ساخت ترانس ایزوله 220 به 220

ساخت ترانس ایزوله 220 به 220

عناوین و سر فصل های این مطلب

ساخت ترانس ایزوله 220 به 220 برای محافظت از جان افراد و تجهیزات برقی انجام می‌ گیرد . این ترانسفورماتور در مصارف صنعتی و خانگی به طور گسترده ، برای کاهش خطرات برق گرفتگی و حذف نوسانات برق ، استفاده می شود . برای آشنایی بیشتر با این دستگاه و نحوه طراحی و ساخت آن در این مقاله با ما همراه شوید .

ترانس ایزوله 220 به 220 چیست ؟

ترانسفورماتور ایزوله 220 به 220دستگاهی است که جریان و ولتاژ متناوب را با نسبت تبدیل یک به یک ، ایجاد می کند . تعداد دور سیم پیچ های اولیه و ثانویه در این ترانس برابر با یک است ؛ بنابراین ، ولتاژ یکسانی در ورودی و خروجی وجود دارد .

در این نوع ترانسفورماتور سیم پیچ ها با عایق دو یا سه گانه از هم جدا شده اند یا یک صفحه بین آنها قرار می گیرد . مدار ثانویه نیز از حلقه زمین جدا شده و فرآیند القای انرژی الکتریکی در سیم پیچ ثانویه صورت می‌ گیرد .

 ساخت ترانس ایزوله 220 به 220 به شما کمک می کند، تا از آسیب دیدن تجهیزات خانگی و صنعتی در اثر نوسانات برق جلوگیری نموده و همچنین از جان افراد در برابر برق گرفتگی محافظت کنید .

ساخت ترانس ایزوله 220 به 220

هدف از ساخت ترانس ایزوله 220 به 220

استفاده از یک ترانسفورماتور ایزوله 220 به 220 برای ایجاد ایزولاسیون گالوانیکی منبع سیگنال خروجی از دستگاه گیرنده ، ضروری است . همچنین این دستگاه از سیستم در مقابل اضافه بارهای ضربه ای محافظت می کند . یکی دیگر از اهداف ساخت ترانس ایزوله ، بهبود ایمنی الکتریکی به دلیل عدم ارتباط با زمین در مدار ثانویه است .

مقاله پیشنهادی:  ترانس سوئیچینگ منبع تغذیه

این ترانس نوسانات ولتاژ در شبکه را بین می برد ؛ بنابراین از دستگاه‌های خانگی و صنعتی در مقابل خرابی و از افراد در برابر برق گرفتگی محافظت می کند. حتی در مواردی که خرابی در ترانس ایجاد شده باشد ، دستگاه در حالت استاندارد و بدون اضافه بار کار می کند . با استفاده از این ترانسفورماتور حتی اگر فردی ناحیه تحت ولتاژ اضطراری را لمس کند ، آسیبی نمی بیند .با توجه به کارکردهای زیادی که این دستگاه ارائه می دهد ، در مناطق مختلف مانند : شرکت های صنعتی ، کارگاه های خانگی برای بهره برداری از ابزارهای برقی و سایر تجهیزات ، فضاهایی با رطوبت بالا ، بیمارستان ها ، مناطق با الزامات امنیتی بالا و … به کار گرفته می شود . ساخت ترانس ایزوله 220 به 220 برای مصارف خانگی عمدتاً برای دیگ های بخار و گرمایش الکتریکی انجام می گیرد .

انواع ترانس ایزوله 220 به 220

می توان گفت انواع مختلفی از ترانس های ایزوله 220 به 220 تولید می شود ، که همه آنها هدف یکسانی دارند و آن افزایش ایمنی است . انواع رایج ترانس ایزوله شامل موارد زیر می شود :

ترانسفورماتور جریان : ساخت ترانس ایزوله 220 به 220 جریان برای مدارهای رله یا اندازه گیری انجام می گیرد . در این نوع دستگاه ، سیم پیچ اولیه به منبع انرژی الکتریکی وصل شده و سیم پیچ ثانویه به یک دستگاه اندازه گیری متصل می گردد .

ترانسفورماتور پالسی : این نوع ترانس برای انتقال پالس های مستطیلی شکل طراحی شده است ، که اغلب به منظور جلوگیری از تداخل فرکانس بالا در کامپیوترها ، استفاده می شود .

مقاله پیشنهادی:  خرید ترانسفورماتور فلای بک

دیگر ترانس مورد بحث ترانسفورماتور اتوماتیک : این نوع ترانس ، سیم پیچ های اولیه و ثانویه را در ایجاد یک شبکه مغناطیسی و الکتریکی ترکیب می کند .

ترانسفورماتور قدرتی : در این ترانسفورماتور ، یک سیستم ولتاژ به دیگری تبدیل می شود .

ترانسفورماتور پرتابل : این دستگاه مجهز به اجزا کوچکی است و برای کار در مناطق باز ساخته شده است .

ساخت ترانس ایزوله 220 به 220

ساخت ترانس ایزوله 220 به 220 باید در کارخانه های معتبر که سواد و دانش کافی را برای طراحی این محصول و تکنولوژی به روز را برای تولید آن در اختیار دارند ، انجام پذیرد . با توجه با اهمیت این ترانس در حفاظت از جان افراد و تجهیزات برقی ، طراحی و ساخت آن نیاز به حساسیت و دقت بالا دارد ‌‌.

در این بخش ما به طور مختصر راجع به نحوه ساخت ترانس ایزوله 220 به 220 با شما صحبت خواهیم کرد . این دستگاه ها از دو سیم پیچ با تعداد دورهای یکسان ولی مجزا از هم تشکیل شده اند . نوع خانگی و صنعتی این دستگاه از اجزائی چون سیم پیچ اولیه ، سیم پیچ ثانویه ، هسته ، آمپر ، خنک کننده و … تشکیل شده است .

با اینکه اجزا در این دستگاه یکسان است اما شیوه اجرای اجزا متفاوت است . این دستگاه را می توان به شکل یک نسخه معمولی بدون قاب برای نصب بر روی یک قاب طراحی نمود ، یا به شکل یک واحد آماده در یک قاب مجهز به سیم و سوئیچ ، باشد .

در ادامه بحث نحوه ساخت ترانس ایزوله 220 به 220 باید اضافه نمود که این دستگاه ها به شبکه 220 ولت متصل و سیم پیچ ها به صورت سری به یکدیگر وصل و روی یک قاب قرار می گیرند .نوع اتصال آن نیز به سطح امنیتی مدل بستگی دارد .

مقاله پیشنهادی:  آشنایی با انواع اندوکتور ها

ساخت ترانس ایزوله 220 به 220

سخن پایانی

اگر به پایان این مقاله رسیده اید ، شاید پس از خواندن مطلب با خود تصور کنید که ، ساخت ترانس ایزوله 220 به 220 کاری آسان و راحت است . با توجه به نقش این دستگاه در حفاظت از جان افراد ، طراحی و تولید آن نیاز به دقت و دانش بسیار بالا دارد .

اگر به این دستگاه نیاز دارید ، توصیه می کنیم آن را از شرکت های معتبر مانند طاها ترانس خریداری نمایید تا از یک محصول با کیفیت که تمام وظایف خود را به بهترین نحو انجام می دهد ، بهره مند شوید .

شرکت طاها ترانس تمام محصولات خود را مطابق با استاندارد‌های جهانی تولید می نماید و هر محصول پیش از اینکه روانه بازار شود ، توسط تیم کنترل کیفیت این شرکت مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرد تا محصول نهایی عاری از خطا و ایراد باشد ‌.

مقالات پیشنهادی

ترانس اتو

ترانس قدرت