تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر

تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر متعدد و مختلف است ، چرا که این دو محصول کاربردی از لحاظ مکانیسم ، ساختمان ، شکل ، عملکرد و … تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند . بر همین اساس در بازار ، اکثرا افراد این دو کنترل کننده ولتاژ را اشتباه می‌گیرند . دستگاه کنترل کننده ولتاژ ، بر ایمنی تجهیزات الکترونیکی خانگی و صنعتی تا حد قابل توجهی تاثیر دارند و از دستگاه‌ها در برابر افت ، کاهش و خیز جریان محافظت می‌کنند .

هر یک از این کنترل کننده‌ها از نظر عملکرد و ساختمان فوق العاده هستند و مطابق با بروزترین فناوری‌های روز دنیا تهیه می‌گردند . با بهره گیری از این تجهیزات ، ایمنی ساختمان خود را چند برابر کنید .

در ادامه مبحث ، به صورت مفصل در رابطه با تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر توضیح داده شده است . برای کسب اطلاعات بیشتر ، با ما همراه شوید.

معرفی ترانس اتوماتیک

در ادامه مقاله تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر به معرفی جداگانه هر یک از این کنترل کننده‌های جریان می‌پردازیم ، تا در پایان مبحث اطلاعات مفیدی درباره هر دو محصول به دست بیاورید .

از برترین تجهیزات صنعتی که علاوه بر عملکرد بالا بسیار قدرتمند و بروز هستند ، انواع ترانسفورماتور‌های اتوماتیک بوده که تحت هر شرایطی بر کیفیت دستگاه‌های الکترونیکی می افزایند .

بر همین سبب بهره گیری از انواع این تجهیز بر سر ورودی جریانات الکتریکی مجموعه‌ها به شخص کمک والایی می‌کند و ایمنی را بالادمی برد . این نوع از سیستم‌های الکتریکی با ساختمانی پیچیده بایستی با قرارگیری در شبکه‌های الکترونیکی از افت ، افزایش و خیز جریانات جلوگیری کنند و طبق برنامه به صورت خودکار آن را تنظیم و کنترل سازند .

ترانسفورماتور‌های اتوماتیک ، دارای یک هسته فیزیکی یا شیمیایی هستند و این هسته ، میزان عکس العمل تجهیز را در برابر جریانات نشان می‌دهد . هر چه هسته سیستم از تکنولوژی بروزتری برخوردار باشد ، کنترل جریانات نیز آسان‌تر می‌شود و از تجهیزات مختلف مراقبت می کنند .

این نوع از تجهیزات کنترل کننده ولتاژ ، قادر بوده به صورت پیوسته و مداوم جریانات الکتریکی را کنترل و تنظیم سازند . کاربرد آن ها بیشتر در مجموعه‌هایی که کنترل جریان برایشان با اهمیت است و به خوبی راندمان خروجی سیستم‌های الکترونیکی را تغییر می‌دهد .

معرفی استابلایزر

استابلایزر‌ها از دیگر دستگاه‌های کنترل کننده ولتاژ در بازار به حساب می‌آیند . این تجهیز برتر ولتاژ ورودی سیستم‌های برقی را تقویت می‌کنند . و در مدار شبکه هیچ گونه تغییر ولتاژی در اثر عملکرد این تجهیزات به وجود نمی‌آید .

با توجه به این امر بایستی حتما بر سر ورودی تجهیزات الکترونیکی همچون ؛ یخچال ، ماشین لباسشویی ، تلویزیون و… قرار گیرند ، تا در طول فعالیت سیستم از تجهیز در برابر عوامل آسیب‌زا محافظت کنند ‌.

شاید بازده خروجی استابلایزر شباهت بسیاری با ترانسفورماتور و محافظ برق داشته باشد ، اما در اصل این سه نوع تجهیز کنترل کننده ولتاژ ، تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند .

نباید تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر و محافظ برق را در زمان خرید نادیده گرفت و این مشخصه بر خرید شما تاثیر شایانی دارد. بدین علت ، حتما قبل از خرید درباره تفاوت این سه نوع تجهیز اطلاعات جمع آوری کنید و محصولی متناسب با نیاز مجموعه خریداری فرمایید .

استابلایزرها قابلیت ، تقویت ولتاژ‌های پایین و تعدیل جریانات بالا را دارد . این نوع از سیستم‌های الکترونیکی می‌توانند به صورت دستی و خودکار جریانات را کنترل سازند . همچنین قابلیت جلوگیری از جریانات مخرب را در طولانی‌ مدت بر عهده دارند .

از آن جایی که ماهیت جریان در پشت پریز برق نا به سامان است ، حتما از انواع استابلایزرها کمک بگیرید و موجب شده سیستم‌های الکتریکی در برابر عوامل آسیب زا به خصوص جریانات الکتریکی بهینه گردند .

بارزترین تفاوت‌های ترانس اتوماتیک با استابلایزر

تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر‌ها تنها به چگونگی کنترل جریان خلاصه نمی‌شود ، بلکه این دو تجهیز از لحاظ عملکرد ، راندمان ، ساختمان ، ابعاد ، سایز و ظرفیت نیز تفاوت‌های شایانی دارند . در جدول ذیل به صورت مختصر به توضیح هر یک از تفاوت های این دو محصول پرداخته ایم :

تفاوت‌ها ترانس اتوماتیک استابلایزر
عملکرد ترانس اتوماتیک به صورت رله‌ای و پیوسته سبب تغذیه جریانات الکتریکی می‌شود . اما استابلایزر دارای مدار الکتریکی دستی و اتوماتیک هستند ، چرا که می‌بایست با تاخیر جریان را به ابزارآلات انتقال دهد .
سرعت از نظر سرعت قدرتمند و سریع هستند . این گونه از کنترل کننده‌‌های ولتاژ به سبب وجود مدار تاخیر در مکانیسم با وقفه‌ای ۵ دقیقه‌ای جریان را به سیستم متصل می‌کند .
ساختمان ترانس اتوماتیک دارای یک ساختمان پیچیده و منسجم است . در استابلایزرها ساختمان در عین ساده بودن ، قدرتمند است و طبق برنامه با عملکرد بالایی موجب کنترل جریانات خواهند شد .
بازده ولتاژ این گونه از ابزارآلات دارای بازده ولتاژ معینی نیستند ؛ اما به اندازه 5 تا 15 اهم جریان را کنترل می‌سازند . اما کنترل کننده‌های خانگی که برای تنظیم ولتاژ‌های شهری طراحی گشته اند ، دارای بازه ولتاژی هستند. از این رو مشتری می بایست مطابق با نوع تجهیز نسبت به خرید این کنترل کننده اقدام کند .
قیمت از قیمت بالاتری برخوردار هستند . ارزش و قیمت استابلایزر‌ها نسبت به ترانس‌ها مناسب‌تر است و در طراحی محصول از ابزارآلات ضعیف‌تری بهره برداری می‌شود .

 

همان طور که در مطالب پیش نیز اشاره شد ، تفاوت ترانس اتوماتیک با استایلابزر بسیار است و در طراحی و ساخت هر یک از متریال و تکنولوژی‌های به خصوصی استفاده می‌شود .این دو ابزار کاربردی ، تنها عملکردی یکسان در برابر جریانات مخرب از خود نشان می‌دهند .

تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر از نظر کاربرد در مجموعه‌ها

تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر ، تنها به شاخصه‌های کیفی و کمی هر یک خلاصه نمی‌شود ، بلکه این دو محصول از نظر کاربرد نیز با یکدیگر تفاوت دارند ، لذا مکانیسم داخلی هر کدام از ابزارآلات مختلفی تشکیل شده است .

کاربرد ترانسفورماتورهای اتوماتیک به سبب عملکرد سریع و قدرتمند در مجموعه‌های صنعتی خلاصه می‌شود ‌. این نوع از ابزارآلات در برابر شوک‌های الکتریکی با هر شدتی مقاوم و خنثی هستند .

با توجه به این امر اکثرا از انواع ترانس‌های اتوماتیک در مجموعه‌های صنعتی استفاده می‌شود ، تا امنیت و کیفیت ابزارآلات الکترونیکی را به ثبات برسانند ، اما استابلایزر‌ها در مصارف شهری استفاده می‌شوند و از نظر ولتاژ در بازه خاصی ، جریان دارند .

از این رو ، می‌توان به واسطه از این ابزارآلات بر مقاومت تجهیزات خانگی همچون ؛ یخچال ، تلویزیون ، لباسشویی و… تا حد قابل توجهی بیفزاییم و از این طریق موجب افزایش عمر مصرف محصولات شویم.

سخن آخر

بهترین مجموعه اینترنتی که می‌توانید به واسطه از آن درباره تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر اطلاعات موثقی به دست بیاورید ، طاها ترانس است. همچنین می‌توانید در زمینه خرید این محصول نیز به وب سایت فروش ما مراجعه فرمایید ، این مجموعه یکی از برترین تولید کنندگان این محصول در ایران است.

ترانس اتو

ترانس کاهنده

tahatrans

Recent Posts

نحوه پرداخت قبض برق

پرداخت قبض برق یکی از وظایف مهم و روزمره هر خانوار و شرکت است. امروزه…

3 هفته ago

علل استفاده از ترانس ایزوله در یو پی اس

در رابطه با علل استفاده از ترانس ایزوله در یو پی اس، باید بگوییم که…

3 هفته ago

راهکار های مناسب برای قطعی برق

راهکار های مناسب برای قطعی برق، راهی موثر برای کاهش خطرات الکتریکی در شبکه است.…

3 هفته ago

مزایا و معایب انواع یو پی اس

مزایا و معایب انواع یو پی اس از مهم ترین فاکتور ها در هنگام خرید…

1 ماه ago

محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر

محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر، روشی مطمئن برای پیشگیری از…

1 ماه ago

نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه

توجه به نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه می تواند به بهبود عملکرد…

2 ماه ago