ترانس ایزوله بیمارستانی

ترانس ایزوله بیمارستانی

عناوین و سر فصل های این مطلب

ترانس ایزوله بیمارستانی از برترین سیستم های الکترونیکی در صنعت برق است . این تجهیز کاربردی ، کنترل ولتاژ را در شبکه های الکتریکی بر عهده دارد .

این سیستم برتر در برابر جریانات نامناسب و شوک های الکتریکی تسلیم نمی شود ، بلکه طبق برنامه به صورت پیوسته جریانات را کنترل می کند .

ترانسفورماتور هایی که در مدل ایزوله طراحی شده اند ، علاوه بر کیفیت بالا از مقاومت فوق العاده ای بهره مند هستند . از این رو با نصب در بیمارستان ، بر کیفیت و ایمنی دستگاه های پزشکی می افزایند .

در ادامه مبحث به صورت کلی درباره خصوصیات و عملکرد این ترانس توضیح می دهیم ، با ما همراه شوید .

معرفی ترانس ایزوله بیمارستانی

ترانس ایزوله بیمارستانی یکی از ابزارهای حیاتی در بیمارستان ها می باشد که در تامین برق پایدار و بدون نوسان جهت بهینه سازی وسایل پزشکی استفاده می شود . این تجهیز برتر از مواد شیمیایی مصنوعی مثل پلی اتیلن تهیه می گردد .

از این رو علاوه بر کیفیت بالا ، دارای قابلیت جذب سریع الکترون های باردار را دارا هستند . این دستگاه در بهبود جریانات الکتریکی ابزاراّلات مختلفی همچون سیستم های تنفسی ، دستگاه های بیهوشی ، سیستم های دیالیز و … بر روند درمان بیماران تاثیر می گذارد .
سطح مقطع ترانس ایزوله بیمارستانی از چندین حلقه پنبه ای تشکیل می شود که جهت کاهش نویز و اختلالات آهنربایی در برق بکار می روند . تعداد حلقه ها با توجه به میزان بار برقی تنظیم می شود .

از دیگر اجزای این تجهیز می توان به لوازم جانبی همچون آداپتور های مخصوص و کابل های برق اشاره کرد که به منظور کنترل ابزارآلات پزشکی از هر کدام استفاده می شود .

این محصول از منابع تغذیه استاندارد پاسخگوی بارهای بالای برقی و در عین حال ایمنی بیماران و پرسنل پزشکی را برقرار می سازد .

مقاله پیشنهادی:  ترانس برق برای خانه

برای نصب و راه اندازی این ترانس ، نیاز به کارشناسان با تجربه و دارای مدارک است . همچنین عیب یابی و تعمیر آن به دلیل حساسیت دستگاه و پیچیدگی مکانیسم باید توسط متخصصین مجرب با استفاده از ابزارهای مناسب صورت گیرد .

استفاده از ترانس ایزوله بیمارستانی برای ایمن سازی ساختمان ، ابزارآلات و بیماران الزامی است . از این رو در شعب های درمانی در مدل های مختلف کاربرد دارند .

ترانس ایزوله بیمارستانی

مزایای ترانس ایزوله بیمارستانی

ترانس ایزوله بیمارستانی ( Hospital Isolation Transformers ) یک نوع ترانسفورماتور خاص است که در بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده می شود .

این تجهیز برای جلوگیری از خطر شوک الکتریکی و حفاظت از تجهیزات الکترونیکی در بیمارستان ها طراحی می گردد . با بهره گیری از انواع آن ، ایمنی و سلامت مجتمع تضمین می شود .

بنابراین جهت محافظت از ابزارآلات پزشکی گران بها و حفظ سلامت پرسنل ک بیماران می بایست در شعب های درمانی در مدل های مختلفی استفاده گردد .

ترانس ایزوله بیمارستانی علاوه بر کیفیت بالا از مزیت های شگفت انگیزی برخوردار است . در مطالب ذیل علاوه بر نام بردن مزایای تجهیز به صورت مختصر نیز به توضیح آن ها پرداخته ایم .

۱.جلوگیری از خطر شوک الکتریکی: ترانس ایزوله بیمارستانی برای جدا کردن سیستم بیمارستان از شبکه برق شهری طراحی شده است . به این ترتیب هر بخش از بیمارستان با ابزارآلات آن ، توسط تجهیز به خصوصی بهینه می شود .

۲. حفاظت از تجهیزات الکترونیکی: تجهیزات بیمارستان حساس و غیرقابل تعویض هستند . بنابراین زمانی که این تجهیزات با دیگر سیستم های الکتریکی متصل شوند در معرض آسیب های متعددی قرار می گیرند . این دستگاه با جدا کردن تجهیزات بیمارستان از شبکه برق شهری ، از تجهیزات مجتمع در برابر شوک های الکتریکی محافظت می کنند .
۳‌. نویز کم در شبکه برق: ترانس ایزوله بیمارستانی به خوبی از تداخل های الکتریکی محافظت می کند و باعث کاهش نویز در شبکه برق می شود . بدین خاطر سلامت و ایمنی ابزارآلات پزشکی تا برهه ای طولانی از زمان تضمین می گردد .
۴. طول عمر بیشتر برای تجهیزات:
همانطور که در مطالب فوق اشاره شد ، این تجهیز موجب جدا کردن تجهیزات بیمارستانی از جریانات برق شهری می شود . بدین خاطر ابزارآلات محیط بر اثر شوک های الکتریکی آسیب نمی بینند ، بلکه بر طول عمر و سلامت آن ها افزایش می یابد .

مقاله پیشنهادی:  اجزای ترانسفورماتور خشک

با وجود این سیستم ، حداقل در هر سال ابزارآلات پزشکی یک یا دو بار بیشتر به سرویس نیاز ندارند . بنابراین نسبت به خرید ترانس ایزوله بیمارستانی مطمئن باشید .
۵. کاهش هزینه ها: این دستگاه ، کیفیت و ولتاژ ورودی به تجهیزات پزشکی را کنترل می کنند . از این رو تا سالیانی طولانی ابزارآلات بر اثر جریانات نامناسب ، آسیب نمی بینند .

بدین خاطر مجموعه درمانی نه تنها نیازی به سرویس و تعمیر ندارد ، بلکه احتیاجی به خرید دوباره هر یک از تجهیزات پزشکی نیست .

عملکرد ترانس ایزوله بیمارستانی

ترانس ایزوله بیمارستانی یکی از ابزارآلات فنی پرکاربرد در صنعت برق و الکترونیک است که حیطه فعالیت آن ، مختص به بیمارستان و شعب های درمانی می باشد .

ترانسفورماتور های ایزوله ، یک وسیله تبدیل جریان است که برای جلوگیری از انتقال ولتاژ ناخواسته بین دستگاه‌های پزشکی به کار می‌رود . این وسیله معمولاً در بخش‌های حساس بیمارستان نظیر واحدهای ICU ، CCU و NICU استفاده می‌شود.

عملکرد ترانس ایزوله بیمارستانی شگفت انگیز است . این تجهیز الکترونیکی برتر با ایجاد یک جدایی بین دستگاه‌های پزشکی و پزشکی ، احتمال بروز خطرات ناشی از برقراری ارتباط الکتریکی بین آن ها را از بین می برد .

در صورت وجود یک ایراد در دستگاه پزشکی مانند یک تراشه برقی نشت کننده ، این سیستم قابلیت قطع جریان ک جلوگیری از مشکلات جبران ناپذیر را دارد .
علاوه بر این ، ترانس ایزوله بیمارستانی با عملکرد نگهدارنده شبکه الکتریکی ، دستگاه پزشکی را در مقابل جریانات ناپایدار شبکه های برق شهری و سوراخ‌های الکتریکی دور می دارد . همچنین با کاهش تداخلات الکتریکی ، دقت و عملکرد صحیح دستگاه‌های پزشکی را تضمین می ‌کند .

مقاله پیشنهادی:  تفاوت بین ترانسفورماتور جریان و ترانسفورماتور پتانسیل

به زیان ساده تر ، این تجهیز به عنوان یکی از مهم ترین قطعات ایمنی در مدار اصلی جریان قرار می گیرد و از ابزارآلات خاص بیمارستان در برابر حملات الکتریکی محافظت می کنند .

قیمت ترانس ایزوله بیمارستانی

می توان گفت که قیمت ترانس ایزوله بیمارستانی تا حدودی بالا است ، اما با توجه به عملکرد و کیفیت بالای آن ، پرداخت این هزینه به ایمنی و سلامت‌ بیمارستان ها در برابر حملات الکتریکی می ارزد .

قیمت این قطعه الکترونیکی متناسب با احوالات بازار ، متغیر است . بر ارزش مادی این محصول ، پارامتر های مختلفی همچون نرخ ارز و دلار ، کیفیت ، مدل ، نوع ، جنس ، ظرفیت الکتریکی و … تاثیر دارد .

از این رو مشتریان عزیز نمی توانند انواع این تجهیز را با قیمتی یکسان خریداری نمایند . در انتخاب این تجهیز به پارامتر های فوق و نیاز مجتمع توجه داشته باشید ، تا مجبور به سفارش دوباره محصول نشوید .

در خرید های حضوری و غیرحضوری ، قیمت محصول یکسان است . قیمت تحت تاثیر شیوه پرداخت نیست . بنابراین در اسرع وقت جهت بهینه سازی تجهیزات پزشکی در بیمارستان این محصول را سفارش دهید .

ترانس ایزوله بیمارستانی

سخن پایانی

طاها ترانس از برترین عرضه کنندگان ترانسفورماتور می باشد . امروزه فعالیت این شرکت بزرگ در دنیای مجازی نیز گسترده شده است . از این رو مشتریان عزیز می توانند به صورت اینترنتی نیز از طریق وب سایت مرجع ما نسبت به سفارش انواع ترانس ها اقدام نمایند .

مقالات پیشنهادی

ترانس ایزوله

ترانس سفارشی