آشنایی با برق اضطراری یو پی اس

آشنایی با برق اضطراری یو پی اس

عناوین و سر فصل های این مطلب

برق اضطراری یو پی اس، یکی از مهم ترین فاکتور های الکتریکی است، که باید در مجموعه ها مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. این جریان بدون هیچ وقفه ای، توان مصرفی ماشین آلات الکتریکی و الکترونیکی را برآورده می کند.

با بهره گیری از آن، تا حد قابل توجهی شبکه در برابر مشکلات جریان بهینه می گردد. این برق، هیچ وقفه ای در کارش ندارد. اگر ضعف الکتریکی باعث آسیب رسیدن به فرآیند مجموعه می شود، به بهبود این فاکتور فکر کنید.

در ادامه درباره مزایا و کاربرد این سری از جریانات الکتریکی توضیح می دهیم، با ما همراه شوید.

برق اضطراری یو پی اس چیست؟

برق اضطراری یو پی اس یا UPS (Uninterruptible Power Supply) یک نوع رسانای الکتریکی است، که برای حفظ و تغذیه برق به ماشین آلات الکترونیکی در صورت قطعی یا نوسانات برق استفاده می شود.

این دستگاه معمولاً در مواردی که برق اصلی قطع شده یا نوسانات زیادی دارد، به صورت خودکار فعال می ‌شود و از طریق باتری ‌های خود، جریان را برقرار می‌ سازد. UPS ها ، ایمنی و سلامت سیستم ها را در سطحی استاندارد حفظ می کند.

برق اضطراری یو پی اس خیلی قدرتمند تر از برق های شهری یا صنعتی است. آن ها علاوه بر پوشش دادن عیوب جریان، وظیفه تأمین توان مصرفی دستگاه ها بر عهده می گیرند. معمولاً در سیستم ‌های کامپیوتری، تجهیزات شبکه، سرور ها، دستگاه‌ های پزشکی و سایر تجهیزات حساس از این نوآوری بهره برداری می شود.

در اصل هدف شرکت ها از تولید این فناوری، افزایش قدرت ماشین آلات و حفظ سلامت آن ها در شرایط سخت الکتریکی است. تکنولوژی ساخت این ماشین، بروز است. این قابلیت باعث شده که ترکیب آن با دیگر، کولایی در صنعت الکترونیک به وجود آورد.

برق اضطراری یو پی اس، اجازه نفوذ نوسانات و ضعف ماشین را می گیرد. با بهره وری از آن، فرصتی به مشکلات الکتریکی برای تخریب فرآیند ندهید.

مقاله پیشنهادی:  ترانس کاهنده ولتاژ برق

بیشتر بخوانید: ترانس افزاینده

ویژگی های اصلی برق یو پی اس

برق اضطراری یو پی اس، یک نوآوری خاص در صنعت الکترونیک است. این ماشین قابل، بدون هیچ وقفه ای به دستگاه های الکترونیکی و الکتریکی، برق انتقال می دهد. به واسطه این دستگاه، هیچ قطعه ای به علت نبود انرژی، از کار نمی افتد.

این فناوری وظیفه حفظ و تأمین برق را در مواقع قطعی یا نوسانات برق بر عهده دارد. با بهره وری از آن، شبکه قدرتمند تر از روز های قبل می شود. ویژگی ‌های اصلی UPS عبارتند از؛

  • پایداری در تأمین برق: برق اضطراری یو پی اس از طریق باتری ‌های خود، برق پایدار را به دستگاه‌ های الکتریکی در هنگام قطعی یا نوسانات برق فراهم می‌ کند.
  • زمان عملکرد: یو پی اس معمولاً دارای یک زمان عملکرد مشخص با باتری‌ است، که به مدت محدودی برق را پشتیبانی می نماید. این زمان از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر است.
  • حفاظت از تجهیزات: این تجهیز از آسیب به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در نتیجه نوسانات برق یا قطعی جلوگیری می‌ کند و از ایجاد خسارت در دستگاه ‌های حساس پیشگیری می نماید.
  • اتصال به کامپیوتر: برخی از برق های اضطراری امکان اتصال به کامپیوتر را دارند، تا در صورت قطعی برق، اطلاعات را ذخیره کرده و سیستم را به طور مرتب خاموش کنند.
  • نوع خروجی: برق اضطراری یو پی اس دارای خروجی ACیا DCمی باشند. این تجهیز بسته به نوع دستگاه ‌های متصل، انواع مختلفی از خروجی را پشتیبانی می‌ کند.
  • اندازه و ظاهر: جریانات اضطراری در سایز، اندازه و استایل و ظاهر های متفاوتی طراحی شده‌ اند. از یو پی اس های کوچک برای مصارف خانگی و بزرگ برای محیط ‌های تجاری و صنعتی استفاده می کنند.

ویژگی های اصلی برق یو پی اس

مزایای استفاده از برق یو پی اس

برق اضطراری یو پی اس، ماشینی خارق العاده است. استفاده از انواع آن برای اتصال دستگاه ‌های الکتریکی به عنوان منبع برق پشتیبانی، مزایای فراوانی برای شخص و مجموعه دارد. این تجهیز قابل، توانایی مشارکت در فرآیند ها و سیستم های الکترونیکی را دارد. در زیر به برخی از مزایا و فواید استفاده از آن اشاره می‌ کنیم؛

  • حفاظت در برابر قطعی برق: حفاظت از تجهیزات الکتریکی در مواقع قطعی برق یکی از مهم ‌ترین مزایای استفاده از UPS، می ‌باشد. با اتصال دستگاه‌ ها به برق اضطراری، در صورت قطعی برق، تأمین برق از بر عهده او است.
  • ثبات جریان: برق اضطراری یو پی اس امکان فراهم کردن برق پایدار در مواقع نوسانات برق را فراهم می ‌کند. این امر برای بسیاری از تجهیزات حساس مثل؛ کامپیوتر ها، سرور ها، تجهیزات پزشکی و… حیاتی می باشد.
  • زمان کافی برای خاموشی مرتب: این تجهیز امکان ادامه کار دستگاه ‌ها را به مدت محدودی پس از قطعی برق فراهم می‌ سازد. این زمان کافی است، تا اطلاعات را ذخیره کرده و دستگاه‌ ها را به طور مرتب و بدون ایجاد خسارت خاموش نماید.
  • حفاظت از داده ‌ها: در صورت استفاده از آن، اتصال داده ها و فایل ‌ها به سیستم فایل ‌های محلی یا سرور ها تضمین می‌ شود و از پاک شدن اطلاعات در صورت قطعی برق و نوسانات جریان جلوگیری خواهد شد.
  • کاهش خسارت ‌های مالی: بهره برداری از برق یو پی اس به کاهش خسارت ‌های مالی ناشی از قطعی برق و خرابی تجهیزات کمک می کند.
  • افزایش عمر مفید تجهیزات: استفاده از این تجهیز الکتریکی برتر در افزایش عمر مفید تجهیزات الکتریکی موثر است. با وجود این قطعه در مسیر جریان، شوک های الکتریکی راهی برای نفوذ در مدار ها ندارند.
  • و…
مقاله پیشنهادی:  پیچیدن ترانس سوئیچینگ

مزایای استفاده از برق یو پی اس

کاربرد برق اضطراری یو پی اس

برق اضطراری یو پی اس (UPS) در صنایع مختلف ایفا می ‌کند. این دستگاه بر سر مدار جریان قرار می گیرد و از نفوذ نویز های الکتریکی به دیگر ماشین آلات موجود در خط جلوگیری می نماید. این تجهیز، منبع پشتیبان فرآیند است، که در مواقع ضروری جریان را تامین می کند. در زیر برخی از کاربرد های برق اضطراری را نام می بریم؛

  • صنایع IT و شبکه: در مراکز داده، سرور ها، شبکه‌ های کامپیوتری و تجهیزات ارتباطی، برق یو پی اس برای حفظ پایداری برق و جلوگیری از حذف اطلاعات به کار گرفته می شوند.
  • صنایع پزشکی: تجهیزات پزشکی حساسی مانند؛ دستگاه ‌های CT scanو سایر دستگاه‌ های پزشکی اجرا می شوند. برق یو پی اس از سلامت بیماران در محیط آلوده بیماران محافظت می کنند.
  • صنایع تولیدی و خطوط تولید: در صنایع تولیدی، ماشین ‌آلات و تجهیزات خطوط تولید نیازمند برق پایدار هستند. استفاده از این گونه دستگاه های جریان از خرابی تجهیزات و توقف خطوط تولید در صورت قطعی برق جلوگیری خواهد کرد.
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی: تجهیزات پردازشی و کنترلی استفاده شده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی وابسته به جریانات پایدار می باشند. برق اضطراری یو پی اس با تامین جریان از تلاف انرژی نیز پیشگیری می نماید.
  • صنایع مخابراتی: در تجهیزات مخابراتی از جمله؛ تأسیسات ارتباطی، سیستم ‌های مخابراتی و تجهیزات شبکه، برق پایدار از اهمیت بسیاری برخوردار است. با استفاده از آن از قطعی ارتباطات و حذف اطلاعات جلوگیری کنید.
  • و…

کاربرد برق اضطراری یو پی اس

سخن پایانی

برق اضطراری یو پی اس از الزامات ضروری محیط های کاری است. با بهره وری از این وسیله کارآمد بر راندمان مصرفی شبکه بیفزایید. همچنین از اتلاف انرژی نیز پیشگیری نمایید.

مقاله پیشنهادی:  عملکرد ترانس قدرت

در مجموعه طاها ترانس می توانید به صورت اینترنتی انواع این محصول را مشاهده نمایید. این آنلاین شاپ به کاربران خود اجاره می دهد، انواع تجهیزات صنعتی را در تعداد بالا خریداری نمایند.