راهنمای انتخاب استابلایزر کامپیوتر

راهنمای انتخاب استابلایزر کامپیوتر

عناوین و سر فصل های این مطلب

از مهمترین ابزار و تجهیزات در مصارف خانگی و اداری کامپیوتر می باشد که نوسانات برق باعث خرابی در کامپیوترها می شود . بنابراین بهتر است نوسانات برق شهری را کنترل کرد تا آسیبی به کامپیوتر و لوازم برقی منزل شما نرسد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی راهنمای انتخاب استابلایزر کامپیوتر می پردازیم.

استابلایزر مخصوص کامپیوتر چیست ؟

در راهنمای انتخاب استابلایزر کامپیوتر باید به این موضوع اشاره کرد که استابلایزرها یک نوع سیستم الکترونیکی هستند که از قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر شما در برابر افت ولتاژ برق یا افزایش آن و نوسانات ولتاژ برق شهری و قطع ناگهانی برق شهری محافظت می کنند . این سیستم ولتاژ برق ورودی و خروجی را تنظیم و کنترل می کند  و از سوختن و خرابی قطعات در کامپیوتر جلوگیری می کنند و باعث بهتر کار کردن و افزایش عمر دستگاه و تجهیزات برقی می شوند.

اهمیت استفاده از استابلایزر کامپیوتر

در راهنمای انتخاب استابلایزر کامپیوتر به اهمیت و ضرورت استفاده از استابلایزر ها برای کامپیوتر منازل و ادارت بسیار سفارش شده است که نوسانات برق شهری بر روی کامپیوتر شما بسیار تاثیرگذار است و شوک بسیار بالایی به کامپیوتر وارد می کند و باعث سوزاندن بعضی از قطعات کامپیوتر می شود و هیچ دستگاهی به اندازه کامپیوترها نوسان ولتاژ باعث آسیب و خرابی کلی به کامپیوتر نمی شود . پس بهترین راه حل انتخاب یک استابلایزر مناسب می باشد.

استابلایزر مناسب کامپیوتر کدام است ؟

استابلایزرها دارای انواع مختلفی هستند که یک تثبیت کننده ولتاژ برق هستند که می توان به استابلایزر رله ای ، استابلایزر سوئیچینگ ، استابلایزر استاتیک اشاره کرد .انتخاب استابلایزر کامپیوتر می تواند از نوع رله ای ، سوئیچینگ و استاتیک باشد.

مقاله پیشنهادی:  قیمت ترانسفورماتور خشک

استابلایزر رله ای

استابلایزر رله ای برای کامپیوترهای معمولی مناسب هستند و این استابلایزر دارای یک ترانس با چندین رله به صورت پله ای می باشد . این مدل استابلایزر برای تغییر و نوسانات برق لحظه ای و ناگهانی مناسب است و با سیستم حفاظتی که این استابلایزرها دارد حدود چند درصد از آسیب دیدن کامپیوتر جلوگیری می کند و از مزایای این نوع استابلایزر قیمت آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و وزن آن بسیار سبک می باشد . این نوع استابلایزر طرفداران بسیاری دارد چون هم عملکرد خوبی دارد و هم قیمت آن مناسب و مقرون به صرفه است .

راهنمای انتخاب استابلایزر کامپیوتر

استابلایزر سوئیچینگ

استابلایزر سوئیچینگ برای کامپیوترهای خاص کاربرد دارد که به آن تثبیت کننده های استاتیک هم می گویند . این استابلایزر ولتاژ برق شهری و ورودی و خروجی را ثابت  می کند و دقت بالایی دارد و برای مدیریت جریان برق از کانورتر الکتریکی و میکروپروسسور استفاده می کند. این مدل استابلایزر بسیار قوی است و از خرابی دستگاه کامپیوترهای شما جلوگیری می کند.

استابلایزر استاتیک

در راهنمای انتخاب استابلایزر کامپیوتر می توان به استابلایزر استاتیک هم اشاره کرد که این استابلایزر استاتیک دارای یک ترانس افزاینده و کاهنده است که دارای میکروکنترلر و موتور است و از قدرتمندترین سیستم های حفاظت کننده در تجهیزات برقی به خصوص کامپیوتر می باشد. از این استابلایزر در بازار بسیار استقبال شده است چون عملکرد و کیفیت بالایی دارد.

مزایای استفاده از استابلایزر برای کامپیوتر

وقتی در باره راهنمای انتخاب استابلایزر کامپیوتر صحبت می کنیم باید به مزایای آن هم اشاره کرد :

مقاله پیشنهادی:  ابعاد ترانسفورماتور رزینی

استابلایزر کامپیوتر باعث عمر بالا و دوام قطعات کامپیوتر می شود و دستگاه شما کمتر خراب و آسیب می بیند و همین مسئله باعث می شود که هزینه های تعمیر و تعویض قطعات کمتر می شود. چون استابلایزر یک تثبیت کننده ولتاژ است در مصرف برق صرفه جویی می شود . از مزایای دیگر این استابلایزرها یک تثبیت کننده ولتاژ برق می باشد که جریان ورودی برق به کامپیوتر را کنترل می کند و از پرش ، جرقه ، نویز به کامپیوتر جلوگیری می کند. از گرمای بیش از اندازه با ولتاژ اضافی محافظت می کند .

خرید استابلایزر برای کامپیوتر

در مورد خرید و انتخاب استابلایزر باید به نوع آن ، کاربرد آن و کیفیت دستگاه توجه کرد و همچنین این دستگاه استابلایزر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد که در هنگام خرید باید به این نکات توجه کرد.

سخن پایانی

در باره راهنمای انتخاب استابلایزر کامپیوتر صحبت کردیم که استفاده از استابلایزر برای وسایل الکترونیکی به خصوص کامپیوتر بسیار ضروری و از خرابی و آسیب به کامپیوتر جلوگیری می کند. همچنین از ورود نوسانات برق به تجهیزات برقی و کامپیوتر جلوگیری می کند.

مقاله پیشنهادی

ترانس افزاینده