مزایای استفاده استابلایزر

مزایای استفاده استابلایزر

عناوین و سر فصل های این مطلب

مزایای استفاده استابلایزر بسیار زیاد بوده و باعث شده ، تا بتوانیم ولتاژ ها و جریان های ورودی را بهتر کنترل نماییم . این محصول ویژه از زمان ساخت ، با استقبال زیادی مواجه شده است . چرا که بهره وری از آن با مزایای بسیاری همراه بوده است . در این مقاله با ما همراه شوید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید .

استابلایزر چیست ؟

در بررسی مزایای استفاده استابلایزر ، لازم بوده تا ابتدا این محصول را معرفی کنیم . استابلایزر ( Stabilizer ) یا همان تثبیت کننده ولتاژ ، یک دستگاه الکترونیکی می باشد ، که برای حفظ ولتاژ خروجی در محدوده ای ثابت عمل می کند .

این دستگاه به منظور جلوگیری از نوسانات ولتاژ شبکه برق و تأمین ولتاژ پایدار به تجهیزات برقی مورد استفاده قرار می گیرد . به عبارت دیگر ، این تجهیز با تعریف ولتاژ مطلوب و اصلاح نوسانات ولتاژ ، تأمین کننده ولتاژ پایداری برای تجهیزات برقی است .

استفاده از استابلایزر در کنار دستگاه های الکترونیکی و صنعتی ، می تواند به بالا بردن عمر دستگاه ها و کاهش خرابی و سوختگی آن ها کمک کند .

بیشتر بخوانید: قیمت ترانس افزاینده ولتاژ

استفاده از استابلایزر با چه مزایایی همراه است ؟


مزایای استفاده استابلایزر
بسیار زیاد بوده و به همین جهت به عنوان یک محصول مهم در صنایع متعدد به شمار می آید ؛

1- کاهنده نوسانات و ولتاژ های پایین : استفاده از استابلایزر به عنوان یک منبع تغذیه پایدار ، می تواند ولتاژ خروجی را ثابت نگه دارد و نوسانات و ولتاژ پایین را کاهش دهد .

2- حفاظت از تجهیزات الکترونیکی : استفاده از استابلایزر به تجهیزات الکترونیکی مانند ؛ کامپیوترها ، تلویزیون ها و دستگاه های الکترونیکی دیگر کمک کرده ، تا در برابر نوسانات و ولتاژ پایین محافظت شوند و عمر آن ها افزایش یابد .

مقاله پیشنهادی:  ضرورت خرید استابلایزر

3- صرفه جویی در مصرف انرژی : استفاده از این محصول ، به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می نماید ، زیرا در بسیاری از موارد ولتاژ خروجی استابلایزر بهینه تر از ولتاژ شبکه است ، به عنوان مثال ، در صورتی که ولتاژ شبکه بالاتر از حد مجاز باشد ، استفاده از استابلایزر می تواند به کاهش مصرف برق کمک کند .

4- کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری : از جمله مزایای استفاده استابلایزر می توان به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری سیستم های الکترونیکی اشاره نمود ، زیرا ولتاژ پایدار تری را ارائه می دهد و تجهیزات الکترونیکی را در برابر خرابی های ناشی از نوسانات و ولتاژ پایین محافظت خواهند شد .

5- کاهش خطر حریق : این تجهیز می تواند به کاهش خطر حریق کمک کند ، زیرا ولتاژ پایدار تری را ارائه داده و به تجهیزات الکترونیکی کمک می نماید ، تا در برابر خطرات برقی محافظت شوند .

 

نکات ایمنی هنگام استفاده استابلایزر

 

زمانی می توان مزایای استفاده استابلایزر را مشاهده کرد ، که نکات ایمنی را رعایت نمود ‌. در استفاده از استابیلایزر ، باید به موارد زیر توجه داشته باشید ، تا ایمنی شما و دستگاه های الکترونیکی شما حفظ شود ؛

1 . نصب در محل خشک و خنک : این محصول باید در یک محل خشک و خنک نصب شود ، تا از خطر آسیب به دستگاه های الکترونیکی جلوگیری گردد .

2 . عدم نصب در معرض آفتاب : نصب این محصول در معرض آفتاب باعث افزایش دمای داخلی دستگاه شده ، که منجر به نقص در عملکرد آن خواهد شد .

3 . رعایت قوانین برق : برای نصب این وسیله ، باید قوانین برقی را رعایت کنید و حتماً به یک فنی برق مجرب مراجعه نمایید .

4 . انتخاب کابل برق مناسب : برای اتصال دستگاه های الکترونیکی به استابیلایزر ، باید از کابل برق مناسب با ضخامت و اندازه صحیح استفاده کنید .

مقاله پیشنهادی:  کاربرد ترانس جریان و ترانس ولتاژ

5 . عدم استفاده از دستگاه های الکتریکی با توان بالا : استفاده از دستگاه های الکتریکی با توان بالا مانند ؛ یخچال ، تلویزیون ، وسایل آشپزخانه و.. . باعث بارزایی دستگاه استابیلایزر می شود ، که ممکن است به نقص در عملکرد آن منجر شود .

6 . تعمیرات توسط فنی حرفه ای : تعمیرات و نگهداری استابیلایزر بایستی تنها توسط فنی حرفه ای صورت پذیرد .

7 . عدم استفاده از دستگاه در صورت خرابی : در صورت خرابی دستگاه به هیچ وجه از آن استفاده نکنید و حتماً به فروشگاه مراجعه نمایید .

جهت رسیدن به حداکثر بهره وری و مزایای استفاده استابلایزر لازم بوده ، تا نکات ایمنی را رعایت نمایید .

 

انواع استابلایزر

 

مزایای استفاده استابلایزر به نوع و مدل آن وابسته است . این وسیله به چندین مدل تقسیم شده ، که به شرح زیر است ؛

1- استابلایزرهای الکترومغناطیسی : این دستگاه ها از ترانس های الکترومغناطیسی برای کنترل ولتاژ خروجی استفاده می نمایند .

2- استابلایزرهای الکترونیکی : در این نوع استابلایزر ، از مدارهای الکترونیکی برای کنترل ولتاژ استفاده می شود .

3- استابلایزرهای سه فاز : این دستگاه ها برای حفظ ولتاژ سه فاز در برق کاربرد دارد .

4- استابلایزرهای خطی : این دستگاه ها از ترانس های خطی جهت کنترل ولتاژ استفاده می نمایند و برای تجهیزات صوتی ، تصویری و کامپیوترها مناسب هستند .

5- استابلایزرهای تعدیل شده : این نوع استابلایزر جهت کنترل ولتاژ در برق با بار پویا استفاده می شود .

6- استابلایزرهای آنلاین : در این دستگاه ، ورودی و خروجی از طریق یک مبدل DC به AC روی هم قرار گرفته و ولتاژ خروجی توسط مدار کنترلی به صورت ثابت و پایدار نگه داشته می شود .

7- استابلایزرهای سوئیچینگ : این نوع استابلایزرها با استفاده از مدارهای الکترونیکی خاص و به کمک تکنولوژی سوئیچینگ ، می توانند ولتاژ خروجی را پایدار نگه دارند .

مقاله پیشنهادی:  تفاوت ترانسفورماتور هرمتیک و روغنی

لازم به ذکر است ، که مزایای استفاده استابلایزر در هر کدام از نمونه های بالا متفاوت می باشد .

 

نکات مهم هنگام انتخاب استابلایزر

برای این که به خوبی از مزایای استفاده استابلایزر بهره مند شویم ، لازم بوده تا هنگام انتخاب آن به یک سری نکات توجه نماییم ؛

1- توان : باید دقیقاً محاسبه شود ، که چه توانی برای دستگاه الکترونیکی مورد نیاز است و بعد استابلایزر مورد نظر تهیه شود .

۲- نوع ولتاژ : باید توجه داشت که استابلایزر برای چه نوع ولتاژی مناسب است . به عنوان مثال ، استابلایزرهای AC برای ولتاژ AC مناسب هستند و استابلایزرهای DC برای ولتاژ DC مناسب می باشند .

۳- کیفیت : لازم بوده ، تا استابلایزر با کیفیت و با مارک معتبری را انتخاب کنید تا دستگاه های شما در ایمنی و پایداری بیشتری قرار گیرند .

۴- ولتاژ و فرکانس ورودی : برخی استابلایزرها فقط برای ولتاژ و فرکانس خاصی قابل استفاده هستند و باید مطمئن شوید که استابلایزر شما برای ولتاژ و فرکانس ورودی مورد نیاز مناسب است .

۵- سیستم حفاظتی : باید به این نکته هم توجه داشت ، که استابلایزر انتخابی شما باید دارای سیستم حفاظتی مانند ؛ حفاظت در برابر ولتاژ بالا ، ولتاژ پایین ، جریان بالا ، گرمای بیش از حد و… باشد .

کلام آخر

مزایای استفاده استابلایزر بالا بوده و بهره مندی از آن سبب شده ، تا مشکلات مختلفی برطرف شود و بتوانیم از تجهیزات مختلف محافظت نماییم . در مجموعه طاها ترانس بهترین تجهیزات حفاظتی وجود داشته ، که مطابق با استانداردهای جهانی تولید شده اند . شما با مراجعه به وب سایت مجموعه به راحتی قادر به خرید خواهید بود .

بیشتر بخوانید: مزیت استفاده از ترانس تقویت برق خانگی

2 پاسخ