درخواست کنتور برق

درخواست کنتور برق

عناوین و سر فصل های این مطلب

یکی از انرژی هایی که در حال حاضر باعث شده است تا روند زندگی انسان ها تا حدودی آسان گردد انرژی برق نام دارد که به کمک آن می توان انواع تجهیزات و لوازم برقی را در منازل مورد استفاده قرار داد و به همین خاطر امروزه افراد زیادی به ثبت درخواست کنتور برق می پردازند.

شما با استفاده از انرژی برق می توانید وسایلی همچون ماشین لباسشویی، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، اتو و غیره را مورد استفاده تان قرار دهید.

لذا لازم به ذکر است این انرژی بدون بهره مندی از سوخت های فسیلی قابل تولید نخواهد بود. اما دانشمندان در حال حاضر روش های دیگری را برای تولید برق در کشور عزیزمان مد نظر قرار دادند که این روش ها به ترتیب بهره بندی از انرژی باد، آب و انرژی هسته ای می باشد. ممکن است به هنگام خرید باغ ویلا یا آپارتمان تان متوجه شوید که محل مد نظر فاقد برق است.

در این صورت باید به درخواست کنتور برق بپردازید تا بتوانید به سهولت به انجام کارهای روزمره تان بپردازید. اگر می خواهید با روش های درخواست کنتور های برق بیشتر آشنا شوید، به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را مورد بررسیتان قرار دهید.

مراحل لازم برای دریافت کنتور برق

همانطور که تا به الان متوجه شده اید، برای دریافت کنترل برق می توانید مراحل متعددی را طی نمایید تا پس از مدت کوتاهی خرید انشعاب برق برای شما به اتمام رسد. برای درخواست کنترل برق می توانید مراحل زیر را مدنظرتان قرار دهید:

 

مراحل لازم برای دریافت کنتور برق

·         ورود به سایت اداره برق استان مد نظر

توجه داشته باشید هر استانی دارای یک وب سایت اداره برق است که ساکنین آن باید برای هرگونه درخواست خود به آن مراجعه فرمایید. در اولین مرحله کاربران محترم باید به وب سایت اداره برق استان مد نظر خود مراجعه کرده و در قسمت مشخص شده به درخواست انشعاب برق بپردازند.

مقاله پیشنهادی:  ترانسفورماتور جریان CT

ممکن است به هنگام ثبت درخواست از شما مدارکی همچون تصاویر اسکن شده از مدرک شناسایی، تصویر سند تک برگ و… خواسته شود که شما باید آنها را به خوبی اسکن کرده و در سایت بارگذاری نمایید. اگر درخواست شما با موفقیت ثبت گردد، یک کد پیگیری برایتان ارسال خواهد شد که شما می توانید با پیگیری آن مراحل ثبت درخواست کنتور برق را مورد بررسی تان قرار دهید.

·         مراجعه حضوری کارشناسان برای ثبت درخواست کنتور برق

پس از آنکه مرحله اول را به خوبی و با موفقیت پشت سر گذاشتید، کارشناسان اداره برق استان تان به صورت حضوری به ملک شما مراجعه خواهند کرد تا مدارک ثبت شده در سایت را با اصل آن تطبیق دهند.

اگر تمامی مدارک از اصالت کافی برخوردار باشند، کارشناسان به تهیه یک گزارش فنی می پردازند و در نهایت قرارداد الکترونیکی برای شما ارسال خواهد شد که با تایید آن می توانید به انجام مراحل بعدی ثبت درخواست کنتور برق بپردازید. دقت داشته باشید در این مرحله تمامی هزینه ها را باید به طور تمام و کمال پرداخت نمایید و تسویه ها را انجام دهید.

مقاله پیشنهادی: ترانس اتوماتیک

·         مراجعه به شرکت های سازنده تابلو برق و نصب کنتور

بعد از آنکه مراحل قبل را با موفقیت طی کردید، وقت آن است تا به شرکت های سازنده تابلو برق مراجعه فرمایید. دقت داشته باشید بعضی از شرکت ها از اعتبار کافی برخوردار نیستند و کاربران محترم باید از مراجعه به آنها جدا خودداری نمایند.

شرکت هایی که به تایید اداره برق رسیده باشند، گزینه مناسبی برای دریافت و درخواست کنتور برق هستند. پس از آنکه شرکت مد نظر پیدا کردید، باید به خرید کنتور برق پرداخته و در نهایت آن را در محل مناسبی نصب کنید‌. در بسیاری از مواقع افراد به تنهایی قادر به نصب این کنتورها نیستند و باید از نصاب های شرکت مد نظر کمک بگیرند.

مقاله پیشنهادی:  انواع تستهای ترانس قدرت

توجه داشته باشید پس از آنکه نصب و درخواست کنتور برق به اتمام رسید، کارشناسان اداره برق استان شما مجدداً به محل مدنظر مراجعه می کنند و در نهایت انشعاب برق شما را متصل می کنند تا بتوانید از این به بعد به راحتی از برق شهری استفاده کرده و نیازهای خود را برطرف سازید.

نکات لازم درباره کنتور برق

حال که با مراحل ثبت درخواست کنتور برق به خوبی آشنا شده اید، وقت آن است تا با نکات لازم درباره کنتورهای برق آشنا شوید تا به هنگام نصب و استفاده از آن مشکلی برایتان به وجود نیاید. از مهم ترین نکات درباره کنترل برق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         عدم دستکاری کنتور برق

هنگامی که به نصب کنتورهای برق پرداختید به هیچ وجه نباید بدون اطلاع و آگاهی کاری انجام دهید و با کنتور را دستکاری نمایید‌. چرا که در این صورت ممکن است مشکلات متعددی برایتان به وجود آید. اگر نیاز به کمک در این باره داشتید می توانید از کارشناسان متخصص در این زمینه که به آن ها بابت درخواست کنتور برق مراجعه کرده اید، کمک بگیرید.

·         انتخاب محل درست برای نصب کنتور برق

یکی از مواردی که اکثر افراد به آن توجهی نمی کنند انتخاب محل درست برای نصب کنترل برق است. اگر کنتور خود را در محل مناسبی نصب نکنید در صورت بروز هرگونه حادثه قادر به دسترسی به آن نخواهید بود.

به همین خاطر پیشنهاد می دهیم تا کنتور برق را در مکان هایی نصب کنید که دسترسی به آن آسان باشد تا در صورت آتش سوزی و دیگر اتفاقات احتمالی بتوانید سریعا به آن مراجعه کرده و کنتور را قطع کنید.

مقاله پیشنهادی:  ترانس هرمتیک با بالشتک گازی

بررسی تخلفات در تامین انشعاب برق و مجازات آن

در بسیاری از مواقع ممکن است افراد به درخواست کنتور برق ساختمان خود از روش های قانونی نپردازند و این انرژی را از روش های دیگر همچون اتصال سیم برق تیره چراغ برق تامین نمایند که این اقدام یکی از تخلفات بزرگ در کشور عزیزمان محسوب می شود.

در صورتی که کارشناسان متوجه این موضوع بشوند، مجازات سختی را برای چنین افرادی در نظر می گیرند. به همین خاطر پیشنهاد می شود تا همواره به طور قانونی و اصولی به ثبت درخواست کنترل برق بپردازید.

 

بررسی تخلفات در تامین انشعاب برق و مجازات آن

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله متوجه شده اید برای درخواست و انشعاب برق باید مراحل قانونی و کوتاهی را طی کنید و هزینه های نسبتا کمی را برای درخواست خود بپردازید. به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با روش ها و مراحل درخواست کنتور برق آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را برطرف کرده باشید.

در صورت موفقیت در ثبت درخواست کنتور برق، می توانید به خرید آن از مجموعه معتبر طاها ترانس بپردازید. مجموعه ما همواره سعی می‌ کند تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتری های خود قرار داده و رضایت آن ها را کسب کند.