می‌شود تا با مراجعه به یک فروشگاه و عرضه کننده معتبر آن را خریداری نمایید .

مجموعه سیگنال ارتباط یکی از معتبر ترین و پیشرفته ترین آنلاین شاپ ها ارائه دهنده انواع کابل کواکسیال در بازار به شمار آمده و بهترین و با کیفیت ترین کابل ها در اختیار شما قرار خواهد داد . به همین دلیل می توانیم برای خرید کابل کواکسیال سیگنال ارتباط را به شما معرفی کنیم .

قیمت کابل کواکسیال قیمت هر محصولی را ویژگی های بارز آن تعیین می‌کنند ، هر چه از مواد اولیه با کیفیت و مرغوبی برای تولید محصول استفاده شود ، در نهایت قیمت آن در بازار نسبت به نمونه های مشابه بیشتر خواهد بود . البته روش توزیع محصول به بازار نیز قیمت آن را تا حد زیادی تغییر می‌دهد ، قیمت کابل کواکسیال وابسته به نوع عایق جنس هسته ، شیلد و روکش آنها خواهد بود .

فروشگاه بزرگ سیگنال ارتباط این محصول کاربردی را با کیفیتی بسیار بالا و قیمتی مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد و با استفاده از جدیدترین روش ها توزیع محصول به بازار را کنترل می نماید .

کلام نهایی

صنایع در دنیای امروز تا حد زیادی وابسته به کابل جهت انتقال است ، این محصولات را بیشتر با نام کابل کواکسیال می شناسند و با این نام نسبت به سایر محصولات موجود در بازار متمایز می‌شود .

در صورتی که خواهان خرید این محصول با کیفیت بسیار بالایی می باشید ، مجموعه سیگنال ارتباط گزینه مناسبی خواهد بود و کاملا قابل اعتماد است .

مقالات پیشنهادی

ترانس ایزوله

ترانس سه فاز

tahatrans

Recent Posts

نحوه پرداخت قبض برق

پرداخت قبض برق یکی از وظایف مهم و روزمره هر خانوار و شرکت است. امروزه…

1 ماه ago

علل استفاده از ترانس ایزوله در یو پی اس

در رابطه با علل استفاده از ترانس ایزوله در یو پی اس، باید بگوییم که…

1 ماه ago

راهکار های مناسب برای قطعی برق

راهکار های مناسب برای قطعی برق، راهی موثر برای کاهش خطرات الکتریکی در شبکه است.…

1 ماه ago

مزایا و معایب انواع یو پی اس

مزایا و معایب انواع یو پی اس از مهم ترین فاکتور ها در هنگام خرید…

2 ماه ago

محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر

محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر، روشی مطمئن برای پیشگیری از…

2 ماه ago

نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه

توجه به نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه می تواند به بهبود عملکرد…

2 ماه ago