ترانس فلای بک مانیتور

ترانس فلای بک مانیتور

عناوین و سر فصل های این مطلب

ترانس فلای بک مانیتور یکی از تجهیزات برقی در صنعت می باشد که کاربردهای متعددی داشته از همین رو سبب شده تا بسیار مورد استقبال در بازار فروش صنعت قرار گیرد .

از علل استقبال به این وسیله می توان به عواملی چون هزینه ی کم آن در عین حال سهولت در ارائه خروجی با راندمان بالا اشاره نمود .

ترانسفورماتورها به جهت کاربردهای بسیار و مهمی که دارند می بایست از طریق شرکتی قابل اطمینان طراحی و تولید گردند . طاها ترانس مفتخر است که می تواند متناسب با نیاز شما انواع ترانس ها از جمله ترانس فلای بک مانیتور را با بالاترین کیفیت طراحی و تولید نماید .

ما در این مقاله به بررسی بیشتر این نوع ترانس های فلای بک خواهیم پرداخت . جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله همراه با ما باشید .

ترانس فلای بک چیست ؟

ترانس های فلای بک یکی از تجهیزات الکتریکی بوده که انرژی الکتریکی را از یک مدار به دیگر آن با فرکانسی ثابت ، ارسال می کند . این نوع ترانس ها ، نوع خاصی از ترانسفورماتورهای الکتریکی بوده که با نام ترانسفورماتور خروجی خط نیز شناخته می شود .

از این تجهیز جهت تولید سیگنال ولتاژ بالا با فرکانس زیاد ، مورد استفاده قرار می گیرد . در راستای این هدف ، ولتاژ این قطعه بسیار افزایش پیدا می کند . یکی از انواع این ترانس های فلای بک، ترانس فلای بک مانیتور می باشد . در ادامه به بررسی بیشتر در مورد این قطعه خواهیم پرداخت.

ترانس فلای بک مانیتور

کاربرد ترانس فلای بک

همان طور که گفتیم از ترانس های فلای بک از جمله ترانس فلای بک مانیتور هنگامی استفاده می گردد که به سیگنال های ولتاژ در فرکانس بالا نیاز باشد . ترانس های فلای بک کاربردهای متعددی در زمینه های مختلف داشته که برخی از آن ها به شرح ذیل می باشد :

  • در لوله های کاتدی ری
  • تلوزیون ها (ترانس های فلای بک در تلویزیون جز اولین ترانس های فلای بک بودند که مورد استفاده قرار گرفته اند . )
  • تجهیزات و دستگاه های ارتباطی مانند مخابرات که در جهت تبدیل برق AC به DC مورد استفاده قرار می گیرد .
  • در تجهیزات و دستگاه های هوانوردی و هوایی که در راستای ارائه ی یک منبع برق با ولتاژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین موجب ایجاد برق ثابت در وسیله هایی چون رایانه ها می شود .
  • در اینورتر ها و مبدل های برق که موجب تبدیل جریان پایین به جریان با ولتاژ بالا می شود .
  • و … .

با توجه به مطالب ذکر شده ما بیان کردیم که ترانس های فلای بک برای سیگنال های ولتاژ بالا و فرکانس زیاد مورد استفاده قرار می گیرد ، اما باید بیان کرد که ترانس های فلای بک برای منبع با ولتاژ پایین نیز قابل استفاده می باشد .

این ترانس ها به جهت اندازه ی کوچک و قیمت ارزان و در عین حال کاربردهایی که دارند در میان کار فرمایان بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند .

انواع عملکرد ترانس فلای بک

اگر قصد خرید ترانس فلای بک از جمله ترانس فلای بک مانیتور را دارید می بایست با نوع عملکرد این تجهیزات آشنا شوید . این وسیله ی صنعتی معمولا در دو حالت کار می کند که به شرح ذیل می باشد .

  • حالت پیوسته جریان سلف CCM : در این حالت همه ی انرژی ذخیره شده در طول دوره ی عملکرد سیستم به خروجی منتقل نشده و مقداری از آن تا دور بعدی حفظ می گردد . این نوع عملکرد ، عامل نامیده شدن این حالت به تبدیل جریان انرژی ناقص می باشد .
  • حالت پیوسته جریان سلف DCM : در این حالت همه ی انرژی ذخیره شده در طول دوره ی عملکرد سیستم به خروجی منتقل می شود . این نوع عملکرد ، عامل نامیده شدن این حالت به تبدیل جریان انرژی کامل می باشد .

چگونگی راه اندازی ترانس فلای بک

صنایع مختلفی در جامعه فعالیت می کنند . صنعت برق و الکترونیک از برتربن صنایع در جهان می باشد . تولیدات این بخش از صنعت ، شرایط زندگی و کار را برای افراد آسان ساخته است .

غالبا تولید این صنعت ، انرژی خود را از جریانات الکتریکی تامین می کنند . ترانس فلای بک از محبوب ترین و پرفروش ترین سیستم های الکتریکی در بازار است که به عنوان تجهیزات مراقبتی از آن یاد می شود .

با وجود طراحی خاص و سازگاری بالا با تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی می توان جهت تولید ابزارآلات صنعتی نوین از انواع این محصول استفاده کرد .

خاصیت اصلی ترانس های فلای بک کنترل جریانات الکتریسته در ولتاژ های بالا است . از این رو می توان در مکانیسم دستگاه های قدرتی و سرعتی از این تجهیز بهره گرفت .

راه اندازی ترانس فلای بک سخت نیست . نصب دستگاه را به متخصصین بسپارید . چگونگی اتصال محصول ، عملکرد آن را تضمین می کند .

اگر بین قطعه و دستگاه های الکتریکی جریانی قدرتمند برقرار نشود ، مدار الکتریکی دستگاه به خطر می افتد . افراد بر فرض این که ترانس در شبکه اصلی جریان قرار دارند ، سیستم ها را به پریز های برق متصل می نمایند .

در چنین مواقعی راه اندازی ترانسفورماتور فلای بک در دو صورت انجام می شود . در حالت اول با این که تجهیز در مدار جریان قرار دارد ، اما قابلیت کنترل و تنظیم جریانات را ندارد .

بدین خاطر جریان الکتریکی با ولتاژ اصلی به سیستم های متصل در مدار منتقل می شوند . از این رو دستگاه در زمان کوتاهی نظم و قدرت خود را ار دست می دهد .

در حالت دوم ، اتصال ضعیفی بین تجهیز و دستگاه مدنظر ایجاد می شود . در چنین مواقعی ایمنی دستگاه تنها 1 ٪ تامین می گردد .

باز هم در این شرایط راه اندازی ترانسفورماتور فلای بک بیهوده است . بایستی بین تجهیز و سیستم های مدنظر اتصالی قوی برقرار گردد تا از همان ابتدای فعالیت سیستم ، جریاناتی قدرتی در ولتاژ بالا به سیستم منتقل شود .

در راه اندازی ترانس فلای بک ، حتما جریان سیستم را قطع کنید وگرنه در حین فعالیت تان مشکلات جبران ناپذیری به وجود می آید که حل آن از عهده شما خارج است .

مزایای ترانس فلای بک مانیتور

ترانس های فلای بک در راستای اهداف مختلفی در تجهیزات بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد . چرا که این نوع ترانس ها از جمله ترانس فلای بک مانیتور دارای کاربردهای متعددی بوده که از مزایای آن ها به شما می آید.

  • دارای مدار ساده
  • مناسب برای نیازهای خروجی DC چند گانه
  • بازدهی بالا در مقابل از دست دادن انرژی مقدار کمی انرژی
  • خروجی نسبتا مناسب در صورت نوسانات ولتاژ ورودی در یک بازه ی بزرگ
  • تنظیم چندین ولتاژ با یک کنترل
  • و … .

اجزای ترانس فلای بک مانیتور

زمانی می توان خریدی مطمئن را دنبال کرد که علاوه بر خرید از یک فروشگاه قابل اطمینان ، از وسیله ای که قصد خرید آن را داریم شناخت کافی پیدا نماییم .

ترانس های فلای بک از جمله ترانس فلای بک مانیتور نیز از این قاعده مستثنا نیستند چرا که این تجهیزات به علت اهمیتی که در چرخه ی صنعت دارند می بایست بیشتر مورد توجه قرار بگیرند . اجزای اصلی ترانس های فلای بک به شرح ذیل می باشد ؛

  • سوئیچ : از این وسیله جهت روشن و خاموش کردن مدار استفاده می شود .
  • یکسو کننده : در راستای جدا کردن بار از سیم پیچ ثانویه ترانسفورماتور با اصلاح سیم پیچ ثانویه جهت رسیدن به یک خروجیDC ضربانی استفاده می شود
  • فیلتر
  • کنترل های هدایت سوئیچ و تنظیم سیستم آن ها
  • و … .

 طراحی و خرید ترانس فلای بک مانیتور

طاها ترانس مفتخر است که طیف گسترده ای از شکل و اندازه از ترانس های فلای بک را طراحی و تولید می نماید . از آن جایی که رضایت مشتریان عزیز برای این مجموعه در اولویت می باشد ، از همین سو همواره از مواد با بالاترین کیفیت جهت ساخت ترانس ها استفاده می نماید .

در طراحی ترانس های فلای بک مانند ترانس فلای بک مانیتور ، به طور معمول از هسته ی فریت استفاده می گردد چرا که می توان مطابق با نیاز خریداران عزیز ترانس مد نظرشان را طراحی و تولید نمود .

همچنین در طراحی آن ها جهت بالا بردن کارایی آن ها، سیم پیچ ترانسفورماتورهای فلای بک را به وسیله ی سیستم هایی مانند ترکیبات اپوکسی و ترکیباتی بر پایه ی سیلیکون عایق بندی می نمایند .

ترانس های فلای بک مطابق با کاربردهای بسیار و ویژگی های خاصی که دارند ، در بازار فروش ، در جهت استفاده در وسایل الکتریکی ، با استقبال زیاد کارفرمایان رو به رو شده اند . گفتنی است از این وسیله در راستای رفع نیاز به ولتاژهای پایین و بالا نیز استفاده می شود .

هم چنین با توجه به نوع ترانسفورماتور و مقدار ولتاژ و باری که دارند ، می توانند پیوسته و یا به صورت ناپیوسته کار کنند .

ترانس فلای بک مانیتور

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی ترانس های فلای بک که یکی از انواع آن ترانس فلای بک مانیتور می باشد ، پرداختیم . از آن جایی که این قطعه از تجهیزات مهم صنعتی می باشد ، می بایست هنگام خرید ، نسبت به آن شناخت کافی داشته و هم چنین از فروشگاهی معتبر خریداری گردد .

طاها ترانس این افتخار را دارد که طراحی و تولید انواع ترانس ها را توسط تیم مهندسی با تجربه و قوی برای شما عزیزان انجام دهد . شما عزیزان می توانید به سهولت نسبت به خرید مورد نظر خود به صورت آنلاین اقدام نمایید .

جهت رفع هر گونه ابهام و پاسخ به پرسش های خود می توانید از طریق راه های درج شده در همین وب سایت با کارشناسان فنی ما در طاها ترانس تماس حاصل نمایید .

مقالات پیشنهادی

ترانس ایزوله

ترانس قدرت