قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی

قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی

عناوین و سر فصل های این مطلب

قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی موضوعی است که در این مطلب قصد صحبت در مورد آن را داریم. ترانسفورماتور خشک رزینی یکی از انواع ترانسفورماتورها است که در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود.

این وسیله مانند دیگر ترانسفورماتورها وظیفه تبدیل انرژی و انتقال برق بین مدارهای مختلف را برعهده دارد.

در ترانسفورماتور خشک از هر نوعی که باشد، مایعی برای نگهداری و غوطه‌ور شدن سیم پیچ و دیگر اجزای داخلی دستگاه استفاده نمی‌شود، به همین دلیل نگهداری از آن شرایط ساده‌تری دارد و البته که این موضوع در قیمت این محصول و هزینه‌های نگهداری از آن هم تاثیرگذار است.

برای اطلاع از قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی ابتدا باید با انواع این محصول و کاربردهای آن آشنا بود. همچنین آشنایی با عوامل موثر بر قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی نیز در مورد این محصول مورد نیاز است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

ترانسفورماتور چیست؟

ترانسفورماتور یکی از مهم‌ترین عناصر در شبکه است که با هدف انتقال برق از دستگاهی به دستگاه دیگر یا از منطقه‌ای به منطقه دیگر استفاده می‌شود.

این نوع از تجهیزات در صنایع مختلف مانند کارخانجات، نیروگاه‌ها و… استفاده می‌شود. البته ترانسفورماتورها نوع خانگی نیز دارند که در ابعاد کوچک‌تر برای انقال برق از واحدی به واحد دیگر یا در مجتمع‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترانسفورماتورها از نظرات مختلف به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند. تفاوت انواع ترانسفورماتورها علاوه بر کاربرد در موضوعاتی مانند قیمت آن‌ها نیز هست. به عنوان مثال قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی نسبت به ترانسفورماتور روغنی که دو نوع از این محصول هستند با هم متفاوت می‌باشد.

قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی

ترانسفورماتور خشک رزینی چیست؟

یکی از انواع ترانسفورماتورهای خشک، ترانسفورماتور خشک رزینی است. این نوع ترانسفورماتور معمولا در مناطقی که رطوبت بالایی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیم پیچ‌ها در این نوع از ترانسفورماتور با استفاده از رزین اپوکسی پوشانده می‌شوند که مانع ورود رطوبت به قطعات مختلف آن‌ها می‌شود. اپوکسی رزین تمام منافذی که احتمال نفوذ رطوبت از طریق آن‌ها به داخل ترانسفورماتور وجود دارد را می‌بندد و از این طریق مانع ورود رطوبت به داخل دستگاه و زنگ زدن قطعات داخلی آن می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  ترانس برق خانگی بر پایه اتوترانسفورماتور

کاربرد ترانسفورماتور خشک رزینی

ترانسفورماتور خشک رزینی یکی از پرکاربردترین انواع ترانسفورماتور نیز هست که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از دلایل پرکاربردی بودن این نوع ترانسفورماتور قیمت خرید آن است.

قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی نسبت به دیگر انواع ترانسفورماتور به خصوص ترانسفورماتور خشک خلا مناسب‌تر است. البته مناسب بودن قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی به معنی کم کاربرد بودن یا معمولی بودن کاربردهای آن نیست.

این نوع ترانسفورماتور در صنایع گاز، نفت، شیمی استفاده می‌شوند. این نوع ترانسفورماتورها به خصوص برای استفاده در کنار توربین‌های بادی که در نزدیکی ساحل قرار دارند بسیار مناسب است.

مزایای استفاده از ترانسفورماتور خشک رزینی

استفاده از ترانسفورماتور خشک رزینی مزایای زیادی نیز دارد که عبارتند از:

  • مناسب بودن قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی
  • توانایی استفاده در مواردی که نیاز به افزایش قدرت است
  • تلفات کم در استفاده
  • راندمان خوب دستگاه
  • داشتن عایق سیم پیچ
  • کاهش خطر آتش سوزی به دلیل استفاده از اپوکسی رزین
  • امکان استفاده در محیط بیرون
  • غیرقابل نفوذ بودن نسبت به رطوبت

عوامل موثر بر قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی

همان طور که گفته شد ترانسفورماتور از نوع خشک رزینی کاربردهای زیادی دارد و یکی از دلایل پرکاربرد بودن آن مناسب بودن قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی است. عوامل مختلفی در قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی موثر می باشند که برخی از مهم ترین آن ها عبارت از موارد زیر می باشند:

  • شرکت و برند تولید کننده ترانسفورماتور خشک رزینی
  • ولتاژ ترانسفورماتور خشک رزینی و قدرت آن در انتقال برق
  • شرایط بازار و قیمت ارز در زمان فروش این محصول
  • داشتن یا نداشتن گارانتی یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت این محصول است
  • وارداتی بودن یا تولید داخل بودن این محصول یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی است
  • هزینه پایین نگهداری از این محصول که باعث می شود قیمت خرید آن نیز برای مشتریان مناسب تمام شود
  • شرایط استفاده ساده از محصول که کاربری آن را حتی برای نیروهایی که تجربه زیادی در استفاده از ترانسفورماتور ندارند هم مناسب می کند و صرفا نیازی به استخدام نیروی متخصص برای کار و سرویس کردن ترانسفورماتور نیست
  • کاربرد زیاد ترانسفورماتور و امکان استفاده از آن در بیشتر صنایع که نیاز به تهیه دیگر ترانسفورماتورها کاهش می دهد
  • میزان فاز ترانسفورماتور که ممکن است سه فاز یا تک فاز باشد و قیمت آن در هر نوع متفاوت می باشد
  • تعداد خرید این وسیله که معمولا در خریدهای عمده کمتر از خرید با تعداد پایین است
  • هزینه ارسال دیگر عامل موثر بر قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی است
  • میزان عرضه و تقاضا یکی دیگر از مسائلی است که در قیمت این محصول تاثیرگذار است. زمانی که عرضه این محصول در بازار زیاد و تقاضا برای آن کم باشد قیمت‌ها پایین‌تر و در شرایط مقابل قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند.
مقاله پیشنهادی:  علت استفاده از ترانس اتوماتیک

تاثیر قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی در کیفیت و کارایی این محصول

یکی از موضوعاتی که در مورد قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی باید در نظر داشت، تاثیر قیمت این محصول در ویژگی‌ها و کاربردهای آن است.

البته قبل از توضیح این مورد باید به این موضوع دقت کرد که پایین بودن قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی به معنی بی‌کیفیت بودن آن نیست اما بیشتر ترانسفورماتورهایی که قیمت پایین‌تری دارند، کارایی کمتری نیز دارند.

زمانی که قیمت ترانسفورماتور پایین‌تر باشد کاربردهای آن نیز کمتر است. ترانسفورماتورهای قیمت پایین مناسب استفاده در خانه یا کاربردهای ساده‌تر هستند اما ترانسفورماتورهای گران‌تر برای کاربردهای صنعتی استفاده می‌شوند. علاوه بر این ترانسفورماتورهایی که قیمت پایین‌تری دارند معمولا ولتاژ و قدرت پایین‌تری هم دارند.

البته باید به این موضوع دقت کرد که در بسیاری از موارد شرایط خرید در قیمت ترانسفورماتور تاثیر زیادی دارند و این موضوع ارتباطی با کیفیت و کارایی این محصول ندارد. برای مثال زمانی که ترانسفورماتور صنعتی با ولتاژ بالا به صورت عمده خریداری شود معمولا قیمت آن کمتر حساب می‌شود.

قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی

نحوه اطلاع از آخرین قیمتهای ترانسفورماتور خشک رزینی

تمام افرادی که کسب و کار آن‌ها به گونه‌ای است که نیاز به ترانسفورماتور خشک رزینی دارند یا برای فروش این محصول به دنبال خرید عمده این کالا می‌باشند باید از آخرین قیمت‌های ترانسفورماتور از این نوع مطلع باشند.

روش‌های مختلفی برای اطلاع از قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • جستجو در سایت‌های اینترنتی

اولین و ساده‌ترین روش برای اطلاع از قیمت‌های ترانسفورماتور خشک رزینی، جستجو در سایت‌های اینترنتی است. اینترنت امروزه در دسترس‌ترین ابزار برای تحقیق و بررسی قبل از خرید هر محصول است و برای جستجو در مورد قیمت این محصول هم می‌توان از آن استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی:  بررسی انواع تایمر صنعتی

البته در مورد جستجو قیمت‌ها ترانسفورماتور در سایت‌های اینترنتی باید به این موضوع دقت کرد که بعضی از وب‌سایت‌ها قیمت‌های خود را به روزرسانی نمی‌کنند و قیمت اصلی و روز محصول را در ارتباط تلفنی به مشتریان خود اعلام می‌کنند، بنابراین بهتر است برای اطلاع از قیمت دقیق از چند مرجع و سایت فروش این محصول استعلام کرد.

  • جستجو در بازار

دیگر روش اطلاع از قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی، جستجو در بازار فروش این محصول است. برای اطلاع از قیمت‌ها با این روش می‌توان به فروشگاه‌های این محصول مراجعه کرد یا با فروشندگان آن به صورت تلفنی و… در ارتباط بود.

  • استعلام از تولیدکنندگان محصول

یکی دیگر از روش‌هایی که از طریق آن می‌توان بهترین قیمت ترانسفورماتور خشک رزینی را پیدا کرد، استعلام از تولیدکنندگان این محصول است. البته باید به این موضوع دقت کرد که در استعلام از تولید کنندگان معمولا قیمت به صورت عمده داده می‌شود. به همین دلیل تنها در صورتی قیمت‌ها را از این طریق استعلام کنید که قصد خرید عمده ترانسفورماتور را دارید.

مقالات پیشنهادی

ترانس کاهنده

ترانس سفارشی