ترانس ایزوله استخر

ترانس ایزوله استخر

عناوین و سر فصل های این مطلب

ترانس ایزوله استخر جز دستگاه هایی هستند که برای جلوگیری از وقوع اتفاقاتی نظیر برق گرفتی مورد استفاده قرار می گیرند .

شاید برای شما نیز سوال پیش بیاید که ترانسفورماتور ایزوله استخر چیست ؟ در ادامه قصد داریم درباره این سوال و کاربرد و نحوه عملکرد ترانس ایزوله اطلاعات مفیدی ارائه دهیم پس با دقت تمامی متن را با دقت مطالعه بفرمایید .

ترانس ایزوله استخر و ویژگی های آن

ترانسفورماتور ایزوله استخر به طور کلی به دستگاهی می گویند که برای مراقبت کردن از مدار ها در برابر شوک الکترونیکی به کار برده می شود .

ترانس به تنهایی قادر است تا از خراب شدن تجهیزات در مواقع بروز شوک و برق گرفتگی مراقبت کند و همچنین این توانایی در دستگاه وجود دارد که از افراد و کارکنان در نزدیکی خطرات احتمالی نیز محافظت نماید .

ترانس ایزوله استخر و یا هر گونه ترانس دیگر قادر هستند تا تمامی نویز ها را کنترل کرده و اتصالات زمینی را نیز محافظت کنند .

ترانس ایزوله استخر

کاربرد ترانس ایزوله استخر چیست ؟

ترانسفورماتور ایزوله استخر به عنوان محافظ و کم کردن برق گرفتگی و خطرات ناشی از برق گرفتگی به کار برده می شود .

از ترانسفورماتور های ایزوله می توان در استخر های خانگی نیز استفاده کرد و یا می توان از آن ها در صنایع مختلف دیگر هم به کار برد ؛ هر منطقه ای که دارای رطوبت و نم باشد استفاده از ترانس ایزوله برای آنجا مجاز است و هیچ گونه محدودیتی در استفاده از ترانسفورماتور های ایزوله در مکان های مرطوب وجود ندارد .

ترانس ایزوله استخر در حالت عادی در استخر ، سونا ، جکوزی که محیط های مرطوبی هستند به کار برده می شوند تا خطرات احتمالی برق گرفتگی را کاهش دهند و از بر گرفتگی پیشگیری کنند .

مقاله پیشنهادی:  تابلو برق ایزوله چیست؟

ترانسفورماتور ها می توانند از انتقال ولتاژ بالای ac نیز جلوگیری نمایند و همین طور توان این را دارند تا خطراتی ناشی از برخورد صاعقه را نیز به شدت کاهش دهند .

از دیگر کاربرد های ترانسفورماتور ایزوله محافظت کردن از افرادی است که به طور غیر اتفاقی با اتصالات برق برخورد می کنند .

ترانس ایزوله تنها در استخر و جکوزی مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه در بیمارستان ها نیز از این دستگاه در بخش های مختلفی مانند سی سی یو ، ای سی یو و اتاق های عمل و دیگر بخش ها نیز استفاده می کنند .

ترانسفورماتور ایزوله چگونه کار می کند ؟

ترانسفورماتور ها دستگاه هایی هستند که بار ثانویه و خروجی آن ها ایزوله شده اند . ترانس ایزوله با کمک یک میدان مغناطیسی می تواند دو مدار الکتریکی را به سادگی از یک دیگر جدا کند ؛ همچنین در ترانس ایزوله این امکان وجود دارد که ولتاژ ثانویه که به دست می آید بیش تر از ولتاژ ورودی و خروجی باشد .

انواع ترانسفورماتور

ترانسفورماتور های ایزوله دارای انواع مختلفی هستند که ساختار هر کدام نیز با یک دیگر متفاوت است ؛ نحوه ساخت آن ها نیز با هم فرق می کند در زمان ساخت ترانس ایزوله مسئله ای باید به آن توجه کرد بستن تجهیزات در مدار می باشد .

ابزار ها باید به صورت سری در مدار ها بسته شده باشند بنابراین توجه داشته باشید که دو سیم پیچ اولیه باید به سیم های جریان ورودی بسته شده و محکم کردن سیم ها با کمک لحیم کاری انجام می شود سپس دو سر سیم پیچ ثانویه را نیز باید با کمک لحیم به منبع اتصال داد .

مقاله پیشنهادی:  تفاوت ترانس و محافظ برق

فراموش نکنید که برای به دست آوردن ترانس ایزوله نیاز به سیستم های خنک کننده نیز می باشد تا بتوان با کمک سیستم های خنک کننده در زمان کار از گرم شدن دستگاه جلوگیری کرد .

به طور کلی باید قبل از ساختن ترانسفورماتور ایزوله به نوع کاربرد دستگاه و کاهنده بودن یا افزاینده بودن آن نیز توجه به سزایی کرد .

ویژگی های ترانس ایزوله استخری

  • استفاده در انواع استخر و جکوزی و دیگر مکان های مرطوب
  • دارای توان های مختلف است
  • به راحتی می توان از آن ها با برق شهری نیز کار کرد
  • دارای استاندارد های ضد اب می باشند
  • در ابعاد و اندازه های مختلف در دسترس هستند
  • دستگاه ها دارای گارانتی پس از فروش می باشند

قیمت ترانس ایزوله استخری

قیمت دستگاه های ترانسفورماتور ایزوله استخری بسته به کیفیت آن متفاوت می باشند همچنین امروزه به علت نوساناتی که در بازار خرید و فروش مشاهده می کنید از بیان قیمت دقیق معذوریم .

برای این که بتوانید از قیمت محصولات ترانس ایزوله آگاه شوید می توانید به سایت های بزرگ و معتبر و یا فروشگاه ها مراجعه نمایید .

خرید ترانس ایزوله استخری

برای خرید ترانس ایزوله استخر بهتر است قبل از خرید سایت یا فروشگاهی که مد نظر دارید را به خوبی بشناسید تا بتوانید محصولی با کیفیت و قیمت مناسب خریداری نمایید .

پیشنهاد ما به شما برای خرید ترانسفورماتور سایت معتبر طاها ترانس است که تمامی محصولات آن با کیفیت بالا و قیمتی باور نکردنی ارائه می شوند .

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که قبل از ثبت سفارش خود می توانید با مشاورین با تجربه در مجموعه طاها ترانس درباره انواع ترانس ایزوله استخر ، جکوزی ، سونا و… اطلاعات کاملی دریافت نمایید و از خرید خود مطمئن شوید .

مقاله پیشنهادی:  مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس برق

ترانس ایزوله استخر

کلام پایانی

همان طور که گفتیم ترانسفورماتور های ایزوله یک مبدل می باشند که کار اصلی آن ها تقسیم کردن انرژی الکتریکی بین سیم پیچ ها است .

زمانی که منبع تغذیه متناوب به سیم پیچ ها اعمال می شوند جریان ac میدان مغناطیسی شکل می گیرد و در ادامه در سیم پیچ ثانویه ولتاژ وارد می شود .

در این زمان است که شاهد انتقال انرژی الکتریکی بدون هیچگونه تماس از سیم پیچ به سیم پیچ دیگر خواهید بود .

همچنین وجود ترانس ایزوله استخر از واجبات است چرا که بروز خطرات احتمالی از برق گرفتگی و صدمات ناشی از برق گرفتگی را در مکان های مرطوب به شدت می کاهد .

استفاده کردن از ترانسفورماتور در استخر و جکوزی های کوچک خانگی و یا استخر های بزرگ امکان پذیر است و هیچ گونه محدودیتی در به کار بردن این دستگاه در مکان های کوچک و بزرگ وجود ندارد .

مقالات پیشنهادی

ترانس ایزوله

ترانس قدرت