ترانس کاهنده 220 به 110

ترانس کاهنده 220 به 110

عناوین و سر فصل های این مطلب

ترانس کاهنده 220 به 110 یکی از پرمصرف ترین قطعات صنعتی در ساخت ابزارآلات برقی است . این تجهیز قدرتمند قابلیت کنترل ولتاژ جریان شهری را در بردارد . از این رو در طراحی و ساخت تجهیزات برقی متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند .

این ترانسفورماتور قدرتمند در کاهش ولتاژ جریان موثر می باشد . بنابراین علاوه بر تضمین ایمنی دستگاه بر سلامت و قدرت آن نیز می افزاید .

در ادامه مبحث به صورت کلی درباره خصوصیات و شرایط خرید این ترانس سرعتی توضیح می دهیم ، با ما همراه شوید .

معرفی ترانس کاهنده 220 به 110

ترانس کاهنده 220 به 110 یک قطعه الکترونیکی است ، که به کاهش ولتاژ جریان کمک می کند . این محصول معمولاً در داخل ایستگاه‌ های تقویت ولتاژ ، دستگاه‌ های تولید برق و سایر حوزه‌ های صنعتی کاربرد دارد .

این ترانسفورماتور با توجه به نیاز سیستم در مدل های دو لقایی ( 2-phase ) یا سه لقایی ( 3-phase ) طراحی می‌ شوند . هدف اصلی این قطعه ، کاهش ولتاژ و افزایش ولتاژ مستقیم در دستگاه ها است .

یکی از مزایای استفاده از ترانس کاهنده 220 به 110 ، کاهش نویزهای الکترومغناطیسی است . بدین ترتیب علاوه بر کنترل سلامت جریان ، ایمنی دستگاه و محیط را نیز چند برابر می کنیم .

کیفیت بالا و عملکردی قدرتی تنها مزیت این سیستم نیست . با قرار گیری این تجهیز در مدار اصلی جریان ، مجموعه شما از هر تظر بهینه می گردد .

با توجه به برنامه ترانس کاهنده 220 به 110 غالبا از انواع این سیستم در طراحی دستگاه های خانگی استفاده می شود . ولتاژ ورودی این سیستم با ولتاژ موجود در شبکه اصلی شهر ها برابری می کند .

از این رو با قرار گیری در مسیر جریان می تواند بدون بروز کوچک ترین اروری سریع و قدرتی ، جریان را کاهش دهد . بدین خاطر در صنعت جزو ضروریات تولید به حساب می آید .

مقاله پیشنهادی:  خرید ترانس فریت

ترانس کاهنده 220 به 110

خصوصیات بارز ترانس کاهنده ولتاژ

ترانس کاهنده 220 به 110 یک قطعه‌ ای مهم و اساسی در بسیاری از سیستم‌های الکتریکی است . وظیفه‌ ی اصلی این تجهیز ، کاهش ولتاژ است .

ولتاژ همواره بایستی از روندی سرعتی و ثابت برخوردار باشد . در صورتی که جریانات الکتریسیته ایمنی خود را از دست دهند ، نابودی قطعات الکتریکی و الکترونیکی تیز حتمی است .

به همین خاطر در عصر حاضر به کمک ابزارآلات کمکی همچون ترانس کاهنده 220 به 110 بر عملکرد ، قدرت و ایمنی سیستم ها می افزاییم .

این دستگاه علاوه بر خلوص بالا و عملکردی شگفت انگیز دارای خصوصیات متعددی است . از برترین خصوصیات ترانس کاهنده برق می توان به :

1 . نسبت کاهش ولتاژ :

یکی از خصوصیات مهم ترانس کاهنده 220 به 110 ، نسبت کاهش ولتاژ بین ولتاژ ورودی و خروجی است . این ویژگی قدرت سیستم را در برابر حملات مغناطیسی و جریانات مخرب نمایش می دهد .

با این که جریان ورودی دارای ولتاژی به اندازه 220 ولت است ، اما قابلیت کاهش ولتاژ را دارا می باشد . بدین سبب در بخش صنعت به خصوص تولید ابزارآلات خانگی کاربرد گشترده ای دارد .

2 . ظرفیت :

ظرفیت محصول ، حداکثر ولتاژی است که می‌تواند تحمل کند . بیشترین ولتاژی که این ترانسفورماتور می‌تواند تحمل کند ، به مرور زمان تغییر می‌ کند .

3 . جریان خروجی :

جریان خروجی این تجهیز ، توسط ولتاژ ورودی محدود می ‌شود ، با این حال همواره جریانی پاک و تمیز به دستگاه های الکترونیکی و الکتریکی منتقل می سازد .

4 . انحرافات ولتاژ :

هنگام استفاده از یک ترانس کاهنده ولتاژ ، انحرافات ولتاژ می‌ تواند به مشکلاتی در عملکرد سیستم منتهی شود . در خرید به ولتاژ ورودی و خروجی سیستم مورد نظر اهمیت دهید تا راندمان محصول ، حتی در شرایط بد الکتریکی نیز بهترین باشد .

مقاله پیشنهادی:  مهم ترین دلایل نوسانات برق شهری چیست؟

5 . و …

کاربرد ترانس کاهنده ولتاژ

تبدیل ولتاژ یکی از قابلیت هایی است که بسیاری از سیستم‌ های الکترونیکی به آن نیاز دارند . در اکثر مواقع به خصوص در محیط های کاری جهت حفظ راندمان فرآیند ما نیاز به کنترل و تنظیم ولتاژ جریان اصلی داریم .

بعضی از سیستم های الکتریکی نمی توانند در برابر جریانات بالا تاب بیاورند . در چینین شرایطی شما باید از ترانس کاهنده 220 به 110 استفاده کنید .

ترانسفورماتور کاهنده ولتاژ ، یک دستگاه الکترونیکی است . این دستگاه به تبدیل بیشترین ولتاژ از یک سیستم الکتریکی به یک ولتاژ کمتر در محدوده مشخصی کمک می کند . محدوده این تبدیل به برنامه محصوب بستگی دارد .

طبق دفترچه دستگاه ، او می تواند جریاناتی در بازه 220 به 110 ت ولت را کنترل نماید . به همین خاطر در بیشتر تجهیزات برقی خانگی در اشکال و مدل های مختلف استفاده می شود .

ترانس کاهنده 220 به 110 عمدتا در ایستگاه های تغذیه الکتریکی استفاده می‌ گردد . این دستگاه ضمن کاهش ولتاژ ، برای جداسازی بیشترین ولتاژ از سایر قسمت‌ های سیستم نیز کاربرد دارد .

ترانسفورماتور کاهش ولتاژ دارای یک محیط نیم ‌هادی است که به دو بخش جداگانه تقسیم می شود . هر بخش از محیط نیم‌ هادی با تعدادی بوبین به یکدیگر ارتباط دارند .

از خاصیت های اصلی ترانس کاهنده 220 به 110 عبارتند از :

  • توانایی جداسازی بیشترین ولتاژ از سیستم
  • کاهش ولتاژ ورودی به ولتاژ خروجی مورد نظر
  • حفاظت از سیستم ‌های الکتریکی در برابر اندازه‌ گیری الکتریکی

استفاده از ترانس کاهنده ولتاژ در سیستم‌ های الکترونیکی مختلف به معنای دنبال کردن مقررات برق ، حفاظت از قطعات الکترونیکی و جلوگیری از خسارت به آن ها است .

مقاله پیشنهادی:  مدار کنترل جریان ترانس

اجزای ترانس کاهنده 220 به 110

ترانس کاهنده 220 به 110 از دستگاه های الکتریکی قدرتی در مدار جریان است ، که قابلبت تنظیم و کنترل و جریان را دارد‌ . این دستگاه در مدل و اشکال گوناگونی طراحی می گردد ، با این حال همگی ساختمان یکسانی دارند .

از اجزای اصلی ترانس کاهنده 220 به 110 می توان به قطعات ذیل اشاره کرد :

  • هسته :

هسته این محصول ، از چند لایه فلزی ساخته می شود ، که به دلیل ترکیب آنها با یکدیگر، امکان توسعه فیلد مغناطیسی نیز وجود را دارد .

  • سیم پیچ ‌های اولیه :

این سیم پیچ ‌ها روی هسته قرار می ‌گیرند و از جنس مفتول نرمال ‌یا فشرده هستند . سیم پیچ‌ های اولیه در مدل ‌های تک فاز _ یک پیچ و در مدل‌ه ای سه‌فاز _ سه پیچ ساخته می ‌شوند .

  • پیچ‌ های ثانویه :

این سیم پیچ نیز روی هسته قرار دارد و به شکل پیچ‌هایی با دور نسبتاً بیشتر از پیچ‌های اولیه ساخته می ‌شوند . این قطعه ، برای انتقال انرژی از سیم پیچ ‌های اولیه به بارهای متصل به ترانس‌کاهنده استفاده می‌ گردند .

  • هسته ‌های جانبی :

این هسته‌ها به منظور کاهش افت جریان و ولتاژ در ترانسفورماتور ها استفاده می ‌شوند .

  • دیاک :

دیاک برای جلوگیری از انجام جریان برعکس در مدار سیستم قرار می گیرد .

  • ترمیستور :

ترمیستور برای کاهش جریان ذخیره‌ شده در ترانس‌ مقابل حرارت ورودی طراحی می شود .

ترانس کاهنده 220 به 110

سخن پابانی

طاها ترانس از بزرگ ترین تولید کنندگان ترانسفورماتور در ایران است که امکان خزید اینترنتی محصول را برای همگان میسر می سازد . با مراجعه به این وب سایت ، می توانید تنها با تقبل هزینه محصول نسبت به خرید ترانسقورماتور کاهنده 220 به 110 اقدام کنید .

مقالات پیشنهادی

ترانس اتو

ترانس قدرت