کار ترانس ایزوله چیست؟

کار ترانس ایزوله

عناوین و سر فصل های این مطلب

برای این که بتوان از مدار ها و تجهیزات و یا از افراد در برابر شوک محافظت کرد از ترانس ایزوله کمک می گیرند . کار ترانس ایزوله مراقبت از تجهیزات می باشد.

از دیگر کاربرد های ترانسفورماتور ایزوله اندازه گیری دقیق می باشد ؛ در ترانس های ایزوله هیچ گونه جریان مستقیم و یا هیچ ارتباط جسمی وجود ندارد که به همین منظور آن را انزوا گالوانیک می نامند .

ترانس ها زمانی که مدار الکتریکی و از لحاظ جسمی جریان ها را جدا می سازد در ادامه سیگنال های مورد نظر را نیز به عنوان انتقال به مدار هایی که جدا شده اند انتقال می دهد .

ترانس ایزوله برای این که بتواند سیگنال ها را منتقل سازد از شار مغناطیسی کمک می گیرد . در ادامه مطالب مهمی درباره نحوه عملکرد ترانس ایزوله ارایه خواهیم داد .

کار ترانس ایزوله چیست و چگونه کار می کند ؟

ترانس های ایزوله به عنوان مراقبت و جلوگیری از خراب شدن تجهیزات و پیشگیری از آسیب به شخص مورد استفاده قرار می گیرد .

با مثالی ساده چگونگی کار ترانس ایزوله را برایتان شرح خواهیم داد .

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از باز کردن شیر آب گرم از آن آب سرد خارج شود ، این اتفاق زمانی رخ می دهد که قرار نبوده اتصالی وجود داشته باشد .

این اتفاق زمانی اتفاق می افتد که در قسمتی از اتصالات لوله های آب نقاط مشترک وجود داشته باشد که این موضوع در یک تقاطع اتفاق افتاده و باعث بر پایی این موضوع شده است .

مقاله پیشنهادی:  اجزای ترانس قدرت

تمامی این اتفاقات زمانی رخ می دهد که یک مدار الکتریکی وجود داشته باشد .

این موضوع بسیار حائز اهمیت است که ترانس های ایزوله چگونه کار می کنند و چطور می توانند خطرات را کم کنند و فضا را برای انجام کار برای شخص ایمن سازند .

در برخی مواقع دیده شده است که ترانس ایزوله به راحتی نویز را کنترل می سازد و می تواند حافظ اتصالات زمینی باشد .

عایق الکتریکی در این نوع ترانس ها به تنهایی به دست نمی آید و بایستی مبدل های موجود که خروجی های ایزوله برقی را تامین می سازد توسط شخص تایید شود .

قبل از هر کاری فرد باید تمامی ورودی های اولیه و ثانویه را مورد بررسی قرار دهد تا از نبود مشکل مطمئن گردد .

توجه داشته باشید که ترانس ایزوله با صفحه نمایش به زمین خاکی متصل می شود .

از ترانس های ایزوله به عنوان جلوگیری از انتقال ولتاژ های بالا و کم کردن اثرات رعد و برق و مراقبت از اتصالات غیر عمد با سیم ها استفاده می کنند .

همچنین از این دستگاه در بیمارستان در بخش های ای سی یو ، سی سی یو و اتاق های عمل و دیگر بخش ها برای جلوگیری از برق گرفتگی بیماران و پرسنل از ترانس ایزوله کمک می گیرند .

ترانسفورماتور هایی که در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند در دو نوع خارجی و داخلی موجود هستند ؛ نوع خارجی آن به شکل دستگاه مستقل بوده و نوع داخلی آن درون تابلو های برق قرار گرفته و استفاده می شوند .

ترانس های ایزوله در هر جا و هر صنعتی که مورد استفاده قرار میگیرند دارای ماشین های سی ان سی ، فرز ، پانچ ، تراش و … هستند .

مقاله پیشنهادی:  نحوه انشعاب گرفتن از کابل برق

به این نکته نیز توجه داشته باشید که به ترانس هایی ترانس ایزوله می گویند که ولتاژ ورودی آن با ولتاژ خروجی اش یکسان باشد .

به کار بردن ترانس های یک به یک یا ترانس های ایزوله باعث می شود تا در بین دو مدار الکتریکی ارتباط انرژی قطع شود . همین موضوع باعث شده تا به آن ها ترانس های ایزوله یا ترانس جدا کننده بگویند .

کار ترانس ایزوله

عملکرد ترانس ایزوله به چه شکل است ؟

منتقل کردن توان در محدوده ای که برای ترانس طراحی شده به درستی و بدون هیچ گونه ایرادی انجام می شود چرا که در آن امپدانس کم وجود دارد .

همچنین کار ترانس ایزوله به علت نبود ارتباط الکتریکی بین ثانویه و اولیه به راحتی از ورود ولتاژ DC جلوگیری می شود .

در ترانس ایزوله چه ویژگی های نهفته است ؟

  • افزایش قدرت کلی سیستم
  • ایزولاسیون در سطح بالا
  • ایجاد اتصال بسیار مطمئن با زمین
  • طراحی و تولید به عنوان استفاده در مصرف های خاص
  • تداخل نداشتن فرکانس های رادیویی و نویز بسیار کم
  • امنیت و ایمنی دستگاه های الکتریکی را بیش از پیش تضمین می کنند و از افتادن هامونیک از شبکه برق جلوگیری می نمایند .
  • دوام بسیار بالایی دارند و دارای ترمینال اتصال برای مطمئن شدن از عملکرد درست آن می باشند .

برخی از کاربرد های ترانس ایزوله

  1. ساخت یک پیوند محلی خنثی
  2. حذف میدان های حلقه ای
  3. کم کردن جریان های هارمونیک
  4. مدیریت کردن ولتاژ برق های غیر طبیعی در سطح بالا و پایین

قیمت ترانس ایزوله

قیمت ترانس ایزوله بر حسب جنس قطعات ، ابعاد دستگاه و ولت آن بستگی دارد ؛ امروزه به دلیل نوسانات در بازار از درج قیمت دقیق محصول معذوریم و برای آگاهی از قیمت بهتر است به سایت طاها ترانس مراجعه نمایید تا بتوانید از بروز ترین قیمت ها مطلع شوید . کار ترانس ایزوله را در ادامه شرح خواهیم داد.

مقاله پیشنهادی:  پست هوایی ، محل نصب ، اجزا و قطعات

خرید ترانس ایزوله

تولید ترانس های ایزوله با نیرو های کار بلد و حرفه ای انجام می شود که مجموعه تولیدی ترانس طاها توانسته با سال ها تجربه در زمینه ساخت و تولید ترانسفورماتور اقدام به صادر کردن این محصول به کشور های دیگر کند . کار ترانس ایزوله مراقبت از تجهیزات الکترونیکی می باشد.

به همین منظور خرید این کالا از طریق سایت گفته شده بدون هیچگونه نگرانی امکان پذیر است و می توانید ترانسفورماتور با کیفیت بالا که از قیمت مناسبی نیز برخوردار است را از این مجموعه خریداری کنید .

کار ترانس ایزوله

کلام آخر

ترانسفورماتور های ایزوله دستگاه هایی هستند که نسبت به دیگر محصولات ساده تر اما هوشمند تر هستند و از ان ها برای جدا کردن الکتریکی دو مدار استفاده می کنند . کار ترانس ایزوله را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم تا با آن بیشتر آشنا شوید.

این دستگاه در اندازه های مختلف در بازار وجود دارند و به دلیل داشتن مزیت های فراوان در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند .

مقالات پیشنهادی

ترانس ایزوله

ترانس قدرت