ترانس ایزوله سه فاز

ترانس ایزوله سه فاز

عناوین و سر فصل های این مطلب

ترانس ایزوله سه فاز از پرفروش ترین ترانسفورماتور را در بازار است که علاوه بر کیفیت بالا از روندی سرعتی و دقیق پیروی می کند . این دستگاه برتر در شرایطی مکانیزه طبق برترین متدهای روز جهان تولید می گردد .

از انواع ترانسفورماتور ها جهت کنترل و تنظیم ولتاژ جریان استفاده می شود . وظیفه این دستگاه محافظت از سایر تجهیزات یرقی در برابر حملات الکتریکی می باشد .

در تماس با جریانات نامناسب ، فرو نمی پاشد بلکه با حفظ ایمنی و سلامتی خود و بهره گیری از روشی هوشمندانه ، جریانات ورودی به تجهیزات را تنظیم می نماید .

در ادامه مبحث درباره مزایای و عملکرد این تجهیز توضیح می دهیم ، با ما همراه شوید .

معرفی ترانس ایزوله سه فاز

ترانس ایزوله سه فاز از نوآوری های روز صنعت الکترونیک است . این تجهیز برتر در مقابله با جریانات الکتریکی مخرب نه تنها آسیب نمی بیند بلکه بدون بروز کوچک ترین آسیبی در برابر الکترون های باردار مقاومت می کند .

این ابزار برتر توانایی کنترل و تنظیم جریانات الکتریکی را دارد . با وجود کیفیت بالا و عملکردی خاص و قدرتی ، از انواع این قطعه الکترونیکی در مصارف صنعتی و خانگی استفاده می شود .

ترانس ایزوله ، یک ترانسفورماتور قدرتمند است که برای جهت تامین جریان الکتریکی بین سیستم های الکترونیکی طراحی می شوند .

انرژی الکتریسیته با این که بسیار سریع و قدرتمند است ، در عین حال یکی از بزرگ ترین مخرب ها نیز محسوب می شود . بنابراین بایستی بین اتصال جریان برق و دستگاه رابطی قدرتمند قرار گیرد .

ترانس ایزوله سه فاز بهترین گزینه است . این قطعه برتر با وجود فناوری بروز و برخورداری از قابلیت کنترل جریان ، از سیستم در برابر جریانات نامناسب و شوک های الکتریکی ناهنجار محافظت می کند .

مقاله پیشنهادی:  آموزش نحوه سیم کشی برق سه فاز ساختمان

یا بهره گیری از این دستگاه در ساختمان ، ایمنی محیط چند برابر می شود . از این رو در تمام طول شبانه روز ، ابزارآلات محیط از جریانی مناسب و قوی تغذیه می نمایند .

ترانس ایزوله سه فاز

تاریخچه ترانس ایزوله سه فاز

تاریخچه ترانس ایزوله سه فاز به سال های پایانی قرن نوزدهم باز می گردد. در این سال ها ، جریانات الکتریکی نامناسب ، تاثیرات بدی بر سلامت و ایمنی تجهیزات گذاشتند .

بدین خاطر تمامی تجهیزات برقی ضعیف شده بودند و عملکرد اصلی خود را از دست دادند . ترانس ایزوله سه فاز در سال 1891 برای اولین بار توسط نیکولا تسلا اختراع شد .

در آن زمان ، استفاده از ترانسفورماتور در توزیع برق از علائم پیشرفت در صنعت برق آمریکا محسوب می شد . این دستگاه شگفت انگیز با قرار گیری در مدار جریان ، سلامت ابزار آلات موجود در شبکه را دگرگون ساخت .

این سیستم ، سد راه جریانات الکتریکی مخرب قرار می گیرد و از این طریق سلامت و ایمنی سایر تجهیزات الکترونیکی را تضمین می کند . تراس های ایزوله سه فاز به محض ورود به بازار ، نقش مهمی در پیشرفت های صنعت داشت .

عملکرد ترانس ایزوله سه فاز

ترانس ایزوله سه فاز یکی از مهم‌ ترین قطعات در سیستم‌های الکتریکی است . هدف اصلی از طراحی این سیستم برتر ، جداسازی سین پیچ اولیه و ثانویه به واسطه از یک لایه عایق می باشد ، تا بدین شکل بر ایمنی و سلامت دیگر ابزار آلات الکترونیکی بیفزاییم .
ترانس های ایزوله سه فاز ، یک دستگاه الکتریکی متشکل از ماده مغناطیسی ، دو قسمت پیچی و یک مدار بهره ‌برداری است.  با اتصال مغناطیسی قدرتمندی که بین دو سیم پیچی وجود دارد ، یک فرکانس عملکردی بین آن‌ها تعریف می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  بررسی علل آسیب دیدن ترانس های توزیع

ترانس ایزوله در دو دسته تک فاز و سه فاز طراحی می شود . دسته اول شامل ترانس های ضعیف صنعت برق است که غالبا در بخش های خانگی کاربرد دارند .

ترانس ایزوله سه فاز جزو قدرتمند ترین سیستم های الکترونیکی صنعت برق است . این دستگاه در توزیع و کنترل جریاناتی با ولتاژ بالا توانمند هستند .

قدرت ترانس ایزوله سه فاز در مدار های الکتریکی مهم ترین پوئن مثبت این تجهیز به شمار می رود.  هدف از تولید انواع این قطعه تأمین ولتاژ های بالا برای مصرف کننده ها است .

برای مثال ، اگر نیاز به یک کارخانه با توان ۵۰۰ کیلووات داشته باشیم ، از یک ترانس ایزوله با توان بالاتر استفاده می کنیم ، تا انرژی کل مجموعه فراهم شود .
همچنین دستگاه قابلیت جداسازی سایر دستگاه های الکترونیکی را از برق شهری دارد . از این رو نه تنها ایمنی و سرعت بالا را برای مجموعه فراهم می آورد ، بلکه از تجهیزات برقی در برابر حملات الکتریکی محافظت می کند .

مزایای بارز ترانس ایزوله سه فاز

ترانس ایزوله سه فاز یکی از انواع ترانس های برق است که گستره فعالیت آن تنها به صنایع تولیدی خلاصه نمی شود . این سیستم ، نوآوری خاص صنعت برق می باشد .

از مزایای اصلی دستگاه ، ایزوله شدن سه فاز از یکدیگر و از شبکه های برق محلی است . با بهره گیری از این قطعه برتر ، حفاظت تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در مقابل نویز ها و مشکلات قدرت برق منطقه آسان می شود .

در ادامه به بررسی مهم ترین مزایای ترانس ایزوله سه فاز می پردازیم ، تا شک و ابهامات شما را درباره عملکرد محصول برطرف کنیم .

مقاله پیشنهادی:  ترانسفورماتور خشک رزینی

از برترین مزایای این دستگاه برتر می توان به موارد ذیل اشاره کرد ؛

  1. انتقال امن برق با سطح بالای ایزوله شدن :

ترانس ایزوله سه فاز دستگاهی ایمن و قوی می باشند که برق را با سطحی بالا انتقال می دهند . این ترانس ها با ایزوله کردن جریان از شبکه اصلی برق از حملات ، شکاف های برقی ، گرمای بالا و مشکلات قدرت پیشبینی نشده، حفاظت می کنند .

 

  1. ایجاد نقطه شارژ عایقی :

از مزایای آن ، ایجاد نقطه شارژ عایقی است . با توجه به این فاکتور، اصلاح مسیر جریان الکتریکی و جلوگیری از آسیب رساندن به قطعات الکترونیکی و کاهش نویزهای الکترونیکی میسر می شود .

 

  1. پایداری و عمر زیاد :

ترانس های ایزوله در مدل سه فاز ، دارای سیستمی محافظتی و مطمئن هستند که از انتقال عوامل مشکل ساز مثل ولتاژ بیش از حد ، جریان زیاد و رطوبت بالا جلوگیری می نمایند . بنابراین ، نیاز به تعمیرات و سرویس های مداوم دارید .

بنابراین نسبت به خرید این تجهیز مصمم باشید تا در سالیانی طولانی سلامت مجتمع تولیدی خود را در برابر جریانات نامناسب و مخرب بهینه سازید .

  1. و …

ترانس ایزوله سه فاز

سخن پایانی

طاها ترانس از برترین آنلاین شاپ های ایرانی در حوزه خرید و فروش اینترنتی ترانس است . با مراجعه به وب سایت اینترنتی این شرکت علاوه بر اطلاع از نوآوری های روز صنعت برق ، می توانید با تقبل هزینه ناچیزی بهترین نوع ترانسفورماتور بازار را سفارش دهید .

مقالات پیشنهادی

ترانس افزاینده

ترانس قدرت