قیمت ترانسفورماتور برق

قیمت ترانسفورماتور برق

عناوین و سر فصل های این مطلب

ترانسفورماتور برق از برترین و بروزترین دستگاه‌های برقی در بازارهای داخلی و خارجی است؛ زیرا در مهم‌ترین عرصه بشر مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبب تضمین ایمنی و سلامت انسان و دیگر دستگاه‌های خانگی همچون تلویزیون و یخچال می‌شود.قیمت ترانسفورماتور برق نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

این دستگاه برتر به صورت خودکار با متصل شدن به پریز برق شروع به تنظیم ولتاژ ورودی ساختمان میکند. بدین خاطر با بهره‌گیری از انواع ترانسفورماتورهای برق،می توانید محیطی ایمن برای خود و عزیزان‌سان فراهم سازید. این تجهیز کاربردی دارای دو اجزای اصلی سیم اولیه و سیم ثانویه است. این رو ابزار، مهم‌ترین قطعه ترانسفورماتور برق را تشکیل می‌دهند؛ لذا موجب انتقال و کنترل جریان برق می‌شوند.

قیمت ترانسفورماتور برق به شاخصه‌های مختلفی بستگی دارد؛ بر همین اساس، انواع این محصول با قیمت‌های متغیری به فروش می‌رسد. از این رو مشتریان عزیز نمی‌توانند انواع این تجهیز کاربردی را با قیمتی یکسان، خریداری کنند.

در ادامه مقاله پیش رو به صورت مفصل در رابطه با قیمت ترانسفورماتور برق توضیح داده شده است. اگر به دنبال خریدی سودمند در این عرصه هستید، مقاله ما را از دست ندهید.

ترانسفورماتور برق چیست؟

تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی در آسایش و رفاه افراد نقش به سزایی ایفا می‌کنند؛ چراکه موجب شده تمامی امور راحت و دردسرساز طبق قانونی راحت بدون دخالت انسان به طور پیوسته و منظم انجام گیرد. به همین خاطر جان و مال شخص تا حد قابل توجهی حفظ می‌شود.

یکی از ابزارآلات برتر که در جهت کنترل و تنظیم جریانات الکتریکی به فرد کمک شایانی می‌کند؛ ترانسفورماتور برق است‌. این محصول برتر دارای عملکردی سریع و قدرتمند است؛ زیرا جریانات الکتریکی شوخی بردار نیستند. به همین خاطر کوچک‌ترین تماس الکتریکی با اشخاص یا وسائل برقی، تهدیدی جدی برای سلامت آن ها به حساب می آید.

نیروهای الکتریکی تنها تا زمانی مفید و قابل بهره برداری هستند، که کنترل شوند. بنابراین بکوشید، برای کنترل و ذخیره سازی آن منبع برتر و در عین حال خطرناک از ابزارآلاتی دقیق و مطمئن یاری بجویید. برترین ابزار که شوک‌های الکتریکی و دیگر عوامل مخرب زا به مکانیسم و سیستم آن آسیب وارد نمی‌کند؛ ترانسفورماتور برق است‌.

مقاله پیشنهادی:  آشنایی با جعبه فیوز مینیاتوری

ترانسفورماتور برق نه تنها مانع خوبی در برابر نوسانات الکتریکی هستند؛ بلکه قابلیت تنظیم ولتاژ آن ها را نیز دارند. به همین خاطر بهترین وسیله برای تقسیم و کنترل ولتاژ شهری و صنعتی می‌باشند. این محصول کارآمد، تحت هر شرایطی پرقدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ لذا در شرایطی کاملا مکانیزه در دما و فشاری خاص طراحی و تولید شده است. به همین علت، به راحتی در برابر عوامل مخرب، صدمه و آسیب نمی‌بیند.

ترانسفورماتور برق در مدل، شکل، جنس، کیفیت، ولتاژ های مختلفی طراحی و تولید می‌شود؛ لذا بایستی بر سر مدار ورودی بسیاری از دستگاه‌های برقی خانگی و صنعتی قرار گیرد و از سلامت آن‌ها در برابر شوک‌های الکتریکی محافظت کند.

ترانسفورماتور برق، دستگاهی مستقل است؛ که علاوه بر حفظ ایمنی و سلامت خود، توانایی بهینه سازی دیگر محصولات برقی را نیز دارد. به همین خاطر، حتما باید در کنار هر یک از ابزارآلات الکتریکی از یک نوع ترانسفورماتور استفاده کنید، تا به راحتی تسلیم عوامل مخرب‌زا نشوند.

ترانسفورماتور برق

انواع ترانسفورماتورهای برق

ترانسفورماتور برق، محصولی باکیفیت و کارآمد است، که با نوسانات برق سر و کار دارد. به همین خاطر باعث ایجاد یک جریان الکتریکی مناسب و قدرتمند می‌شود. این محصول برتر با اینکه از مکانیسمی ساده برخوردار است؛ اما قدرتمند می‌باشد. به همین خاطر در کوتاه ترین بازه زمانی در حد ثانیه سبب افزایش ایمنی تجهیزات برقی می‌شود.

این محصول برتر، ایمن و قدرتمند است؛ چراکه در مدل‌های مختلفی یا بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود. به همین خاطر، مشتریان عزیز می بایست در زمان خرید به نوع دستگاه ها و فعالیت مجموعه توجه داشته باشند؛ تا محصولی کاربردی خریداری کنند.

ترانسفورماتور برق از نظر رنگ، نوع مکانیسم، ولتاژ، هسته و… به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. بدین خاطر تنوع ترانسفورماتورهای برق در بازار بیش از ۵۰ قطعه دستگاه کاربردی و مطمئن می‌باشد.

دسته بندی ترانسفورماتور از نظر جنس هسته

  • هسته هوایی:
مقاله پیشنهادی:  آشنایی با انواع اندوکتور ها

از کاربردی ترین ترانسفور‌ها که آری از هر گونه هسته فیزیکی هستند؛ ترانسفورماتور برق با هسته هوایی است. این گونه از ترانس‌های برق همانطور که از نامشان نیز پیدا است؛ سیم ها به دور هوا یا یک شیء پلاستیکی پیچیده شده اند.

  • هسته فرومغناطیس-آهنی:

همانطور که از ترانسفورماتور برق فرومغناطیس-آهنی هویدا است؛ برای طراحی محصول از یک ماده فرومغناطیسی بهره برداری شده است. بنابراین هر چه میدان فرومغناطیسی بالاتر باشد؛ محصول نیز از قدرت بیشتری برخوردار است.

قیمت ترانسفورماتور برق

طبقه بندی ترانسفورماتورهای برق از نظر قدرت تبدیل ولتاژ

  • ترانسفورماتور افزاینده:

در این ترانسفورماتور برق ولتاژ بخش سیم ثانویه بیشتر از سیم اولیه است؛ لذا سطح و ضخامت دور سیم‌ها در ثانویه بیشتر می باشد. به همین خاطر از انواع این محصول اغلب در صنایع حساس که کنترل و تنظیم ولتاژ از اهمیت بالایی بهره مند است؛ استفاده می‌شود.

  • ترانسفورماتور کاهنده:

ترانسفورماتور کاهنده سبب کاهش ولتاژ خروجی سیستم می‌شود؛ لذا میزان پیچ سیم ها در بخش اولیه بیشتر از سیم ثانویه می‌باشد. از این رو در زمان‌های که کاهش الویت در کسب و کارها حائز اهمیت است؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد ترانسفورماتور برق

کاربرد ترانسفورماتور برق در صنعت و مصارف خانگی متعدد و وسیع است؛ چراکه جلوگیری از ایجاد برق گرفتگی یا آتش‌سوزی به واسطه برق در تمام دوران‌های زندگی بشر حائزاهمیت بوده و هست. به همین خاطر، امروزه با تولید این محصول برتر در اکثر مشاغل و خانه‌ها از انواع این تجهیز استفاده می‌شود.

تنظیم و کنترل جریانات برق بهترین راه پیشگیری از حوادث غیر مترقبه است. از آنجایی که ترانسفورماتور برق قابلیت انجام این دو کار را دارد؛ بهترین ابزار برای بهینه سازی شبکه برق شهری و صنعتی می‌باشد.

مشتریان عزیز می‌توانند از انواع ترانسفورماتورهای برق در اکثر ساختمان‌ها و صنعت‌ها استفاده کنند؛ چراکه انواع این محصول در ولتاژ‌های مختلفی طراحی می‌شود. از این رو با ساز و کار انواع کسب و کار‌ها همخوانی دارد.

چه عواملی بر قیمت ترانسفورماتور برق تاثیر دارد؟

تمامی مطالب فوق برای آشنایی با ساز و کار محصول ارائه گردید؛ حال ما به توضیح عواملی که بر قیمت ترانسفورماتور برق تاثیر دارد، می‌پردازیم؛ تا شما خریدی سودمند را در این زمینه امتحان کنید.

مقاله پیشنهادی:  ترانسفورماتور چیست؟

عوامل مختلفی بر قیمت ترانسفورماتور برق تاثیر دارد؛ چراکه انواع این محصول برتر با هزینه‌های تمام شده مختلفی تولید می‌شوند. با در نظر داشتن این شرایط، بدیهی است که انواع این دستگاه کنترل کننده با قیمت‌های متغیری به فروش برسد.

برترین عامل یا شاخصه‌ای که بر قیمت ترانسفورماتور برق تاثیر دارد؛ نوع محصول است. هر چه در طراحی و ساخت دستگاه از تکنولوژی‌های بروزترین استفاده شود؛ مسلما محصول نیز با هزینه بالاتری به فروش می‌رسد، چراکه قدرت و سرعت العمل نواوری‌های جدید فوق‌العاده است. به همین خاطر، تضمین ایمنی و سلامت تجهیزات حتمی است.

دیگر شاخصه که از عوامل خارجی بازارهای جهانی است؛ نرخ تورم می باشد. نرخ تورم تعیین کننده هزینه های تولید و تمام شده محصولات است. از این رو هر چه نرخ تورم از ثبات بیشتری برخوردار باشد؛ محصولات نیز با قیمت مناسب تری به‌ دست‌ مشتریان می‌رسد.

ابعاد و تکنولوژی، رنگ، نوع متریال و… از دیگر شاخصه‌هایی هستند؛ که بر قیمت محصول تاثیر به سزایی می‌گذارند. از این رو در زمان خرید این شاخصه‌ها را در نظر داشته باشید، تا با قیمتی مقرون به صرفه نسبت به خرید انواع این محصول اقدام کنید.

قیمت ترانسفورماتور برق

سخن آخر

قیمت ترانسفورماتور برق تعیین کننده توانایی شخص در خرید انواع این محصول کاربردی است؛ بنابراین حتما بعد از ارزیابی کیفیت محصول، نسبت به ارزش یا قیمت محصول پرس و جو کنید. توجه داشته باشید که بهتر است ترانسفورماتور برق را از یک برند معتبر انتخاب نمایید تا بتوانید مدت ها با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید. برای خرید ترانس برق با قیمت مناسب ما به شما پیشنهاد می کنیم که به وب سایت طاهاترانس که به صورت تخصصی در زمینه تولید و عرضه انواع ترانس ها فعالیت دارد مراجعه کنید. شما می توانید برای مشاوره نیز با همکاران ما در تماس باشید.

مقالات پیشنهادی

ترانس اتو

ترانس قدرت