تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر

تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر

عناوین و سر فصل های این مطلب

تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر متعدد و مختلف است ، چرا که این دو محصول کاربردی از لحاظ مکانیسم ، ساختمان ، شکل ، عملکرد و … تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند . بر همین اساس در بازار ، اکثرا افراد این دو کنترل کننده ولتاژ را اشتباه می‌گیرند . دستگاه کنترل کننده ولتاژ ، بر ایمنی تجهیزات الکترونیکی خانگی و صنعتی تا حد قابل توجهی تاثیر دارند و از دستگاه‌ها در برابر افت ، کاهش و خیز جریان محافظت می‌کنند .

هر یک از این کنترل کننده‌ها از نظر عملکرد و ساختمان فوق العاده هستند و مطابق با بروزترین فناوری‌های روز دنیا تهیه می‌گردند . با بهره گیری از این تجهیزات ، ایمنی ساختمان خود را چند برابر کنید .

در ادامه مبحث ، به صورت مفصل در رابطه با تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر توضیح داده شده است . برای کسب اطلاعات بیشتر ، با ما همراه شوید.

معرفی ترانس اتوماتیک

در ادامه مقاله تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر به معرفی جداگانه هر یک از این کنترل کننده‌های جریان می‌پردازیم ، تا در پایان مبحث اطلاعات مفیدی درباره هر دو محصول به دست بیاورید .

از برترین تجهیزات صنعتی که علاوه بر عملکرد بالا بسیار قدرتمند و بروز هستند ، انواع ترانسفورماتور‌های اتوماتیک بوده که تحت هر شرایطی بر کیفیت دستگاه‌های الکترونیکی می افزایند .

بر همین سبب بهره گیری از انواع این تجهیز بر سر ورودی جریانات الکتریکی مجموعه‌ها به شخص کمک والایی می‌کند و ایمنی را بالادمی برد . این نوع از سیستم‌های الکتریکی با ساختمانی پیچیده بایستی با قرارگیری در شبکه‌های الکترونیکی از افت ، افزایش و خیز جریانات جلوگیری کنند و طبق برنامه به صورت خودکار آن را تنظیم و کنترل سازند .

ترانسفورماتور‌های اتوماتیک ، دارای یک هسته فیزیکی یا شیمیایی هستند و این هسته ، میزان عکس العمل تجهیز را در برابر جریانات نشان می‌دهد . هر چه هسته سیستم از تکنولوژی بروزتری برخوردار باشد ، کنترل جریانات نیز آسان‌تر می‌شود و از تجهیزات مختلف مراقبت می کنند .

مقاله پیشنهادی:  ترانسفورماتور ایده آل

این نوع از تجهیزات کنترل کننده ولتاژ ، قادر بوده به صورت پیوسته و مداوم جریانات الکتریکی را کنترل و تنظیم سازند . کاربرد آن ها بیشتر در مجموعه‌هایی که کنترل جریان برایشان با اهمیت است و به خوبی راندمان خروجی سیستم‌های الکترونیکی را تغییر می‌دهد .

تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر

معرفی استابلایزر

استابلایزر‌ها از دیگر دستگاه‌های کنترل کننده ولتاژ در بازار به حساب می‌آیند . این تجهیز برتر ولتاژ ورودی سیستم‌های برقی را تقویت می‌کنند . و در مدار شبکه هیچ گونه تغییر ولتاژی در اثر عملکرد این تجهیزات به وجود نمی‌آید .

با توجه به این امر بایستی حتما بر سر ورودی تجهیزات الکترونیکی همچون ؛ یخچال ، ماشین لباسشویی ، تلویزیون و… قرار گیرند ، تا در طول فعالیت سیستم از تجهیز در برابر عوامل آسیب‌زا محافظت کنند ‌.

شاید بازده خروجی استابلایزر شباهت بسیاری با ترانسفورماتور و محافظ برق داشته باشد ، اما در اصل این سه نوع تجهیز کنترل کننده ولتاژ ، تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند .

نباید تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر و محافظ برق را در زمان خرید نادیده گرفت و این مشخصه بر خرید شما تاثیر شایانی دارد. بدین علت ، حتما قبل از خرید درباره تفاوت این سه نوع تجهیز اطلاعات جمع آوری کنید و محصولی متناسب با نیاز مجموعه خریداری فرمایید .

استابلایزرها قابلیت ، تقویت ولتاژ‌های پایین و تعدیل جریانات بالا را دارد . این نوع از سیستم‌های الکترونیکی می‌توانند به صورت دستی و خودکار جریانات را کنترل سازند . همچنین قابلیت جلوگیری از جریانات مخرب را در طولانی‌ مدت بر عهده دارند .

از آن جایی که ماهیت جریان در پشت پریز برق نا به سامان است ، حتما از انواع استابلایزرها کمک بگیرید و موجب شده سیستم‌های الکتریکی در برابر عوامل آسیب زا به خصوص جریانات الکتریکی بهینه گردند .

مقاله پیشنهادی:  خرید ترانس جوش

بارزترین تفاوت‌های ترانس اتوماتیک با استابلایزر

تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر‌ها تنها به چگونگی کنترل جریان خلاصه نمی‌شود ، بلکه این دو تجهیز از لحاظ عملکرد ، راندمان ، ساختمان ، ابعاد ، سایز و ظرفیت نیز تفاوت‌های شایانی دارند . در جدول ذیل به صورت مختصر به توضیح هر یک از تفاوت های این دو محصول پرداخته ایم :

تفاوت‌ها ترانس اتوماتیک استابلایزر
عملکرد ترانس اتوماتیک به صورت رله‌ای و پیوسته سبب تغذیه جریانات الکتریکی می‌شود . اما استابلایزر دارای مدار الکتریکی دستی و اتوماتیک هستند ، چرا که می‌بایست با تاخیر جریان را به ابزارآلات انتقال دهد .
سرعت از نظر سرعت قدرتمند و سریع هستند . این گونه از کنترل کننده‌‌های ولتاژ به سبب وجود مدار تاخیر در مکانیسم با وقفه‌ای ۵ دقیقه‌ای جریان را به سیستم متصل می‌کند .
ساختمان ترانس اتوماتیک دارای یک ساختمان پیچیده و منسجم است . در استابلایزرها ساختمان در عین ساده بودن ، قدرتمند است و طبق برنامه با عملکرد بالایی موجب کنترل جریانات خواهند شد .
بازده ولتاژ این گونه از ابزارآلات دارای بازده ولتاژ معینی نیستند ؛ اما به اندازه 5 تا 15 اهم جریان را کنترل می‌سازند . اما کنترل کننده‌های خانگی که برای تنظیم ولتاژ‌های شهری طراحی گشته اند ، دارای بازه ولتاژی هستند. از این رو مشتری می بایست مطابق با نوع تجهیز نسبت به خرید این کنترل کننده اقدام کند .
قیمت از قیمت بالاتری برخوردار هستند . ارزش و قیمت استابلایزر‌ها نسبت به ترانس‌ها مناسب‌تر است و در طراحی محصول از ابزارآلات ضعیف‌تری بهره برداری می‌شود .

 

همان طور که در مطالب پیش نیز اشاره شد ، تفاوت ترانس اتوماتیک با استایلابزر بسیار است و در طراحی و ساخت هر یک از متریال و تکنولوژی‌های به خصوصی استفاده می‌شود .این دو ابزار کاربردی ، تنها عملکردی یکسان در برابر جریانات مخرب از خود نشان می‌دهند .

مقاله پیشنهادی:  ترانس ایزوله خانگی

تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر از نظر کاربرد در مجموعه‌ها

تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر ، تنها به شاخصه‌های کیفی و کمی هر یک خلاصه نمی‌شود ، بلکه این دو محصول از نظر کاربرد نیز با یکدیگر تفاوت دارند ، لذا مکانیسم داخلی هر کدام از ابزارآلات مختلفی تشکیل شده است .

کاربرد ترانسفورماتورهای اتوماتیک به سبب عملکرد سریع و قدرتمند در مجموعه‌های صنعتی خلاصه می‌شود ‌. این نوع از ابزارآلات در برابر شوک‌های الکتریکی با هر شدتی مقاوم و خنثی هستند .

با توجه به این امر اکثرا از انواع ترانس‌های اتوماتیک در مجموعه‌های صنعتی استفاده می‌شود ، تا امنیت و کیفیت ابزارآلات الکترونیکی را به ثبات برسانند ، اما استابلایزر‌ها در مصارف شهری استفاده می‌شوند و از نظر ولتاژ در بازه خاصی ، جریان دارند .

از این رو ، می‌توان به واسطه از این ابزارآلات بر مقاومت تجهیزات خانگی همچون ؛ یخچال ، تلویزیون ، لباسشویی و… تا حد قابل توجهی بیفزاییم و از این طریق موجب افزایش عمر مصرف محصولات شویم.

تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر

سخن آخر

بهترین مجموعه اینترنتی که می‌توانید به واسطه از آن درباره تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر اطلاعات موثقی به دست بیاورید ، طاها ترانس است. همچنین می‌توانید در زمینه خرید این محصول نیز به وب سایت فروش ما مراجعه فرمایید ، این مجموعه یکی از برترین تولید کنندگان این محصول در ایران است.

ترانس اتو

ترانس کاهنده