استفاده از استابلایزر در آسانسور و بالابر

استابلایزر در آسانسور و بالابر

عناوین و سر فصل های این مطلب

همانطور که می دانید برق یکی از مهمترین موارد در زندگی افراد می باشد که برای استفاده از وسایل برقی و جلوگیری از مشکلات نوسانات برق شهر باید از تجهیزات و سیستم هایی برای تثبیت ولتاژ برق استفاده کرد.  چون نوسانات برق شهری همیشه وجود دارد و به علت حساس بودن تجهیزات برقی مانند آسانسورها و بالابرها باید از استابلایزر استفاده کرد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی استفاده از استابلایزر در آسانسور و بالابر می پردازیم.

ترانس اتوماتیک و استابلایزر مخصوص آسانسور

برای استفاده از استابلایزر در آسانسور و بالابر نیاز به برق سه فاز می باشد ولی در اکثر منازل برای مصارف خانگی از برق تک فاز استفاده می شود ولی امروزه اکثر آسانسورها و بالابرها با برق سه فاز طراحی و تولید می شوند که این استابلایزر ولتاژ مورد نیاز را برای آسانسور تثبیت می کند و از آسانسور محافظت می کند و نه تنها باعث تنظیم ولتاژ برق می شود بلکه باعث افزایش طول عمر آسانسور و کاهش استهلاک آن هم می شود.

استابلایزر در آسانسور و بالابر

ویژگی های استابلایزر آسانسور یا بالابر

در مورد استفاده از استابلایزر در آسانسور و بالابر می توان گفت که این تجهیزات دارای ویژگی های بسیار مهمی هستند و این نوع استابلایزر دارای تکنولوژی پیشرفته در هر دو نوع تک فاز و سه فاز می باشند که عموما از منبع برق سه فاز برای آن استفاده می شود . از ویژگی های مهم این استابلایزرها جبران کاهش یا افزایش ولتاژ و تنظیم ولتاژ می باشد که از کلیه تجهیزات برقی آسانسور حفاظت می کند. دارای سیستم حفاظت در برابر افزایش دما یا اضافه بار می باشد . همچنین دارای مدار تاخیر بعد از وصل برق شهری است . دارای فیلتر ورودی برای حذف نویزها و قابلیت تنظیم ولتاژ ورودی و خروجی را دارد. این استابلایزرها دارای دو حالت کاری اتوماتیک و بای پس هستند و زمانی که آسانسور خراب می شود هشدار صوتی دارند و صفحه نمایش LCD برای تنظیم سیستم دارند.

مقاله پیشنهادی:  کلید هوایی چیست؟ بررسی انواع کلید هوایی

مزایای استفاده از استابلایزر آسانسور و بالابر

استفاده از استابلایزر در آسانسور و بالابر دارای مهمترین مزایا می باشد که باعث افزایش طول عمر آسانسور و بالابر و کاهش مصرف برق می شود ، از استهلاک شدن آن به مرور زمان جلوگیری می کند و برای بهتر شدن عملکرد آسانسور بدون نوسان ولتاژ در برابر هر گونه آسیب و خطری بیمه می شود. از دیگر مزایای استابلایزر آسانسور و بالابر این است که دارای توان مختلف هستند و برای هر فشار باری قابل استفاده می باشند و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان سوختن تجهیزات برقی می کنند . این نوع استابلایزر علاوه بر استفاده در آسانسور و بالابر کاربردهای صنعتی دیگری هم دارند . این استابلایزرها دارای دو سال گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. در صورت خرابی در استابلایزر نو شما می توانید آن را از طریق نمایندگی تعویض کنید.

نصب استابلایزر سه فاز برای آسانسور

در صورت استفاده از استابلایزر در آسانسور و بالابر باید نصب آن توسط نصاب متخصص در این زمینه انجام شود و محل نصب باید تمیز و بدون گرد و غبار باشد و اگر محل نصب رطوبت دارد باید با فاصله ۲۰ تا ۵۰ سانتیمتر از محل رطوبت آن را نصب کرد . همانطور که می دانید استابلایزر دارای سه عدد سیم فاز ورودی RST  و یک سیم نول در ورودی استابلایزر می باشد که یک عدد سیم آرت در استابلایزر سه فاز وجود دارد که به آسانسور باید متصل شود و توالی فازها در هنگام نصب باید رعایت شود.

قیمت استابلایزر آسانسور

استابلایزر آسانسور و بالابر دارای مدل ها و طرح های مختلفی است که با توجه به میزان بازدهی مناسب ، تک فاز بودن یا سه فاز بودن ، ویژگی های منحصر به فرد استابلایزر قیمت آن متفاوت می باشد ولی از پر فروش ترین سیستم ها و دستگاه ها در بازار برای تجهیزات برقی می باشد که از سوختن لوازم برقی بخصوص آسانسور و بالابر جلوگیری می کند.

مقاله پیشنهادی:  ترانس سه فاز 380 به 220

استابلایزر در آسانسور و بالابر

سخن پایانی

استفاده از استابلایزر در آسانسور و بالابر باعث جبران نوسان ولتاژ می شود و آسانسور و بالابر را از نوسانات برق محافظت می کند و جزو بهترین دستگاه های تنظیم ولتاژ شناخته شده است . این استابلایزرها از ترانس های تقویت ولتاژ هم می باشند و از سوختن تجهیزات برقی و صنعتی جلوگیری می کنند و باعث کاهش هزینه های دیگر می شوند.

مقاله پیشنهادی

ترانس قدرت