ترانس مناسب برای کولرگازی

ترانس مناسب برای کولرگازی

عناوین و سر فصل های این مطلب

همانطور که می دانید کولرهای گازی از وسایل ضروری و بسیار مهم در فصول گرم و سرد سال می باشند و چون این وسایل گران قیمت هستند در برابر نوسانات برق آسیب پذیر می باشند و به همین دلیل است که شما باید از ترانس های مختلف برای جلوگیری از سوختن قطعات کولر گازی و تقویت نوسانات ولتاژ استفاده کنید که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی ترانس مناسب برای کولرگازی می پردازیم.

ضرورت استفاده از ترانس یا استابلایزر برای کولرگازی

ترانس مناسب برای کولرگازی باعث حفاظت از این دستگاه ها در برابر نوسانات و تغییرات ناگهانی ولتاژ برق شهری می شود . استفاده از ترانس باعث افزایش طول عمر کولرگازی و دوام طولانی مدت برای کولرها می شود . ترانس یا استابلایزر یکی از دستگاه و تجهیزات الکترونیکی است که باعث تقویت ولتاژ و تمام نوسانات برق را جبران می کند که برای خرید این ترانس ها باید به جریان برق مصرفی خود دقت کنید که چه تعداد لوازم برقی باید به این ترانس ها متصل شود.

توجه به نوع انتخاب ترانس برای کولرگازی

ترانس مناسب برای کولرگازی به سه دسته تقسیم می شود ترانس یا استابلایزر رله ای ، استابلایزر سروو موتوری و استابلایزر سوئیچینگ یا استاتیک است .

ترانس یا استابلایزر رله ای برای کولرگازی

این نوع استابلایزر را ترانس اتوماتیک هم می گویند که با استفاده از رله ها و سیستم کلیدزنی کار می کند و ولتاژ برق را پلکانی تامین می کند . این استابلایزر تغییر ولتاژ برق را از طریق ترانس کاهنده یا ترانس افزاینده انجام می دهد و یک یا چند خروجی دارد . این نوع ترانس برای کولرگازی انتخاب مناسبی نیست و بهتر از این نوع ترانس هم وجود دارد.

مقاله پیشنهادی:  ترانس ایزوله سه فاز

ترانس یا استابلایزر سروو موتوردار برای حفاظت از کولرگازی

تکنولوژی این نوع استابلایزر به صورت حلقوی است و قطعه ای به نام جاروبک دارد که تغییرات ولتاژ توسط جاروبک انجام می شود . این دستگاه برای مکان های که برق شهری آنها بیشتر از حد نرمال بالاتر است استفاده می شود . عملکرد این استابلایزر بهتر از رله ای است ولی اصطکاک و خوردگی دارد و تعمیرات دوره ای هم باید برای آن انجام داد و وزن آن سنگین و قیمت بالایی دارد.

ترانس مناسب برای کولرگازی

استابلایزر یا ترانس سوئیچینگ بهترین انتخاب برای کولرگازی

ترانس مناسب برای کولرگازی استابلایزر یا ترانس سوییچینگ است که دارای قابلیت کلیدزنی و دارای کلیدهای الکترونیکی از نوع IGBT  می باشد . این نوع ترانس برای هر گونه نوسانات ولتاژ برق شهری بسیار مناسب است و سرعت جبران آن بسیار بالا است . میزان استهلاک این نوع ترانس بسیار کم است و جزو بهترین ترانس ها برای کولرگازی می باشد .

چه قطعاتی در کولرگازی هنگام تغییر ولتاژ برق احتمال آسیب دیدن دارد ؟

از قطعات مهم در یک کولرگازی که باعث خرابی دستگاه می شود و تغییر ولتاژ روی آن تاثیر می گذارد کمپرسور کولرگازی است و از مهمترین دلایل سوختن کمپرسور نوسانات برق شهری می باشد که بهترین راه برای حل این مشکل این است که استابلایزر یا ترانس مناسب برای کولرگازی انتخاب کنیم تا از آسیب به کمپرسور جلوگیری کند و به راحتی عمل سرمایش را انجام دهد .

راهنمای خرید ترانس برای کولرگازی

یکی از نکات مهم در خرید ترانس مناسب برای کولرگازی این است که به توان مصرفی دستگاه توجه کنید مثلا اگر کولرگازی شما توان مصرفی ۲۴۰۰۰ بی تی یو را دارد لازم است که از ترانس ۳۲ آمپر یا ۸۰۰۰ ولت آمپر برای حفاظت از کولرگازی استفاده کنید . از دیگر نکات مهم این است که همزمان با هم از این ترانس ها برای وسایل برقی به خصوص کولرگازی استفاده نکنید چون باعث آسیب دیدن به وسایل برقی می شود . در هنگام خرید به نوع برند و گارانتی و خدمات پس از فروش این ترانس ها دقت کنید و به میزان تاخیر در جریان برق نوسان دار هم دقت کنید و در هر ترانس میزان تاخیر باید وجود داشته باشد .

مقاله پیشنهادی:  ترانس تک فاز به سه فاز

سخن پایانی

ترانس مناسب برای کولرگازی باید با کیفیت بالا و مقاوم باشد که ترانس یا استابلایزر سوئیچینگ از بهترین ترانس ها برای حفاظت و تقویت ولتاژ برق شهری است و از سوختن قطعات کولرگازی جلوگیری می کند. همچنین ترانس باعث می شود که طول عمر کولرگازی شما بیشتر و به مدت بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید و به همین دلیل است که از این ترانس ها برای تقویت ولتاژ استفاده می کنند و افراد از این ترانس ها بسیار استقبال کرده اند.

ترانسhttps://tahatrans.com/what-is-an-autotransformer/ اتو