ترانس برق صنعتی

ترانس برق صنعتی

عناوین و سر فصل های این مطلب

امروزه انرژی الکتریکی به بخش جدانشدنی از زندگی بشر تبدیل شده است. به طوری‌که این انرژی نقش بسزایی در چرخه صنعت جهانی ایفا می‌کند.  نقش انرژی الکتریکی در زندگی و صنعت به قدری اهمیت دارد که امروزه صنعت برق به عنوان مهم‌ترین عامل در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود. از اصلی‌ترین دلایل این مسئله مزیت‌های فراوان و زیاد انرژی الکتریکی در مقایسه با سایر انرژی‌ها است. از جمله مزایای این انرژی می‌توان به انتقال آسان، تبدیل شدن به سایر فرم‌های انرژی،  کاربرد وسیع، ایجاد آلودگی کمتر برای محیط زیست و … اشاره نمود. شبکه انرژی الکتریکی که انرژی را از نیروگاه به مصرف کنندگان منتقل می‌کند دارای سه بخش تولید، انتقال و توزیع است و مسئله توزیع توسط ترانسفورماتورهای برق اتفاق می‌افتد. یکی از انواع ترانسفورماتورها ترانس برق صنعتی است که در ادامه بیشتر به بررسی آن می‌پردازیم.

ترانس برق چیست؟

پیش از آنکه به بررسی ترانس برق صنعتی بپردازیم بهتر است که با ترانسفورماتور برق بیشتر آشنا شویم. ترانس برق دستگاهی است که از طریق القای الکترومغناطیسی انرژی الکتریکی را میان یک یا چند سیم پیچ منتقل می‌نماید. در واقع این دستگاه با ایجاد جریان متغیر در سیم پیج اولیه یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند و سپس موجب ایجاد ولتاژ در سیم پیچ دوم می‌شود. به همین دلیل از این دستگاه در پروژه های برقی برای کاهش یا افزایش ولتاژ متناوب استفاده می‌کنند. ترانس‌ها بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی می‌شوند و یکی از مهم ترین انواع ترانس‌ها، ترانس برق صنعتی است.

ترانس برق صنعتی

کاربرد ترانس در صنعت چیست؟

همانطور که اشاره شد انرژی الکتریکی پس از منتقل شدن به دست مصرف کننده به شکل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه طراحی دستگاه‌های مصرف کننده این انرژی به گونه‌ای انجام شده که انرژی را به همان شکل و سطح ولتاژ استفاده می‌کنند. اما در این میان برای بعضی از کارها به دستگاه‌هایی نیاز است که ولتاژ را کاهش یا افزایش دهند. به همین دلیل استفاده از ترانسفورماتورهای صنعتی ضرورت پیدا می‌کند. به عنوان مثال در شغل جوشکاری برای آنکه جریان خروجی بالا ایجاد شود ترانسفورماتور باید سطح ولتاژ را کاهش دهد. بنابراین عمدتا از ترانس های صنعتی برای تغییر ولتاژ و کاهش یا افزایش آن استفاده می‌کنند تا بتوانند جریان فشار قوی را برای کارهای صنعتی مختلف تامین کنند.

مقاله پیشنهادی:  سیم کشی ساختمان و هر آن چه که باید در مورد آن بدانید

انواع ترانس برق صنعتی

ترانس برق صنعتی انواع متفاوتی دارد که توسط برندهای داخلی و خارجی تولید شده‌اند و هر یک در حوزه‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طورکلی ترانسفورماتورهای برق صنعتی را می‌توان به سه دسته زیر تقسیم بندی نمود.

·        اتوترانسفورماتور

در این نوع از ترانس برق صنعتی سیم پیچ‌های اولیه و ثانویه با هم ادغام شده‌اند. در نتیجه ترکیب این دو سیم پیچ مسی موجب شده که ترانسفورماتور در مقایسه با سایر ترانسفورماتورها وزن کمتری داشته باشد. این نوع طراحی موجب کاهش سایز و ابعاد محصول نیز شده است که در نتیجه کارایی آن افزایش پیدا می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های اتوترانسفورماتورها می‌توان به تنظیم بهتر ولتاژ، تلفات هسته و اهمی کمتر اشاره نمود، به همین دلیل معمولا از آن برای پشتیبانی موتورهای لودر، گریدرها و تراکتورها و ماشین آلات صنعتی بزرگ استفاده می‌کنند.

·        ترانسفورماتورهای ولتاژ بالا

ترانسفورماتورهای ولتاژ بالا نوعی از ترانس برق صنعتی تکفاز هستند که دارای عایق بیشتری برای تحمل بار و ولتاژ گذرا می‌باشند. این ترانس‌ها قادرهستند که ولتاژهای تا 50kv را نیز تمامین نمایند. به منظور دسته بندی ولتاژ بالاتر می‌توان چندین ترانس قدرت را به یکدیگر وصل نمود. معمولا از این نوع ترانسفورماتورها به منظور تامین و توزیع برق تجهیزاتی مانند خردکننده‌ها، دیگ‌های بخار، درایوهای آسیاب، اهرم ها و … استفاده می‌کنند.

·        ترانسفورماتورهای منبع تغذیه

نوعی دیگر از ترانس برق صنعتی ترانسفورماتورهای منبع تغذیه هستند که به طور ویژه برای بارهای جریان بالا طراحی و تولید شده اند، از این‌رو می‌توان به راحتی از آن‌ها برای کاهش و یا افزایش سطح ولتاژ استفاده نمود. این ترانسفورماتورها در هنگام کار با بار کامل دارای بیشترین راندمان ممکن هستند. همچنین می‌توانند دو مدار را به خوبی از یکدیگر جداکنند، زیرا در آن هیچ اتصالی میان مدارهای ورودی و خروجی برقرار نیست. وجود چنین ویژگی‌هایی در ترانسفورماتور منبع تغذیه موجب شده که بتواند به خوبی از تجهیزات الکترونیکی پشتیبانی نماید. در نتیجه از این دستگاه معمولا برای تراکتورها، تجهیزات شخم زنی، تجهیزات زراعت و … استفاده می‌کنند.

مقاله پیشنهادی:  طریقه نصب ترانسفورماتور خشک

قیمت ترانس برق صنعتی

به طور کلی ترانسفورماتورها به دو صورت خشک و روغنی در انواع مختلف تولید می‌شوند که هر یک کاربردهای خاصی دارند. یکی از مسائلی که هنگام خرید ترانس‌های برق صنعتی به آن باید توجه نمود قیمت این ترانس‌ها است. قیمت ترانس تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که از جمله آن‌ها میتوان به قدرت ترانس،ولتاژ ورودی و خروجی ترانس، فرکانس ترانس، سیستم خنک کنندگی آن، اندازه ترانس، برند تولید کننده آن، گارانتی، نوسانات قیمت ارز و … اشاره نمود.
با توجه به اهمیت استفاده از ترانس های صنعتی و همچنین قیمت بالای تجهیزات صنعتی مراقبت از آن‌ها بسیار حائز اهمیت است و اگر صدمه ببینند تعمیر آن‌ها هزینه زیادی در پی خواهد داشت. از این‌رو بهتر است ترانس برق صنعتی را از یک برند معتبر و در صورت امکان داخلی انتخاب کنید. زیرا به این ترتیب ضمن خرید یک کالای با کیفیت هزینه کمتری می‌پردازید و می‌توانید از گارانتی و خدمات پس از فروش آن نیز استفاده نمایید.

خرید ترانس برق صنعتی 

برای خرید ترانس برق صنعتی می‌توانید به صورت حضوری یا غیر حضوری اقدام نمایید. با توجه به مزیت‌های خرید آنلاین امروزه این گزینه می‌تواند روش مناسب‌تری باشد و طرفداران بسیاری دارد. وب‌سایت‌های مختلفی در زمینه عرضه انواع ترانس فعالیت دارند. اما در این میان بهتر است که به یک مجموعه معتبر و نام آشنا مراجعه کنید تا بتوانید خریدی تضمینی تجربه نمایید. ما به شما ترانس‌های برق صنعتی برند طاها ترانس را پیشنهاد می‌کنیم.

گروه تولیدی صنعتی طاها ترانس با تکیه بر جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و نیروهای متخصص و با تجربه خود به تولید انبوه و ساخت انواع ترانسفورماتورها می‌پردازند و پس از سال‌ها فعالیت در این حوزه به یکی از سورس‌های اصلی تولید ترانسفورماتور در کشور تبدیل شده است. محصولا طاها ترانس مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شده و از کیفیتی بی نظیر برخوردار هستند. همچنین این مجموعه در جهت کاهش هزینه‌های هموطنان خود همواره در تلاش است که محصولات خود را با تضمین کمترین قیمت ممکن عرضه نمایند. بنابراین با اطمینان خاطر می‌توانید برند طاها ترانس را برای خرید ترانس برق صنعتی خود انتخاب نمایید و فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی خود را گسترش دهید. جهت مشاهده انواع ترانس و محصولات این برند و اطلاع از جزئیات آن‌ها کافی است به وب‌سایت طاها ترانس مراجعه نمایید.

مقاله پیشنهادی:  ترانس کاهنده 220 به 24

ترانس برق صنعتی

سخن پایانی

ترانس‌های برق صنعتی در انواع مختلف و با مزایای متفاوت طراحی و تولید می‌شوند. این ترانس‌ها با توجه به نوع طراحی می‌توانند از انواع کاربردها و تجهیزات صنعتی پشتیبانی نمایند. اگر به دنبال راهی برای افزایش قدرت تجهزات صنعتی کسب و کار خود هستید لازم است به این محصولات الکتریکی توجه داشته باشید. با خرید بهترین ترانسفورماتورهای برق صنعتی و دریافت مشاوره‌های لازم می‌توانید با کارشناسان فروش طاها ترانس ارتباط برقرار نمایید تا بتوانید خریدی رضایت بخش انجام دهید و به نتیجه دلخواه در حوزه صنعتی و کاری خود دست یابد و راندمان دستگاه‌های خود را ارتقا ببخشید.

مقاله پیشنهادی

ترانس اتو

ترانس کاهنده