ترانس PT چیست و چه کاربردی دارد؟

ترانس PT

عناوین و سر فصل های این مطلب

از وظایف اصلی ترانس PT اندازه گیری، نظارت و تغذیه در تابلو های فشار متوسط می باشد . استفاده کردن از ترانس برای کنترل عملکرد شبکه و رله محافظتی از اقدامات مهم به حساب می آید .

در ادامه مطلب درباره مشخصات این محصول اطلاعات مفیدی درج خواهد شد با ما همراه باشید .

ترانس PT چیست ؟

تجهیزاتی مانند ترانس ولتاژ، PT ، TV ، ترانسفورماتور ولتاژ وظیفه منتقل کردن ولتاژ را از قسمت اولیه به ثانویه را عهده دار هستند .

ترانسفورماتور های ولتاژ دارای توان بسیار کمی می باشند ، که در شرایط عادی قادر به بهره برداری جریان ثانویه با ولتاژ اولیه می باشد .

منتقل کردن ولتاژ برای تغذیه و یا اندازه گیری متر ، وات ، ولت متر ، ساعت متر و … است .

نصب ترانس PT به دو صورت کشویی و ثابت قابل اجرا بر روی تابلو ها می باشد .

این ترانس به طور کلی در یک سلول تعبیه می شود ، که علت آن نیز برابر بودن ولتاژ فیدر های خروجی با ولتاژ باسبار است .

ترانس PT

خرید ترانس pt

خرید ترانس pt هم به شکل حضوری و هم به صورت آنلاین از طریق سایت طاها ترانس امکان پذیر است . در سایت طاها ترانس همکاران و مشاوران ما شبانه روز در تلاش هستند تا پاسخگو سوالات شما عزیزان باشند .

همچنین اگر در زمان خرید بین چند مدل از دستگاه شک داشته اید می توانید از مشاوران اطلاعات کسب کنید و راحت تر اقدام به خرید نمایید .

قیمت ترانس pt

قیمت ترانس pt به عوامل بسیاری همچون کیفیت ، برند ، قطعات مورد استفاده شده در دستگاه و … بستگی دارد . در سایت طاها ترانس می توانید درباره قیمت بروز دستگاه بدانید و خرید خود را بر حسب قیمت و کیفیت آن انتخاب کنید .

مقاله پیشنهادی:  ترانس کنترل ولتاژ

برای استعلام از آخرین قیمت و موجودی دستگاه کافیست با همکاران تماس حاصل فرمایید . اگر قصد خرید حضوری دارید بهتر است از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید تا دستگاه با کیفیت و ضمانت خریداری نمایید .

کاربرد ترانس PT

  • استفاده‌ از ترانس pt برای مراقبت از فیدر
  • بهره مندی از این ترانس به عنوان ابزار اندازه گیری
  • هماهنگ کردن ژنراتور ها و یدر ها
  • مراقبت از امپدانس ژنراتور

آشنایی با انواع ترانس ولتاژ

ترانسفورماتور ولتاژ دارای انواع مختلفی بوده که در بازار تحت عنوان ترانسفورماتور ولتاژ متوسط و ترانس ولتاژ رزینی شناخته می شوند و در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد ؛

  • ترانس ولتاژ متوسط

ترانس ولتاژ متوسط از دسته تجهیزات الکتریکی به حساب می آید ، که به کمک آن القای بین سیم پیچ های خود انتقال انرژی انجام می دهد .

در ترانس متوسط ها چند سیم پیچ بالا تر از یک و دو کیلو وات وجود دارد .

این سیم پیچ ها در وهله اول برای کم کردن قدرت ولتاژ متوسط و تبدیل آن به یک ولتاژ عملیاتی کم تر مورد استفاده قرار گرفته ، که البته در صنعتی ، تجاری و سازمان به کار می رود .

یکی دیگر از کاربرد ترانس ولتاژ متوسط بالا بردن ولتاژ نیز بوده که بهره مندی از این قطعه هیچ گونه عوارضی به دنبال ندارد .

  • ترانس ولتاژ رزینی

ترانس ولتاژ رزینی از آن دسته ترانس هایی است که با تکنولوژی خلا و توان بیست و پنج تولید و عرضه شده است .

از مهم ترین کاربرد های این ترانس می توان به سیستم توزیع برق ، درایو یکسو کننده ، سیستم ارتینگ و مخازن ، تحریک ژنراتور ، سکو های نفتی و سیستم آزمایشی اشاره کرد .

مقاله پیشنهادی:  ترانسفورماتور جریان CT

ترانس ولتاژ رزینی را بر اساس استانداردهای بین المللی می سازند . همچنین ترانس ولتاژ رزینی در برند های مختلف با قیمت های متفاوت تولید و عرضه می شوند .

برای دیدن قیمت و نحوه خرید این دستگاه تنها کاری که باید انجام دهید مراجعه به سایت طاها ترانس است . نام دیگر محصول ترانس خشک رزینی بوده که با توجه به متریال موجود در آن با نام رزینی شناخته می شود ‌.

این دستگاه را در ابعاد مختلف و در وزن متفاوت می توان تهیه کرد . وزن ترانس ولتاژ رزینی از 750 کیلوگرم شروع می شود .

ترانس PT چگونه کار می کند ؟

ترانس PT دارای سیتمی پر قدرت و با قابلیت بالا است . این ترانس در شرایط کاملا مکانیزه شده تهیه می شود .

به همین دلیل که دارای مقاومت بالا ، جنس عالی و کیفیت فوق العاده می باشد . از توانایی های ترانس ذکر شده کاهش و افزایش ولتاژ ها است .

از بدترین مخرب ها و مهم ترین ها در صنعت ، جریان های الکتریکی هستند که باعث به وجود آمدن خلل در مکانیسم ایمنی محصول می شوند .

به همین منظور در بیشتر کسب و کار ها برای کم کردن جریانات از ترانس PT بهره برداری می کنند .

در ترانس های PT و در ساختار آن هیچ گونه پیچیدگی دیده نمی شود و همین موضوع باعث شده تا سازگاری بالایی با ابزار آلات زیادی داشته باشد .

کارایی ترانس PT

یکی از بهترین تجهیزاتی که در زمان ایمن سازی سیستم ها به افراد کمک می کند ، ترانس PT نام دارند . به دلیل وجود کیفیت بسیار عالی این دستگاه و عملکردی عالی در صنعت جایگاه خوبی دارد .

مقاله پیشنهادی:  راهکار های مناسب برای قطعی برق

مهم ترین عملکرد این ترانس کاهش ولتاژ ورودی به شبکه است . ترانس PT کاربرد بسیاری در واحد های تولیدی دارد و امروزه شاهد این موضوع هستیم که نیاز به ترانس در تولیدی های بسیاری افزایش یافته است .

از ترانس در صنعت نفت و گاز ، برق ، پتروشیمی ، الکترونیک و … نیز استفاده می شود . علت استفاده از ترانس در صنایع نام برده اهمیت حفظ ایمنی واحد تولیدی است .

ترانس PT

آشنا شدن با انواع تست ترانس pt

ترانس Pt دارای پنج نوع تست اعم از ؛

  • تست مقاومت عایق ترانس
  • تست ضریب تبدیل ولتاژ ترانس
  • تست قطبیت قطبی
  • تست مقاومت سیم پیچ
  • تست قدرت ترانسفورماتور است .

کلام آخر

در ترانس pt توان نامی ، توان خروجی را به راحتی مشخص می کند . توان خروجی ترانس pt در زمان خرید بر روی قیمت آن نیز تاثیر می گذارد .

استفاده از چنین وسیله ای بر کیفیت مدار الکتریکی افزوده و از حوادث متعددی جلوگیری می نماید ، از این رو لازم بوده تا حتما این محصول با کیفیت را از یک مرکز معتبر همچون طاها ترانس خریداری نمود . از این که در این مطلب همراه ما بودید ، متشکریم .

مقالات پیشنهادی

ترانس سفارشی

ترانس قدرت