ترانس ایزوله تابلو برق

ترانس ایزوله تابلو برق

عناوین و سر فصل های این مطلب

ترانس ایزوله تابلو برق یکی از قطعات اصلی در سیستم های الکتریکی است. این محصول، کنترل جریانات را در محدوده ای خاص بر عهده می گیرد. جریان خروجی از این سیستم با این که بسیار توانمند است، اما باعث بروز مشکلاتی همچون برق گرفتگی نمی شود‌.

با استفاده از این دستگاه، جریانات الکتریکی مداوما کنترل می گردند، تا متناسب با نیاز مجموعه باشند. این تجهیز در مدل، کیفیت و ظرفیت های مختلفی در بازار به فروش می رسند.

اگر ایمنی و سلامت سیستم های الکتریکی ساختمان برایتان مهم است، جهت بهینه سازی شبکه جریان، از این محصول بهره ببرید. در ادامه درباره مدل های مختلف این سیستم صحبت می کنیم، با ما همراه شوید.

ترانس ایزوله چیست؟

ترانس ایزوله تابلو برق، یک نوع ترانسفورماتور الکتریکی است، که برای جداسازی بار ها بین دو دسته متفاوت مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این گونه تجهیزات، تعداد ولتاژ ‌های ورودی و خروجی برابر است، اما مسیر سیم پیچ ها یکسان نیست.

نوع تکنولوژی و قطعات آن با سایر ترانسفورماتور های موجود در بازار فرق می کند. تولید کنندگان برای تولید این دستگاه از استاندارد های ویژه ای بهره گرفتند، تا وضعیت مدار جریان به واسطه این تجهیز، تنظیم گردد.

این دستگاه با کنترل جریانات الکتریکی از بروز حوادث ناگوار در شبکه پیشگیری می کند. ابزارآلات الکتریکی و الکترومکانیکی بایستی به منبع برق متصل شوند. برای این که از آنان در برابر شوک های الکتریکی و جریانات نامناسب محافظت کنید، حتما در مسیر جریان از یک یا دو نوع ترانس ایزوله بهره بگیرید.

ترانس ایزوله تابلو برق بسیار کارآمد و توانمند است. این دستگاه الکتریکی با توزیع جریانی ثابت بر مقاومت و ایمنی مجموعه می افزاید. با نصب این محصول در ساختمان، شبکه شما حتی از اسیب های الکتریکی سخت نیز جان سالم به در می برد.

اجزای اصلی ترانسفورماتور ایزوله

ترانس ایزوله تابلو برق، ایمنی کل سیستم های الکتریکی را تضمین می کند. این دستگاه از تجهیزات برتر صنعت است، که قابلیت های آن بسیار خاص و دوست داشتنی می باشد.

مقاله پیشنهادی:  مشخصات ترانس قدرت

همانطور که در مطالب پیش نیز اشاره شد، این دستگاه تحت شرایط ویژه ای طبق استاندارد های بین الملل ساخته می شود. با بهره گیری از این محصول، محیط برای انجام فعالیت های الکتریکی بهینه می گردد.

قطعات ترانس ایزوله تابلو برق با سایر ترانسفورماتور های معمولی فرق می کند. این دستگاه علاوه بر کنترل شبکه، جریانات الکتریکی در محدوده پایداری قرار می دهد. جریانات خروجی از آن باعث ایجاد آتش سوزی یا برق گرفتگی فرد نمی شود. از اجزای اصلی آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  • لوله‌ های پیچی (Coils): لوله‌ های پیچی یا همان بابل‌ ها (Windings) از اجزای اصلی ترانسفورماتور ایزوله هستند. این لوله ‌ها به صورت هم‌ محور در قسمت‌ های بالا و پایین دستگاه قرار می ‌گیرند. یک لوله پیچی به نام لوله ورودی به منبع برق و لوله خروجی به بار متصل می ‌شود.
  • هسته ترانسفورماتور (Transformer Core): هسته ترانسفورماتور ایزوله از مواد مغناطیسی مانند؛ فلزات آهنی یا نیکل_آهن تشکیل شده است. هسته آن وظیفه توزیع جریان مغناطیسی را بین لوله‌ های پیچی را بر عهده دارند. این قطعه از ایجاد تداخل مغناطیسی بین سیم پیچ ها جلوگیری می ‌کند.
  • جدا کننده‌ ها (Insulators): جدا کننده ‌ها در ترانسفورماتور ایزوله بین سیم پیچ ها و لوله‌ ها و هسته قرار می‌ گیرند. این قطعه وظیفه جدا سازی الکتریکی بین اجزای ترانسفورماتور را دارند. همچنین از وقوع شوک الکتریکی و تداخل جریانات جلوگیری می ‌کنند.
  • محافظت ‌کننده ‌ها (Protective Devices): برخی ترانسفورماتور های ایزوله دارای محافظت ‌کننده‌ هایی مانند قطع‌ کننده‌ ها هستند. این تجهیزات در وضعیت های اضطراری برای پیشگیری از وقوع حادثه های ناگوار، جریان را قطع می کنند.

ترانس ایزوله تابلو برق از قطعات متعددی تشکیل شده است. هر یک از تجهیزات آن، نقشی در حفاظت از سیستم های الکتریکی دارند. بنابراین با حذف آن ها از ساختمان اصلی دستگاه باعث ضعف سیستم در کنترل جریان می شوید.

مقاله پیشنهادی:  تبدیل ترانس کاهنده به افزاینده

بیشتر بخوانید: کلید محافظ جان ترکیبی چگونه عمل می کند؟

عملکرد ترانسفورماتور ایزوله در تابلو ها

ترانس ایزوله تابلو برق بسیار هوشمند و سریع است. این دستگاه، توانایی ایستادگی در برابر عوامل محیطی، آلاینده های شیمیایی یا حتی جریانات نامناسب را دارد. با بهره گیری از آن، سیستم های موجود در ساختمان بهینه می گردند‌. همچنین در شرایط سخت مکانیکی نیز بهترین عملکرد خود را بروز می دهند.

عملکرد این دستگاه کمی متفاوت از ترانسفورماتور های معمولی و قدرت است. این نوع دستگاه ها فقط جریانات الکتریکی را کنترل نمی کنند، بلکه در جداسازی بار ها نیز نقش دارد. موارد زیر عملکرد این سیستم را در شبکه های جریان نشان می دهد؛

  • ایزولاسیون الکتریکی: عملکرد اصلی ترانس ایزوله تابلو های برق، جداسازی الکتریکی بخش ورودی و بخش خروجی است. با استفاده از این قطعه، ایزولاسیون اتفاق می افتد. این امر موجب کاهش خطر شوک الکتریکی و حفاظت از تجهیزات و کاربران می‌ شود.
  • حفاظت از تجهیزات: این دستگاه به عنوان یک لایه حفاظتی اضافی عمل می‌ کند و می ‌تواند تجهیزات الکتریکی را در برابر خطراتی مثل؛ جریان بالا، اتصالات کوتاه، قطعی جریان و… محافظت کند. با ایجاد جدا سازی الکتریکی، تاثیر خطرات برقی روی تجهیزات کاهش می ‌یابد و عمر مفید آن ها چند برابر می شود.
  • حفاظت از کاربران: ترانس ایزوله تابلو برق بر سطح ایمنی و سلامت کاربران می افزاید. با ایجاد جدا سازی الکتریکی بین ورودی و خروجی، خطر شوک الکتریکی به حداقل ممکن کاهش می‌ یابد و ایمنی کاربران در معرض استفاده از تابلو ها افزایش می ‌یابد.
  • کنترل و مدیریت بار: این محصول به عنوان یک عنصر کنترلی در تابلو های برق ایزوله ایفا نقش می کند. با تنظیم نسبت ولتاژ ورودی به خروجی، می ‌توان بار های مختلف را به درستی تأمین کرد و تنظیمات مناسب برای عملکرد صحیح تجهیزات انجام داد.
مقاله پیشنهادی:  رله کنترل سطح و روش های اندازه گیری سطح مایعات

نکات قابل توجه در انتخاب ترانس ایزوله برای تابلو های برق

در انتخاب ترانس ایزوله تابلو برق، نیاز مجموعه را الویت خود قرار دهید. این محصول بایستی پاسخگوی نیاز شبکه باشد، تا دستگاه ها در شرایط سخت نیز آسیب نبیند. ابزار آلات مختلفی در شبکه های جریان به کار گرفته می شود.

این تجهیز با ایجاد سدی نیرومند در برابر جریانات الکتریکی از سیستم ها در برابر شوک های الکتریکی، ولتاژ های بالا، اتصالات کوتاه و… محافظت می کند. در خرید ترانس ایزوله موارد ذیل را در نظر بگیرید؛

  • توان ترانس: انتخاب توان مناسب برای ترانس ایزوله تابلو برق بسیار مهم است. برای انتخاب توان مناسب، بایستی به جریان بار و ولتاژ ورودی را به دقت محاسبه کنید، تا ایمنی و سلامت تجهیزات ساختمان را تضمین نماید.
  • ولتاژ ورودی و خروجی: دستگاه مورد نظر برای تابلو با ولتاژ ورودی و خروجی مورد نیاز شما باید سازگار باشد. انتخاب ترانس با ولتاژ صحیح، ایمنی و سلامت مجموعه را تضمین می کند.
  • جریان نامی: جریان نامی ترانس ایزوله باید بتواند جریان بار را به طور کامل تامین نماید. برای انتخاب جریان نامی، باید جریان بار مورد استفاده را به دقت محاسبه کنید.
  • ایمنی: ترانس ایزوله تابلو برق باید دارای استاندارد ها و مجوز های لازم برای ایمنی باشند. بررسی استاندارد ها و مجوز های مربوطه قبل از خرید و نصب دستگاه بسیار مهم است.
  • کیفیت ساخت: ترانس ایزوله تابلو برق باید علاوه بر بروز بودن، باکیفیت باشد. انتخاب این تجهیز با کیفیت ساخت بالا به بهینه سازی مجموعه شما کمک می کند.

سخن پایانی

ترانس ایزوله تابلو برق از تجهیزات برتر صنایع الکترونیک است، که در بهینه سازی و جداسازی بار های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت خرید این محصول برتر به فروشگاه بزرگ طاها ترانس مراجعه کنید. در این وب سایت می توانید تجهیز مورد نظر خود را با قیمتی نصف بازار سفارش دهید.