مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس برق

مشکلات برق شهر

عناوین و سر فصل های این مطلب

امروزه مشکلات برق شهری بسیار زیاد است و باعث ایجاد عیوب دائمی بر روی سیستم های برقی می شود که برای همین امر باید از محافظ برق یا ترانس برق استفاده کرد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس برق می پردازیم.

انواع مشکلات برق شهری

پارازیت خطوط

یکی از مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس برق مشکل پارازیت خط می باشد یعنی تغییرهای در ولتاژ ورودی وجود دارد که بعضی از آن طبیعی است ولی بعضی دچار مشکل می شود که باعث اختلال الکترومغناطیسی می شود . در بعضی مواقع در ساختمان ها و اداره ها بعضی وسایل باعث تولید پارازیت می شود و به خط ورودی AC  منتقل می شوند تا از طریق ولتاژ ورودی به روی وسایل تاثیر بگذارد که اگر ترانس برق وجود داشته باشد از این وسایل برقی محافظت می کنند و جلوگیری از پارازیت می کند.

خاموشی برق

استفاده از مدار اختصاصی

یکی دیگر از مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس برق این است که برق  جداگانه ای برای کامپیوترها و وسایل برقی باید در نظر گرفت . اگر مدار برق کامپیوتر از یخچال یا کولرگازی و دیگر سیستم ها جدا باشد اختلالات مغناطیسی کمتر می شود و انرژی الکتریکی را افزایش می دهد و مصرف ولتاژ برق ثابت می ماند.

اختلال الکترومغناطیسی

یکی دیگر از مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس برق اختلال الکترومغناطیسی EMI  می باشد ‌که بعضی از وسایل الکترونیکی یک سری تشعشعات مغناطیسی دارند که بر روی دستگاه ها تاثیر می گذارد که بطورکلی می توان گفت اگر یک کامپیوتر در نزدیکی با وسایل برقی باشد در آن اختلال ایجاد می شود که بهترین کار استفاده از پوشش برای کامپیوتر و ترانس برق برای این اختلالات مغناطیسی می باشد.

مقاله پیشنهادی:  سیم ارت یو پی اس چه وظیفه ای دارد؟

افزایش سریع و ناگهانی ولتاژ spike

یکی از اختلالات برق شهری اسپایک ها spike  است که این ولتاژ  سریع و ناگهانی مانند صاعقه و گذرا می باشد که از مهمترین عوامل تولید نوسانات است که این بارهای سلفی و مخازنی یا بارهای که از طریق شرکت برق switch   می شوند باعث ایجاد spike  می شوند و به سیستم برق و اجزای الکتریکی آسیب می رسانند .

رفتن برق ( خاموشی )

یکی دیگر از مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس برق قطع برق و خاموشی است که این قطع شدن همراه با اختلال و نوسان همراه است که باعث ایجاد یک سری مشکلات می شود و صدمه به وسایل برقی می رساند و حتی باعث سوختن وسایل و لوازم برقی می شود.

ولتاژهای گذرا surge

ولتاژ برق در کشور ایران ۲۲۰ ولت است که در اثر رعد و برق و اختلالات باعث افزایش یا کاهش ولتاژ می شود و ولتاژ بالا و پایین می رود که اگر این ولتاژها زیاد یا کم شود باعث خرابی دستگاه های برقی می شود که حتما باید از محافظ برق استفاده کرد .

رعد و برق

یکی دیگر از مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس برق ایجاد رعد و برق می باشد که چند هزار ولتاژ به دستگاه ها افزایش یا کاهش می دهد و خسارت بسیاری به کامپیوترها و دستگاه ها وارد می کنند و باعث سوختن دستگاه های برقی می شود که در این گونه موارد حتما ترانس برق باید استفاده شود و از این نوسان ولتاژ جلوگیری می کند.

محافظت از وسایل برقی در مقابل مشکلات برق شهری

در مورد مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس برق می توان گفت که برای تغذیه تجهیزات حساس مصرفی می توان از ترانس برق استفاده کرد و به عنوان یک تثبیت کننده برق کار می کند و عملکرد این ترانس ها برای تقویت و تضعیف برق ، حذف نویزها ، ارائه برق بدون اختلال یا نوسان می باشد.

مقاله پیشنهادی:  تابلو برق فشار ضعیف و مزایایی که دارد

مشکلات برق شهر

خرید ترانس برق برای جلوگیری از آسیب های احتمالی

خرید و استفاده از ترانس برق گزینه بسیار مهمی برای از بین رفتن مشکلات برق شهری می باشد که از پارازیت ها و نوسانات برق جلوگیری می کند و باعث تقویت سیستم برقی در منزل می شود و ولتاژ برق را در ساختمان شما کنترل می کند.

سخن پایانی

در مورد مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس برق صحبت کردیم که یکی از راه های جلوگیری از صدمات برق شهری به وسایل برقی استفاده از ترانس برق می باشد که بهترین گزینه برای سیستم  برق شهری می باشد.

مقالات پیشنهادی

ترانس اتو

ترانس قدرت