۱۰ نکته برای افزایش طول عمر تابلو برق

۱۰ نکته برای افزایش طول عمر تابلو برق

عناوین و سر فصل های این مطلب

تابلو برق محفظه ای است که تجهیزات الکتریکی و توزیع و تبدیل انرژی الکتریکی در آن انجام می شود که همیشه به طور منظم تابلو برق  را  باید سرویس و مراقبت و نگهداری کرد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی ۱۰ نکته برای افزایش طول عمر تابلو برق می پردازیم.

عواملی که باعث افزایش طول عمر تابلو برق می شود

بررسی دقیق تابلو برق توسط مادون قرمز

یکی از ۱۰ نکته برای افزایش طول عمر تابلو برق بررسی دقیق این تابلو برق توسط اسکن حرارتی با مادون قرمز می باشد و هر نوع تستی که باعث بهبود عملکرد این تابلوها می شود را باید انجام داد . اگر از مادون قرمز درست استفاده شود می توانید در مواقع اضطراری قبل از قطع برق آنها را شناسایی و خرابی را برطرف کنید . استفاده از یک نمایشگر مادون قرمز باعث می شود که سریع شما از خرابی ها مطلع شوید.

به توصیه های نگهداری و پشتیبانی توجه و دقت کنید

یکی دیگر از ۱۰ نکته برای افزایش طول عمر تابلو برق نگهداری درست و پشتیبانی به موقع مانند تمیز کردن به طور منظم تابلو برق ، روغن کاری و غیره می باشد که باعث جلوگیری از خرابی عایق بندی توسط گرد و غبار و آلودگی ها ی دیگر می شود و از خسارت به دستگاه های برقی  جلوگیری می کند.

۱۰ نکته برای افزایش طول عمر تابلو برق

تعویض سالانه مدارشکن قدرت

یکی از عوامل بسیار مهم این است که سالیانه مدارشکن قدرت را به صورت دستی بسازید چون باعث می شود که محل اتصال را تمیز کند و به دستگاه های دیگر کمک کند.

مقاله پیشنهادی:  سیم ارت چیست؟

یادداشت های بایگانی خوب را نگهداری کنید

یکی دیگر از ۱۰ نکته برای افزایش طول عمر تابلو برق این است که مولفه های تابلو برق که در اصل دستگاه اتصال قدیمی هستند و به مدت طولانی از آنها استفاده کرده اید را نگهداری کنید چون اطلاعات خوبی برای نگهداری این تابلو برق به شما می دهند.

تجهیزات را دوباره تمیز کنید

شما می توانید به راحتی مدارشکن قدرت را بازسازی کنید و اگر قطعه ای نیاز به تعمیر داشت آن را تعمیر کنید. این مدارشکن ها را می توانید با استاندارد ANSI تست کنید و بعد موتور را پیاده و تمیز کنید و قسمت های آسیب دیده را تعمیر کنید و نقاط اتصال را روغن کاری کنید و مدار را دوباره تست و راه اندازی و استفاده کنید.

بروزرسانی تجهیزات

بروزرسانی تجهیزات یعنی اینکه شما می توانید تجهیزات قدیمی را با توجه به پیشرفت تکنولوژی تعمیر یا تعویض کنید و بهترین کار این است که ساختار تابلو برق و باسینگ را نگه دارید و بقیه قطعات و تجهیزات را با بهترین قطعات تعویض کنید و بعد از انجام این کار به راحتی می توانید در مدت طولانی تر از آن استفاده کنید.

تعمیرات را از طریق برون سپاری انجام دهید

یکی دیگر از ۱۰ نکته برای افزایش طول عمر تابلو برق این است که خدمات تعمیرات الکتریکی خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید و سرویس های دوره ای را با شرکت ها و تعمیرکاران قرارداد ببندید و بهترین کار سرویس دوره ای از طریق این افراد می باشد که همین امر باعث می شود که دستگاه تابلو برق شما به مدت طولانی تر کار کند .

مقاله پیشنهادی:  آشنایی با جعبه فیوز مینیاتوری

اجرای استاندارد NPFA70E

اجرای استاندارد برای امنیت الکتریکی در محیط کار و نگهداری و حفاظت از سیستم های الکترونیکی بسیار مهم است که در اصل NPFA70E  از NPFA70B  پیروی می کند و به پیشنهادات آن باید توجه کرد.

استفاده از ابزارهای نگهدارنده پیشگیرانه

استفاده از ابزارهای آنلاین به شما هشدار می دهد که یک وضعیت نامناسب در دستگاه تابلو برق شما وجود دارد که فوری باید آن را سرویس کرد.

۱۰ نکته برای افزایش طول عمر تابلو برق

انجام یک آنالیز اتصال کوتاه برای بررسی جریان

آخرین مورد از ۱۰ نکته برای افزایش طول عمر تابلو برق این است که اگر نرخ اتصال کوتاه مناسب نباشد باعث آسیب به تجهیزات برقی می شود. که با یک آنالیز اتصال کوتاه شما می توانید رتبه بندی تابلو برق خود را تشخیص دهید. و یا می توان با تنظیمات مدارشکن از قطع های برق که غیر ضروری است جلوگیری کرد.

سخن پایانی

۱۰ نکته برای افزایش طول عمر تابلو برق را بیان کردیم که همیشه باید از این قطعات نگهداری و تعویض به موقع انجام دهید تا باعث ماندگاری و دوام تابلو برق شود و از خسارات ناشی از سوختن تجهیزات برقی جلوگیری شود.

مقاله پیشنهادی

ترانس کنترل

ترانس قدرت