ابعاد ترانسفورماتور خشک

ابعاد ترانسفورماتور خشک

عناوین و سر فصل های این مطلب

در این مطلب قصد معرفی انواع ابعاد ترانسفورماتور خشک و اهمیت آشنایی با ابعاد و انواع مختلف این وسیله را داریم. ترانسفورماتورها مانند دیگر وسایل صنعتی در انواع مختلفی تولید می‌شوند.

یکی از فاکتورهایی که به وسیله آن می‌توان تولید این محصول را در انواع مختلفی انجام داد، تولید ترانسفورماتور در ابعاد مختلف است.

انواع اندازه های ترانسفورماتور خشک دارای کاربردهای مختلفی هستند و هر کدام از آن‌ها در گروه خاصی از صنایع یا مصارف استفاده می‌شوند.

همچنین هر کدام از انواع این وسیله بسته به ابعاد خود قیمت متفاوتی نیز دارند که خریداران باید  این موضوع را در نظر داشته و هنگام خرید محصول به آن توجه کنند.

ابعاد ترانسفورماتور خشک در چه مسائلی تاثیر دارد؟

ابعاد ترانسفورماتور خشک در موضوعات مختلفی تاثیرگذار است که دلایل تولید این محصول در اشکال و اندازه‌های مختلف می‌باشند. برای آشنایی با مسائلی که ابعاد این وسیله در آن‌ها تاثیر دارد ابتدا باید با کاربردهای ترانسفورماتور خشک آشنایی داشت.

کاربرد ترانسفورماتور خشک

از جمله کاربردهای ترانسفورماتور خشک می‌توان به استفاده از این وسیله در صنایع شیمیایی مانند نفت و گاز اشاره کرد. برای استفاده در این صنایع معمولا از بزرگ‌ترین ابعاد ترانسفورماتور خشک استفاده می‌شود. دیگر کاربرد ترانسفورماتور خشک مناطقی هستند که استفاده از ترانسفورماتور مایع در آن‌ها باعث آسیب زیست‌محیطی می‌شود.

ترانسفورماتور خشک همچنین برای استفاده در مناطق خاص مانند نزدیک به دریا یا در اقلیم های بارانی که رطوبت هوا در آن ها زیاد است، کاربردتری‌تر می‌باشد. یکی دیگر از کاربردهای ترانسفورماتور خشک، مناطقی هستند که استفاده از ترانسفورماتور مایع و روغنی در آن‌ها باعث مشکلاتی مانند آتش‌سوزی می‌شود.

کوچک‌ترین اندازه و ابعاد ترانس خشک علاوه بر موارد گفته شده در مصارف درون شهری هم کاربرد دارند. برای مثال برای استفاده در تونل‌های زیرزمینی شهری از ترانسفورماتورهای خشک با اندازه کوچک‌تر استفاده می‌شود. علاوه بر موارد گفته شده برای به کار انداختن توربین‌های بادی و دیگر صنایع مشابه نیز از نوع کوچک ترانسفورماتور استفاده می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  سیم کشی ساختمان و هر آن چه که باید در مورد آن بدانید

ابعاد ترانسفورماتور خشک

تاثیر ابعاد ترانسفورماتور خشک در قیمت این محصول

همان‌طور که گفته شد تنوع اندازه ترانسفورماتور خشک به دلیل نیازهای مختلف مشتریان و کاربری‌های متفاوت این محصول است اما زمانی که این محصول در ابعاد مختلف تولید شود، اثر آن به غیر از موارد گفته شده در بسیاری مسائل دیگر نیز هست که یکی از آن‌ها قیمت محصول است.

اندازه ترانسفورماتور خشک به طور مستقیم در قیمت این محصول تاثیر دارد. هر چقدر ابعاد ترانسفورماتور بزرگ‌تر باشد متریال بیشتری در ساخت آن استفاده می‌شود، بنابراین قیمت نهایی آن هم افزایش پیدا می‌کند. البته این مورد همیشه با استثنا هم همراه است.

برای مثال در مقایسه دو ترانسفورماتور با ابعاد یکسان اما ولتاژ متفاوت، ترانسفورماتوری که ولتاژ بیشتری دارد قیمت بالاتری دارد. بنابراین می‌توان این‌طور گفته که ابعاد ترانسفورماتور خشک تنها عامل موثر در تعیین قیمت آن نیست و بسیاری موارد دیگر مانند ولتاژ، قدرت، نوع ترانسفورماتور و… نیز در قیمت این محصول تاثیرگذار است.

تاثیر ابعاد ترانس خشک در میزان مصرف انرژی

تنوع ابعاد ترانسفورماتور خشک علاوه بر قیمت در میزان مصرف انرژی این محصول هم تاثیرگذار است. البته در مورد این موضوع هم نکاتی وجود دارد، برای مثال در صورتی مصرف انرژی ترانسفورماتور بزرگ‌تر بیشتر است که این محصول دارای قطعات داخلی بزرگ‌تری هم باشد.

گاهی‌اوقات ابعاد به دلیل شکل ظاهری خاص، فضای بیشتر بین قطعات یا صرفا به دلیل نظر تولید کننده بیشتر هستند و قطعات داخلی آن اندازه‌ای متوسط دارند که در این صورت، انرژی مصرفی ترانسفورماتور متناسب با ترانسفورماتورهایی با وضعیت قطعات مشابه اما اندازه کوچک‌تر است.

تاثیر ابعاد ترانسفورماتور خشک در نوع کاربری

طبیعتا زمانی که ابعاد ترانسفورماتور خشک بیشتر می‌شود، وزن این محصول نیز سنگین‌تر می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که جابجایی ترانسفورماتور با مشکل مواجه شود. به همین دلیل در بیشتر موارد ترانسفورماتورهای بزرگ را صرفا برای کاربری صنعتی استفاده می‌کنند.

مقاله پیشنهادی:  آمپلیدین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

البته تنها موارد کاربرد ترانسفورماتورهای بزرگ، صنایع نیست. اندازه بزرگ‌تر این محصول علاوه بر صنایع مختلف در مصارف دیگر مانند تامین و کنترل برق مجتمع‌های تجاری یا مسکونی و… نیز استفاده می‌شود.

با این حال در بیشتر موارد کاربری این وسیله به ترتیب از کوچک‌ترین ابعاد ترانس خشک تا بزرگ‌ترین آن در نوع مصرف از خانگی تا تجاری تاثیرگذار می‌باشد.

تاثیر ابعاد ترانسفورماتور خشک در قدرت

ابعاد ترانسفورماتور خشک علاوه بر مواردی که تا اینجا گفتیم در قدرت این محصول نیز تاثیرگذار است. کمتر تولید کننده‌ای این محصول را در ابعاد بزرگ‌تر اما با قدرتی معادل ترانسفورماتورهای کوچک یا متوسط تولید می‌کند. بیشتر بودن قدرت ترانسفورماتورهای بزرگ‌تر به دلیل استفاده از قطعات داخلی بیشتر و حرفه‌ای تر مانند سیم‌پیچ‌های بزرگ‌تر است.

تاثیر ابعاد ترانسفورماتور خشک در طول عمر و ایمنی

یکی از مهم‌ترین اثرات ابعاد ترانس خشک اما تاثیر ابعاد و اندازه این محصول در طول عمر و ایمنی آن است. البته این موضوع به معنی ایمن نبودن ترانسفورماتورهای کوچک نیست.

با توجه به اینکه این وسیله در انتقال انرژی برق تاثیرگذار است با هر ابعاد و اندازه‌ای که ساخته شود، به طور کامل ایمن‌سازی می‌شود تا امکان استفاده از آن بدون مشکل وجود داشته باشد. با این حال ترانسفورماتورهایی که در ابعاد بزرگ‌تر تولید می‌شوند، به دلیل اینکه صرفا کاربری صنعتی دارند با ایمنی بسیار بیشتری طراحی و تولید می‌شوند.

ابعاد ترانسفورماتور خشک

نحوه آشنایی با ابعاد ترانسفورماتور خشک

اگر قصد خرید و استفاده از ترانسفورماتور خشک را دارید و برای خرید این محصول نیاز به آشنایی با ابعاد مختلف آن دارید، روش‌های مختلفی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید از انواع ابعاد ترانسفورماتور خشک مطلع شود که بهترین آن‌ها عبارتند از:

  • مراجعه به سایت‌های اینترنتی و مطالعه مطالب آن‌ها
مقاله پیشنهادی:  ثابت نگه داشتن ولتاژ تجهیزات برقی

اینترنت این‌روزها یکی از کاربردی‌ترین ابزاری است که با استفاده از آن می‌توان در مورد موضوعات مختلف اطلاع کسب کرد. آشنایی با ویژگی‌های یک محصول از نظر ابعاد و شرایط ساخت یکی از کاربردهای این ابزار در دسترس است که در مورد اطلاع از ابعاد ترانس خشک نیز می توان از آن استفاده کرد.

سایت‌های زیادی که فروشنده یا تولید کننده ترانسفورماتور خشک هستند ویژگی‌های مختلف انواع ترانسفورماتور را در صفحات خود قرار می‌دهند که در میان این ویژگی‌ها می‌توان اندازه ترانسفورماتور را نیز پیدا کرد.

البته باید دقت کرد که ابعاد درج شده در مورد ترانسفورماتور خشک در سایت‌های مختلف ابعاد واقعی محصول باشند. به خصوص اگر قصد خرید از آن تولید کننده یا فروشنده را دارید، اطمینان حاصل کنید که ابعاد وارد شده در سایت، همان ابعادی هستند که محصول با توجه به آن‌ها ساخته شده و به فروش می‌رسد.

روش دیگری که با استفاده از آن می‌توان در مورد ابعاد ترانس اطلاعات کسب کرد، مراجعه به مراکز تولید این محصول و پرس و جو از آن‌ها در مورد ابعاد ترانسفورماتورهای تولید شده توسط آن‌ها است. این روش نسبت به جستجوی اینترنتی در مورد ویژگی‌های این محصول زمان بیشتری می‌برد اما با توجه به اینکه امکان مشاهده محصولات از نزدیک در این روش وجود دارد، اطلاعاتی که در مورد ترانسفورماتورها به دست می‌آورید واقعی‌تر می‌باشند.

نتیجهگیری

تمام خریداران ترانسفورماتور خشک و افرادی که قصد استفاده از این محصول برای کسب و کار یا صنعت خود را دارند باید با ویژگی‌های آن آشنایی داشته باشند و یکی از ویژگی‌هایی که آشنایی با آن اهمیت زیادی دارد، ابعاد ترانسفورماتور خشک است. ابعاد ترانسفورماتور در موضوعات مختلفی مانند قیمت این محصول، کاربرد و کارایی آن تاثیرگذار است. همچنین ابعاد ترانسفورماتور در قدرت و طول عمر آن هم تاثیر دارند.

مقالات پیشنهادی

ترانس اتو

ترانس افزاینده