خرید ترانس 12 ولت

خرید ترانس 12 ولت

عناوین و سر فصل های این مطلب

خرید ترانس 12 ولت با هدف به تعادل رساندن ولتاژ در شبکه‌های برق تک فاز یا 220 ولت برای برخی تجهیزات برقی مانند وسایل روشنایی انجام می‌گیرد ‌.

این ترانسفورماتور ولتاژ220  ولت را به 12 ولت کاهش می‌دهد و در دسته ترانس‌های کاهنده قرار دارد . برای آشنایی بیشتر با این ترانس ، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید .

آشنایی با ترانس 12 ولت

اکثر ابزارهای الکتریکی ، لوازم خانگی و تجهیزات بر روی ولتاژ شبکه AC برابر با 220 ولت کار می کنند . اما برخی تجهیزات برقی همانند وسایل روشنایی هالوژن ، بخاری‌های ولتاژ پایین ، لامپ‌های LED و … به ولتاژ پایین‌تری نیاز دارند . برای حل این مشکل از دستگاه‌هایی بدون اجزای متحرک استفاده می‌شود .

این دستگاه‌ها تحت عنوان ترانسفورماتورهای کاهنده معروفند که ولتاژ را بدون تغییر در فرکانس به مقدار مورد نظر کاهش می‌دهند . ترانس 12 ولت یکی از انواع ترانسفورماتور‌های کاهنده است . خرید ترانس 12 ولت برای مصارف صنعتی و خانگی با اهداف گوناگونی انجام می‌گیرد . در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که چرا خرید آن برای برخی تجهیزات ضروری است .

خرید ترانس 12 ولت

چرا به ترانس 12 ولت نیاز دارید؟

هدف اصلی از خرید ترانس 12 ولت تبدیل ولتاژ اولیه 220 ولت به ولتاژ ثانویه 12 ولت است . این ترانسفورماتور برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود که در زیر با چند نمونه آن اشاره می‌کنیم .

اتصال منابع نوری که با ولتاژ 12 ولت کار می‌کنند ( لامپ‌ها و نوار‌های LED، لامپ‌های رشته‌ای و منابع نور هالوژن و همچنین سایر دستگاه های روشنایی ) .

ایجاد یک شبکه الکتریکی در محل‌هایی که طبق قوانین ایمنی ، ولتاژ شبکه برق خانگی (220/ 380 ولت) قابل استفاده نیست .

اتصال سیستم‌های ولتاژ پایین (نظارت تصویری ، سیستم‌های هشدار و غیره ) که در ولتاژ DC پایین کار می‌کنند .

اگر با هر یک از موارد بالا سر و کار دارید ، خرید ترانس 12 ولت اجتناب‌ناپذیر و ضروری است . برای آشنایی بیشتر با این ترانسفورماتور کاهنده با ما همراه شوید .

مقاله پیشنهادی:  تفاوت برق تک فاز و برق سه فاز

تفاوت ترانس 12 ولت با ژنراتور‌ها

قبل از ظهور ترانسفورماتورهای کارآمد ، تبدیل سطوح ولتاژ و جریان تنها از طریق استفاده از تاسیسات حاوی موتورها و ژنراتورها امکان پذیر بود . در حالی که موتور و ژنراتور هر دو دستگاه کارآمدی هستند ، استفاده همزمان آنها زمانی که راندمان کلی کارخانه در محدوده 90٪ یا کمتر باشد ، به اندازه کافی کارآمد نیست .

علاوه بر این، قطعات متحرک این ماشین‌ ها در معرض اصطکاک و سایش مکانیکی قرار می‌گیرند که به نوبه خود بر عمر مفید و عملکرد آن تأثیر می‌گذارد . از طرف دیگر ترانسفورماتورها قادر به تبدیل ولتاژ و جریان متناوب با راندمان بسیار بالا بدون قطعات متحرک هستند و توزیع گسترده و استفاده از برق را ممکن می‌سازند.

اگر بخواهیم منصفانه باشیم ، ترانسفورماتورها در مقایسه با ژنراتورها در برخی کاربرد‌ها مفید و کارآمد‌تر هستند . اگر چه ترانسفورماتورها نسبت به ژنراتورها در تبدیل ولتاژ و جریان AC برتری‌های زیادی دارند اما نمی‌توانند یک فرکانس AC را به فرکانس دیگر تبدیل کنند و یا تنهایی قادر نیستند DC را به AC یا بالعکس تبدیل کنند .

مجموعه‌های ژنراتور می‌توانند همه این کارها را با سهولت نسبی انجام دهند ، البته با برخی از محدودیت‌های عملکردی که در بالا توضیح داده شد . این تاسیسات همچنین دارای خاصیت منحصر به فرد بقای انرژی جنبشی هستند .

یعنی اگر به هر دلیلی منبع تغذیه موتور به صورت لحظه‌ای قطع شود، اینرسی چرخشی ژنراتور را برای مدتی در حال چرخش نگه می‌دارد و در نتیجه بار (که توسط ژنراتور تغذیه می‌شود) را از شکست‌ها جدا می‌کند . با توجه به نوع نیاز خود باید تصمیم به خرید ترانس 12 ولت یا ژنراتور بگیرید .

مقاله پیشنهادی:  کاربرد ترانس تک فاز

انواع ترانس 12 ولت

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم ، ترانس 12 ولت در دسته ترانسفورماتورهای کاهنده قرار دارد . این ترانسفورماتور‌ها در دسته‌های مختلفی بر اساس کاربرد ، طراحی ، مشخصات فنی و … قرار می‌گیرند .

ترانس 12 ولت بر اساس طراحی در دو نوع الکترومغناطیسی و پالس وجود دارد . بر اساس نحوه اجرا در دو نوع باز یا بسته ( قرار داده شده در یک محافظ ) قرار دارد . با توجه به کاربرد در دو دسته خانگی و صنعتی قرار دارد .

در میان تمام تقسیم ‌بندی‌های بیان شده ، تقسیم بندی بر حسب طراحی اهمیت بالاتری دارد از این رو در ادامه مطلب ، شما را با دو نوع ترانسفورماتور بر اساس طراحی بیش‌تر آشنا می‌کنیم .

انواع ترانس 12 ولت از لحاظ طراحی :

ترانسفورماتور حلقوی ( الکترومغناطیسی ) : ترانسفورماتور 220 تا 12 ولت نسخه کلاسیک چنین دستگاه‌هایی است . هسته این نوع ترانس کاهنده از فولاد خاصی ساخته شده است که سیم پیچ‌های اولیه و ثانویه روی آن پیچیده می‌شود . تبدیل انرژی الکتریکی در این ترانس با ایجاد نیروی الکترومغناطیسی در بدنه هسته اتفاق می‌افتد .

با خرید ترانس 12 ولت الکترومغناطیسی از مزایایی چون قابلیت اطمینان ، انواع مدل‌ها با ویژگی‌های فنی و عملکرد‌های مختلف ، هزینه نسبتا کم بهره می‌گیرید . از معایب این نوع ترانسفورماتور می‌توان به وزن بسیار زیاد و حساسیت به نوسانات برق در شبکه منبع تغذیه اشاره کرد .

مدل های الکترونیکی ( پالسی ) : مدل‌های پالسی از قطعات الکترونیکی مونتاژ می‌شوند که قابلیت‌های ترانسفورماتورهای کاهنده از این نوع را تا حد زیادی گسترش می‌دهد . اساس این نوع طراحی یک هسته فریت با سیم پیچ الکتریکی ساخته شده بر روی آن و همچنین ترانزیستورها، دیودها و سایر قطعات الکترونیکی است.

مزایای ترانس‌ 12 ولت الکترونیکی شامل ابعاد کلی کوچک و وزن سبک ، مقاومت در برابر افت ولتاژ در شبکه تغذیه ، ثبات مقادیر ولتاژ در خروجی دستگاه ، شروع نرم هنگام روشن شدن و ضریب قدرت بالا می‌شود .

مقاله پیشنهادی:  آشنایی با محفظه رطوبت گیر ترانسفورماتور

نحوه خرید ترانس‌ 12 ولت برای وسایل روشنایی

تجهیزات روشنایی همانند لوستر یکی از مصرف کنندگان اصلی این نوع ترانسفورماتور هستند . لوستر نوعی لامپ آویز است که در طراحی آن امکان نصب چندین منبع نور فراهم شده است .

اگر قبلاً فقط از لامپ‌های رشته ای به عنوان منابع نور نصب شده در لوسترها استفاده می‌شد ، در این صورت سؤال نحوه خرید ترانس‌ 12 ولت برای چنین محصولات روشنایی اصلاً مطرح نمی‌شد .

امروزه در ارتباط با معرفی فناوری‌های صرفه جویی در مصرف انرژی ، لوسترهای مجهز به منابع نور کم مصرف رو به افزایش هستند. از این رو لوستر‌ها نیاز به ترانسفورماتور کاهنده دارند ‌. هنگام انتخاب یک ترانسفورماتور کاهنده طراحی شده برای اتصال لامپ‌های هالوژن یا LED، باید به موارد زیر توجه کنید:

ولتاژ نامی که منابع نور نصب شده برای آن طراحی شده اند .

قدرت تمام لامپ‌های نصب شده برای قرار دادن در یک چراغ باید با توان نامی ترانسفورماتور مطابقت داشته باشد .

به علاوه هنگام انتخاب مبدل ولتاژ باید به وزن و ابعاد کلی آن توجه کرد که امکان قرار گرفتن دستگاه در محفظه لامپ (لوستر) را فراهم می‌کند .

خرید ترانس 12 ولت

در پایان

اگر قصد خرید ترانس‌ 12 ولت را دارید ، به فروشگاه آنلاین طاها ترانس مراجعه کنید . این فروشگاه زیر نظر شرکت تولید کننده این محصول به همین نام اداره می‌شود.

شرکت طاها ترانس از تولید کنندگان معتبر در ساخت ترانس‌های الکتریکی است و تمام محصولات تولیدی خود را از مواد خام درجه یک زیر نظر تیم حرفه‌ای و با ماشین آلات پیشرفته تولید و به قیمت مناسب در فروشگاه آنلاین خود به صورت جزئی و کلی عرضه می‌دارد .

مقالات پیشنهادی

ترانس ایزوله

ترانس تک فاز