ترانس کاهنده 220 به 12

ترانس کاهنده 220 به 12

عناوین و سر فصل های این مطلب

ترانس کاهنده 220 به 12 از دو بخش لوله‌ای و بخش مغناطیسی تشکیل شده است . بخش لوله‌ای شامل دو عدد هسته آهنی بوده ، که به وسیلهٔ چندین لایه از پیچ‌های مفتولی به هم متصل شده‌اند .

بخش مغناطیسی هم شامل دو عدد هسته آهنی می باشد ، که روی هر کدام از آن‌ها یکی از پیچ‌های لوله‌ای قرار دارد . کاهش ولتاژ در این دستگاه وابسته به دو بخش مذکور است . در این مقاله بیشتر شما را با این محصول حرفه ای آشنا خواهیم کرد .

بخوانید: ضرورت خرید استابلایزر

نحوه عملکرد ترانس کاهنده 220 به 12

ترانس کاهنده 220 به 12 همان طور که در نام ‌محصول به آن نیز اشاره شده است ، به منظور کاهش ولتاژ مورد استفاده قرار می گیرد . اجزای تشکیل دهنده این ترانس با عملکرد فوق العاده ای که دارند ، سبب کاهش ولتاژ و در نتیجه محافظت از دستگاه های الکتریکی می شود .

برای تبدیل ولتاژ ۲۲۰ ولت به ۱۲ ولت ، می‌توان از یک ترانس کاهنده با نسبت دور خروجی به ورودی برابر با ۱۸٫۳۳ بهره برد . به این معنی که تعداد پیچ‌های لوله‌ای در بخش ورودی ترانس باید ۱۸٫۳۳ برابر تعداد پیچ‌های لوله‌ای در بخش خروجی باشد . به طور مثال ، اگر در بخش ورودی ۱۸ پیچ داشته باشیم ، در بخش خروجی ۳ پیچ باید قرار دهیم .

بنابراین شما می‌توانید با استفاده از یک ترانس کاهنده با نسبت دور ۱۸٫۳۳ ورودی به خروجی ، ولتاژ ۲۲۰ ولت را به ۱۲ ولت تبدیل کنید . البته مقدار جریان نیز با توجه به نسبت دور ولتاژ تغییر می‌کند .

نحوه عملکرد ترانس کاهنده 220 به 12

کاربرد ترانس کاهنده 220 به 12

ترانس کاهنده 220 به 12 یکی از پرکاربردترین ترانسفورمر‌ها بوده ، که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد . چند نمونه از کاربردهای آن عبارتند از ؛

  • منابع تغذیه : ترانسفورماتور کاهنده 220 به 12 برای تامین ولتاژ دقیق و پایدار برای انواع دستگاه‌های الکترونیکی ، از جمله کامپیوترها ، تلویزیون‌ها ، تجهیزات صوتی و تصویری و سایر دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی استفاده می‌شود .
  • دستگاه‌های روشنایی : این ترانس کاهنده برای تامین ولتاژ مناسب برای لامپ‌های ال ای دی و دیگر انواع لامپ‌های روشنایی نیز استفاده می‌شود .
  • قطعات خودرو : در برخی از قطعات خودرو مانند رادیو و پخش‌کننده CD ، این ترانس کاهنده برای تامین ولتاژ لازم برای کارکرد آن‌ها استفاده می‌شود .
  • سیستم‌های اعلان حریق : برخی از سیستم‌های اعلان حریق نیز از این دستگاه برای تامین تبدیل ولتاژ استفاده می نمایند .

به طور کلی ، ترانس کاهنده 220 به 12 در هر جایی که نیاز به تبدیل ولتاژ برق با حداقل اتلاف انرژی و ولتاژ پایدار و دقیق دارید ، مورد استفاده قرار می‌گیرد .

 

 

علل استفاده از ترانس تبدیل 220  به 12

ولتاژ های بالا برای برخی از سیستم و ابزار آلات خطرناک است.‌ استفاده از ترانس کاهنده 220 به 12 در شبکه های الکترونیکی ضروری می باشد. با وجود آن، شبکه از نظر ایمنی و مشکلات الکتریکی تضمین می گردد‌. برخی از علل و دلایل استفاده از آن در موارد زیر آمده است؛

  • تغییر ولتاژ: یکی از علل اصلی استفاده از این دستگاه، تغییر ولتاژ از 220 به 12 ولت است. این تغییر ولتاژ برای استفاده در تجهیزات و دستگاه‌ هایی که به ولتاژ پایین‌تر نیاز دارند، ضروری می باشد.
  • استفاده در خودرو ها: مبدل برق 220 به 12 برای استفاده در خودرو ها و وسایل نقلیه مختلف مناسب است. بسیاری از تجهیزات خودرویی به ولتاژ 12 ولت نیاز دارند.
  • استفاده در سیستم‌ های الکترونیکی: برای تغذیه انواع تجهیزات الکترونیکی نظیر؛ دوربین‌ های مداربسته، رادیو ها، لامپ‌ های LED و… از این نوع تکنولوژی ها استفاده می شود. آن ها به خوبی از پس رفع نیاز های الکتریکی تجهیزات خانگی بر می آیند.
  • کاربرد های خانگی: در برخی از کاربرد های خانگی مانند؛ تغذیه انواع دستگاه‌ های الکترونیکی، لپ تاپ ‌ها، تلفن‌ های همراه و… این محصول نقش دارد.
  • کاهش مصرف انرژی: با تبدیل ولتاژ از 220 به 12، مصرف انرژی را کاهش دهید و هزینه‌ های برق را کنترل نمایید.
  • استفاده ایمن: ولتاژ 12، سلامت عمومی شبکه را کنترل خواهد کرد. در این محدوده، میزان خطرات برق به حداقل می رسد.
  • سازگاری با تجهیزات: تجهیزات الکترونیکی و دستگاه‌ های مختلف از ولتاژ 12 ولت پشتیبانی می‌ کنند. استفاده از ترانس کاهنده 220 به 12 ولت برای این تجهیزات مناسب است.
مقاله پیشنهادی:  ترانس فلای بک مانیتور

استفاده از ترانس تبدیل 220 به 12 برای انواع مختلفی از کاربرد ها و صنایع می‌ تواند مفید باشد. با کمک از این سیستم، تغییری مثبت در شبکه به وجود آورید.

اجزای تشکیل دهنده ترانس کاهنده 220 به 12

ترانس کاهنده 220 به 12 از دو بخش اصلی تشکیل شده ، که به تشریح آن می پردازیم ؛

  • بخش لوله‌ ای : این بخش شامل دو عدد هسته از جنس آهن بوده ، که به وسیلهٔ چندین لایه از پیچ‌های مفتولی به هم متصل شده‌اند . تعداد پیچ‌ های لوله‌ ای در بخش ورودی و خروجی ترانسفورماتور برای تبدیل ولتاژ مناسب باید با نسبت دور ورودی به خروجی ترانسفورمر تطابق داشته باشد .
  • بخش مغناطیسی : این بخش شامل دو عدد هسته آهنی است ، که روی هر کدام از آن‌ها یکی از پیچ‌های لوله‌ای قرار دارد . هدف از استفاده از بخش مغناطیسی ، افزایش بازده ترانسفورمر و جلوگیری از اتلاف انرژی در فرآیند تبدیل ولتاژ می‌باشد .

به علاوه ، این ترانس ممکن است ، دارای قطعات اضافی مانند خازن ، دیود و مقاومت باشد . این قطعات اضافی به منظور کاهش نویز و جلوگیری از افت ولتاژ در طول مسیر تغذیه بکار می‌روند .

ترانس کاهنده 220 به 12 به عنوان یک تجهیز الکتریکی ساده بنظر می‌رسد ، اما شامل اجزای پیچیده‌ای است که به هماهنگی دقیق با یکدیگر نیاز دارد تا عملکرد بهینه را ارائه دهد .

اجزای تشکیل دهنده ترانس کاهنده 220 به 12

مزایای استفاده از ترانس کاهنده 220 به 12

ترانس کاهنده 220 به 12، از جمله سیستم های قدرتمندی است، که به دو صورت در مدار های جریان به کار گرفته می شود. این محصول از طریق کاهش ولتاژ خروجی، پایداری شبکه را تضمین می نماید. با بهره وری از آن، امکان نفوذ آسیب زا به مدار الکی به حداقل می رسد.

با کمک آن، قدرت الکتریکی شبکه را کنترل کنید. از افزایش بی رویه جریان و ولتاژ جلوگیر نمایید. همچنین سطح ایمنی شبکه را کنترل کنید. از مهم ترین مزایای استفاده از مبدل 220 به 12 عبارتند از؛

  • کاربرد های گسترده: ترانس تبدیل 220 به 12 در انواع مختلفی از دستگاه‌ ها و تجهیزات الکتریکی مانند؛ دستگاه‌ های الکترونیکی، لامپ‌ های LED، دوربین ‌های مداربسته و… استفاده می شود.
  • کارایی بالا: این سری از سیستم ها، عملکرد بالایی دارند و به راحتی ولتاژ بالا را به ولتاژ پایین ‌تر تبدیل می‌ کنند.
  • استفاده از ولتاژ امن: ولتاژ 12 ولت به عنوان ولتاژ کم و امن شناخته می ‌شود. این پارامتر برای انواع تجهیزات الکترونیکی و کاربرد های خانگی به کار رود.
  • کاهش خطرات برق: ترانس کاهنده 220 به 12 با استفاده از ولتاژ پایین‌ تر 12 ولت، خطرات برقی مانند؛ شوک الکتریکی کاهش می ‌دهد و ایمنی کاربران را بهبود می بخشد.
  • کاربری ساده: این دستگاه دارای ساختار ساده ‌ای است. شما می توانید در کمترین زمان ممکن در مجموعه به نصب آن بپردازید.
  • صرفه ‌جویی در انرژی: تبدیل ولتاژ از 220 به 12 ولت منجر به صرفه ‌جویی در مصرف انرژی می شود و هزینه ‌های برق را کاهش می دهد.
  • سازگاری با تجهیزات الکترونیکی: بسیاری از تجهیزات الکترونیکی و دستگاه‌ های مختلف از ولتاژ 12 ولت پشتیبانی می ‌کنند. استفاده از ترانس تبدیل 220 به 12 ولت برای این تجهیزات مناسب و مقرون به صرفه است.
مقاله پیشنهادی:  ترانس کاهنده ولتاژ برق

قبل از استفاده از ترانس کاهنده 220 به 12 ولت باید از مطابقت و سازگاری آن با تجهیزات موجود اطمینان حاصل کنید.

مزایای استفاده از ترانس کاهنده 220 به 12

قیمت ترانس کاهنده 220 به 12 چگونه تعیین می شود؟

قیمت ترانس کاهنده 220 به 12 به عوامل متعددی وابسته بوده ، که به شرح زیر است ؛

  • نوع هسته : نوع هسته استفاده شده در ترانسفورمر ، مثلاً فلزی یا فریتی ، بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد .
  • تعداد پیچ‌های لوله‌ای : تعداد پیچ‌های لوله‌ای در بخش ورودی و خروجی ترانسفورمر نیز قیمت محصول را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار خواهد داد ‌.
  • مصرف کننده : با توجه به کاربرد ترانسفورمر و نیازهای مصرف کننده ، قیمت آن متغیر است . برای مثال ، قیمت ترانسفورمر مناسب برای یک پروژه کوچک حتماً کمتر از یک ترانسفورمر با کارایی بالا و مناسب برای پروژه‌های بزرگ خواهد بود .
  • کیفیت ساخت : کیفیت ساخت و اجزای استفاده شده در ساخت ترانسفورمر نیز سبب افزایش و یا کاعش قیمت ترانسفورماتور کاهنده 220 به 12 خواهد شد ‌.
  • شرکت سازنده : شرکتی که ترانسفورمر را ساخته است نیز یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت است . ترانس های ایرانی قیمت کمتری نسبت به ترانس های خارجی دارند . چرا که هزینه های گمرک و غیره بر روی آن سرشکن نشده و معمولا به واسطه نمایندگی ها مستقیما از تولید به مصرف می رسند .

با توجه به این عوامل ، قیمت ترانس کاهنده 220 به 12 متغیر است و با توجه به نیاز و بودجهٔ خود می‌توانید گزینه مناسب برای خود را انتخاب کنید . معمولاً قیمت ترانسفورمر‌هایی با امکانات بیشتر و کیفیت بالاتر بیشتر از سایر ترانسفورمر‌ها می باشد .

وب سایت quora در خصوص چگونگی تبدیل ولتاژ 220 به 12 ولت چنین گفته که؛ چگونه ولتاژ خود را از 220 به 12 کاهش دهم؟
یک ترانسفورماتور کاهنده به شما کمک می کند 220 ولت AC خود را به 20 ولت یا 30 ولت AC قابل کنترل تر کاهش دهید. سپس می توانید از یک یکسو کننده برای تبدیل این AC به DC استفاده کنید. در نهایت، از یک تنظیم کننده ولتاژ مانند LM7812 برای تبدیل 20 ولت DC به 12 ولت DC استفاده کنید.

کلام آخر

ترانس کاهنده 220 به 12 یکی از بهترین ترانسفورماتور های موجود در بازار بوده که برای کاهش ولتاژ مورد بهره وری قرار می گیرد . این ترانس تا میزان قابل توجهی از ولتاژ می کاهد و سبب محافظت از تجهیزات برقی خواهد شد .

مقاله پیشنهادی:  برقگیر یا صاعقه گیر چیست؟

در کشور ما ، مجموعه بزرگ طاها ترانس این محصول کاربردی را تولید کرده و با قیمت مناسبی راهی بازار می کند . کیفیت ترانس های این برند بسیار بالا است و مصرف کنندگان هیچ گونه نگرانی در خصوص عملکرد آن نخواهند داشت ‌.

10 سوال و جواب رایج درباره ترانس 220  به 12

 

·        ترانس تبدیل 220 به 12 چیست؟

ترانس220 به 12 یک دستگاه الکتریکی است، که ورودی آن را ولتاژ 220 ولت AC و خروجی دستگاه را ولتاژ 12 ولت DC پشتیبانی می کند.

·        چه کاربردهایی برای ترانس 220 به 12 وجود دارد؟

این دستگاه برای تغذیه تجهیزات الکترونیکی، دوربین‌ های مداربسته، لامپ‌ های LED، خودرو ها، دستگاه‌ های خانگی و سیستم‌ های الکترونیکی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

·        چه مزایا و فوایدی دارد؟

از مزایا و فواید استفاده از آن می‌ توان به؛ کارایی بالا، ایمنی بیشتر، کاهش مصرف انرژی، سازگاری با تجهیزات الکترونیکی، کاربرد گسترده و ساختار ساده اشاره کرد.

·        آیا استفاده از ترانس 220 به 12 ولت ایمن است؟

استفاده از مبدل برق 220 به 12 به عنوان یک سیستم امنیتی پایدار شناخته می شود. آن ها می ‌توانند خطرات برقی مانند؛ شوک الکتریکی را کاهش دهند.

.        نحوه نصب ترانس کاهنده 220 به 12 چگونه است؟

نصب این دستگاه بسیار آسان است. معمولاً با اتصال کابل ‌های ورودی و خروجی به منبع برق و تجهیزات مورد نظر در محیط اجرا می گردد.

·        آیا مبدل برق 220 به 12 ولت مناسب برای خودرو ها می باشد؟

این تجهیز برای استفاده در خودرو ها و وسایل نقلیه مختلف مناسب خواهد بود. این محصول برای تأمین نیاز الکتریکی قطعات خود به ولتاژ های پایین نیاز دارد.

·        آیا ترانس کاهنده 220 به 12 برای تغذیه دوربین ‌های مداربسته مناسب است؟

بله. ساختار این تجهیز به خوبی با فناوری ساخت دوربین های مداربسته تطبیق می گردد.

·        آیا ترانس 220 به 12 ولت برای تغذیه لامپ ‌های LED مناسب است؟

بله. این دستگاه توانایی تأمین انرژی الکتریکی لامپ را برای توزیع نور دارد.

·        آیا ترانس کاهنده 220 به 12 برای استفاده در سیستم‌ های الکترونیکی مناسب می باشد؟

بله استفاده از این نوع ترانس کاهنده در سیستم های الکترونیکی مناسب می باشد.

·        چگونه می‌ توانیم ترانس 220  به 12 انتخاب کنم؟

برای انتخاب آن باید به نیاز های ولتاژی تجهیزات خود، توان ترانس، ایمنی و سازگاری با تجهیزات دقت کنید.

 

بخوانید: عوامل موثر در طول عمر مفید ترانسفورماتور