ترانس کاهنده 380 به 220

ترانس کاهنده 380 به 220

عناوین و سر فصل های این مطلب

ترانس کاهنده 380 به 220 از قدرتمند ترین سیستم های الکترونیکی در صنعت است . این تجهیز به نسبت سایر تجهیزات کوچک تر می باشد ، با این حال بیشترین تاثیر را بر عملکرد و ایمنی سیستم های الکتریکی و الکترونیکی می گذارد .

این قطعه برتر توانایی کاهش ولتاژ جریان را دارد . از این رو با قرار گیری در مسیر جریان ، ولتاژ ورودی به سیستم را تقویت می کند .

در ادامه مبحث به صورت کلی درباره عملکرد و خصوصیات این سیستم کنترلی توضیح می دهیم ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید .

معرفی ترانس کاهنده 380 به 220

ترانس کاهنده 380 به 220 یکی از پر مصرف ترین ترانسفورماتور ها در صنعت است . این محصول به منظور کاهش ولتاژ و جریان از 380 به 220 ولت استفاده می ‌شود .

این دستگاه قدرتمند شامل دو بخش اصلی ، هسته و سیم پیچ‌ است. هسته ترانسفورماتور از جنس فلز نرم است . این قطعه مسئولیت بزرگی در کنترل و تنظیم ولتاژ جریان ایفا می کند . سیم پیچ‌ های ترانس با توجه به نیاز و کاربرد محصول در مدل و تعداد مشخص مورد استفاده قرار می گیرند .

استفاده از ترانس کاهنده 380 به 220 مزایای بی شماری برای مجموعه شما به همراه دارد . این دستگاه بی دلیل در صنعت محبوب نشده است .ترانسفورماتور کاهنده علاوه بر کیفیت بالا بسیار سریع و قدرتمنر است .

از این رو با قرار گیری در مدار جریان می تواند به صورت پیوسته از محصولات الکتریکی و الکترونیکی در برابر حملات مغناطیسی و جریانات مخرب محافظت کند .

ترانس کاهنده 380 به 220 مقابل نوسانات شبکه تا حدودی خنثی است ، با این حال رر ایمنی و سلامت محیط نقش به خصوصب ایفا می کند .

با نصب ترانسفورماتور کاهنده ، ولتاژ و جریان برای مصارف مختلف به راحتی تنظیم می ‌شود . در نتیجه از هزینه های مصرفی کاسته می شود .

مقاله پیشنهادی:  ترانس جریان (CT) چیست؟

با توجه به اینکه ترانس کاهنده 380 به 220 ، یکی از قطعات مهم در سیستم های صنعتی است بایستی نصب ، تعمیر و تعویض آن را به افراد ماهر بسپارید ، تا احتمال وقوع خطاهای فنی به حداقل برسد .

ترانس کاهنده 380 به 220

ویژگی های بارز ترانس کاهنده 380 به 220

ترانس کاهنده 380 به 220 یکی از رایج ترین ابزارآلاتی است که در صنایع مختلف به کار می ‌رود . شاید در نگاه اول این قطعه ساده باشد ، اما در واقع یک ماشین الکتریکی قدرتمند می باشد که می تواند در کمترین زمان ممکن ولتاژ جریان را به ثبات برساند .

ترانسفورماتور کاهنده از نوآوری های شیرین بشر در طول سال ها تحقیق است . این تجهیز دارای ویژگی ‌های متعددی می باشد .

با مطالعه این بخش ، علاوه بر آشنایی با تکنولوژی های جهانی ، دید کلی درباره عملکرد و خصوصیات تجهیز به دست می آورید .

ویژگی های بارز ترانس کاهنده 380 به 220 ، عبارتند از :

  • تبدیل ولتاژ :

این محصول برای تبدیل ولتاژ از 380 به 220 ولت مناسب است . بدین سبب از انواع آن در صنایع مختلفی نظیر خانه‌ ها ، بیمارستان ‌ها ، مدارس ، کارخانه ‌ها ، فضا های دفاعی و … استفاده می کنند .

  • بالاترین کارایی :

ترانس کاهنده 380 به 220 بالاترین کارایی را در مصرف انرژی دارد ‌. از این رو به‌ عنوان یکی از بهینه ‌ترین تجهیزات مبدل انرژی در صنعت شناخته می ‌شود .

  • دوام :

دوام این محصول در برابر شرایط سخت محیطی ، ضربات ناگهانی و دمای بالا فوق العاده است . این ویژگی بر کیفیت و عمر مفید تجهیز می افزاید .

  • طراحی مناسب :

طراحی و ساخت این محصول به گونه‌ ای صورت گرفته است که برای افراد حرفه ‌ای و غیر حرفه‌ ای قابل استفاده باشد . به ‌علاوه شرایط نصب و راه‌ اندازی آن نیز آسان هست .

مقاله پیشنهادی:  کاربرد ترانسفورماتور در صنعت

کاربرد ترانس کاهنده 380 به 220

ترانس کاهنده یا Transformer یک دستگاه الکتریکی است که با استفاده از اصل فیزیکی تغییرات مغناطیسی در یک هسته آهنی ، ولتاژ برق را افزایش یا کاهش می ‌دهد . این محصول در بسیاری از موارد برای تبدیل ولتاژ از یک سطح به سطح دیگر در سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی استفاده می‌ شوند .

ترانسفورماتور ها از لحاظ عملکرد به دو دسته کلی ، کاهنده و افزاینده تبدیل می شود . در این مقاله تاکید ما بیشتر روی ترانس کاهنده است .

ترانس کاهنده 380 به 220 از برترین انواع این محصول در بازار است که علاوه بر کیفیت بالا از عملکردی سرعتی و بی نقص پیروی می کند .

کاربرد این محصول در عصر حاضر بسیار گسترده است . با کمک این سیستم الکتریکی ، روند شبکه های جریان دگرگون می شود . به همین خاطر از انواع این سیستم حتی در زندگی روزمره نیز بهره می بریم .

کاربرد این محصول در بخش صنعت ، خانه و نیروگاه ها :

  • کاربرد در صنایع :

در صنایع بسیاری ولتاژ‌ های بالا استفاده می ‌شود ، اما برخی از تجهیزات و دستگاه‌ های نیاز به ولتاژ کم دارند . به عنوان مثال ، در خطوط تولید دستگاه‌ های الکترونیکی ، ولتاژ 380 ولت برای تامین انرژی استفاده می ‌شود ، اما دستگاه‌ های برقی دیگر در این خطوط به ولتاژ 220 ولت احتیاج دارند .

در این صورت به جای تغییر موقعیت سیستم ، می توانید با کمک انواع ترانس کاهنده 380 به 220 ، نیروی مورد نیاز تجهیز را تامین کنید .

  • کاربرد در خانه :

در خانه‌ ها نیز برای تبدیل ولتاژ از ترانس کاهنده استفاده می ‌شود . این محصول با ولتاژ برق شهری تناسب دارد . بدین خاطر در طراحی بسیاری از سیستم های الکتریکی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد .

  • کاربرد در نیروگاه‌ ها :
مقاله پیشنهادی:  انواع کنتاکتور

ترانس کاهنده ولتاژ در نیروگاه‌ ها نیز کاربرد متعددی دارد . مثلا در تولید برق از طریق بخار به دو ولتاژ متفاوت نیاز داریم . در چنین حالتی بایستی توسط ترانسعورماتور ها جریان را ادامه دهیم ، تا روند تولید بدون هیچ مشکلی ادامه داشته باشد .

عملکرد ترانس کاهنده 380 به 220

ترانس کاهنده 380 به 220 یک وسیله برقی است که توانایی تبدیل ولتاژ های بالایی به ولتاژ های پایین دارد . عمدتاً در صنایع و ساختمان ‌ها برای تغذیه دستگاه‌ های الکتریکی و الکترونیکی استفاده می شود .

عملکرد این محصول بسیار ساده است . در این وسیله ، ولتاژ ورودی ( 380 ولت ) از طریق یک ترانسفورماتور به ولتاژ خروجی ( 220 ولت ) تبدیل می ‌شود . در همین حین ولتاژ جریان کاهش می یابد .

کارایی و سرعت سیستم به چگونگی نصب آن بستگی دارد . به همین دلیل نصب و تعمیر ترانسفورماتور را به متخصصین حیطه واگذار کنید .

از آن جایی که ترانس کاهنده 380 به 220 به طور مستمر ولتاژ را کاهش می‌ دهد ، میزان آسیب دیدگی دستگاه ها در مدار جریان تا حد قابل توجهی کاهش می دهد .

اگر به دنبال کاهش مصرف انرژی سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خود هستید ، حتما در طراحی آن از انواع ترانسفورماتور های کاهنده استفاده کنید .

ترانس کاهنده 380 به 220

سخن پایانی

طاها ترانس یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان ترانسفورماتور در سطح کشور است که علاوه بر توزیع اجناس اصل به صورت اینترنتی نیز فعالیت می کند . با مراجعه به وب سایت فروش شرکت می توانید انواع این تجهیز را در شرایطی آسان با قیمتی مناسب سفارش دهید .

مقالات پیشنهادی

ترانس اتو

ترانس قدرت