پیچ و مهره‌ های حفاظتی جهت جلوگیری از سرقت ترانس

پیچ و مهره‌ های حفاظتی جهت جلوگیری از سرقت ترانس

عناوین و سر فصل های این مطلب

امروزه وسایل زیادی برای جلوگیری از سرقت ترانس استفاده می شود، که یکی از این وسایل پیچ و مهره های حفاظتی هستند. این وسایل حفاظتی توسط شرکت های توزیع برای بالا بردن ایمنی ترانس ها نصب می شوند.

از آنجایی که در سال های اخیر مسئله سرقت ترانس های برق مشکلات فراوانی مانند قطع سراسری برق و خسارات مالی زیادی را ایجاد کرده است، از سیستم ‌های حفاظتی بسیاری مانند پیچ و مهره ها، سیستم های هشدار دهنده و … استفاده می شود. در این مقاله با ما باشید تا با پیج و مهره‌ های حفاظتی د انواع تجهیزات برای پیشگیری از سرقت ترانس آشنا شوید.

آشنایی با پیچ و مهره های حفاظتی برای جلوگیری از سرقت ترانس

متاسفانه در سال های اخیر سرقت ترانسفورماتور های برق به یک بحران برای شرکت های توزیع برق تبدیل شده است و از آنجایی که اغلب این ترانسفورماتورها در خارج از شهرها قرار دارند، کنترل آنها کار آسانی نیست.

سرقت ترانس های برق مشکلات بسیاری مانند خاموشی کامل شهر و خسارات مالی را پدید می آورد و گاهی ممکن است جایگزینی ترانس جدید چندین روز طول بکشد! برای حل این مشکل وسایل حفاظتی بسیاری برای جلوگیری از سرقت ترانس تولید می شود، یکی از این وسایل پیچ و مهره ها هستند که در مقایسه با وسایل حفاظتی هوشمند قیمت مقرون به صرفه تری دارند.

پیچ و مهره‌ های حفاظتی به نحوی طراحی شده اند، که فقط توسط یک آچار مخصوص باز و بسته می شوند؛ از این رو باز کردن آنها با آچارهای معمولی کاری غیر ممکن است‌.

مقاله پیشنهادی:  بررسی انواع تایمر صنعتی

هچنین پوشش استوانه ای این پیچ و مهره ها از جنس فولاد ضد برش است، که با هیچ ابزاری بریده نمی شود و با وجود این پیچ ها امکان سرقت ترانس ها و جدا کردن انها از پایه وجود ندارد.

امروزه بسیاری از شرکت های توزیع برق برای جلوگیری از سرقت ترانس از این پیچ و مهره ها استفاده می کنند. استفاده از این پیچ و مهره‌ ها مزایای زیادی را دارد، که در ادامه مقاله با این مزایا آشنا می شود.

آشنایی با پیچ و مهره های حفاظتی برای جلوگیری از سرقت ترانس

مزایای استفاده از پیچ و مهره های حفاظتی برای جلوگیری از سرقت ترانس

استفاده از پیچ و مهره های حفاظتی علاوه بر جلوگیری از سرقت ترانس مزایای دیگری را نیز برای شرکت های توزیع برق دارد. با نصب این وسایل حفاظتی ترانسفورماتور و جلوگیری از سرقت انرژی توزیع نشده هدر نخواهد رفت. با استفاده از این پیچ و مهره ها دیگر خاموشی سراسری برق را به دلیل سرقت تجربه نخواهیم کرد و شرکت های توزیع مجبور به متحمل شدن هزینه مجدد خرید و نصب ترانسفورماتور نیستند.

استفاده از این پیچ و مهره ها در مقابل سایر وسایل حفاظتی مانند دزدگیرهای ضریب ایمنی بالاتری دارد و هزینه نصب آنها نیز کمتر از دزدگیرهای ترانس است.

مزیت دیگر پیچ و مهره ها این است که به آسانی در حجم انبوه تولید می شوند، برای تولید آنها به تجهیزات و فناوری خاصی نیاز نیست، با یک قالب خاص می توان آنها را در کارگاه های ریخته گری تولید کرد.

پیچ و مهره های حفاظتی در مقایسه با سایر تجهیزاتی که برای جلوگیری از سرقت ترانسفورماتور استفاده می شوند، نیاز به سرویس و رسیدگی ندارند و فقط کافی است ترانسفورماتور را با این پیچ و مهره ها روی ترانسفورماتور نصب کنید و بدون رسیدگی آنها را به حال خود رها کنید.

مقاله پیشنهادی:  ترانس ایزوله بیمارستانی

در پایان این مبحث باید افزود که پیچ و مهره های حفاظتی دوام و طول عمر بالایی در مقابل عوامل جوی مانند بارش باران و نور خورشید دارند و تا سالیان سال بدون هیچ گونه نیاز به تعمیر و تعویضی وظیفه خود را انجام‌ می دهند.‌

مقاله پیشنهادی: ترانس سفارشی

سایر وسایل حفاظتی برای جلوگیری از سرقت ترانس

حال که با پیچ و مهره های حفاظتی برای جلوگیری از سرقت ترانسفورماتورها آشنا شدید، در بخش پایانی مقاله شما را با سایر وسایل حفاظتی ترانس نیز آشنا می کنیم که اغلب تحت عنوان دزدگیرهای ترانس شناخته می شوند.

این دزدگیرها مجهز به سنسورهای حساس به ضربه، حرکت و قطعی برق هستند و در صورت بروز حادثه غیر طبیعی فورا احتمال سرقت را به مرکز گزارش می دهند.‌ این دستگاه با باتری کار می کند و علاوه بر گزارش سرقت مزایای دیگری چون امکان تشخیص و کج شدن ترانس، تشخیص خرابی باطری و سنسورهای خود، تشخیص وارد شدن فشار و ضربه به ترانس، تشخیص قطعی برق، تشخیص سرقت کابل رابط ترانس به تابلو، امکان ارسال پیامک و برقراری تماس صوتی با مرکز برای جلوگیری از سرقت ترانس و … دارد.

البته این دستگاه ایراداتی چون قیمت بالا، رسیدگی و سرویس، هزینه های تعمیر و تعویض قطعات و … دارد، که خرید آن برای تعداد زیادی ترانسفورماتور برای شبکه های توزیع برق به صرفه نیست؛ از این رو با وجود روی کار آمدن وسایل حفاظتی فراوان اغلب از پیچ و مهره های حفاظتی برای جلوگیری از سرقت ترانس استفاده می شود‌.

سایر وسایل حفاظتی برای جلوگیری از سرقت ترانس

سخن پایانی

در این مقاله از تیم مهندسی طاها ترانس با پیچ و مهره های حفاظتی برای جلوگیری از سرقت ترانس آشنا شدید. اگر قصد خرید این پیچ و مهره ها را دارید یا برای خرید وسایل حفاظتی ترانس به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، به سایت طاها ترانس مراجعه نمایید و برای تیم پشتیبانی ما پیام بگذارید، تا کارشناسان ما در اسرع وقت تمام راهنمایی های لازم را به شما دهند.

مقاله پیشنهادی:  قیمت ترانسفورماتور برق