راهنمای تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک

تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک

عناوین و سر فصل های این مطلب

تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک لازم و ضروری است . ترانسفورماتور ها برای این که دیگر ابزارآلات الکتریکی و الکترونیکی آسیب نبینند ، خود در معرض تماس مستقیم با جریانات نامناسب قرار می گیرند .

جریانات نامناسب و اختلالات موجود در شبکه های الکتریکی قابلیت تخریب دستگاه را دارند . اگر به سرویس های پیوسته دستگاه بی توجهی کنید ، در مدت زمان کوتاهی مجبور به خرید دوباره محصول می شوید .

در ادامه مقاله درباره چگونگی تعمیر و نگهداری از این دستگاه صحبت می کنیم ، با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: ساخت ترانس کاهنده

آیا ترانسفورماتور نوع خشک به تعمیر نیاز دارد ؟

تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک ، جزو نیاز های اصلی این دستگاه الکترونیکی به شمار می رود . هر چند که این دسته از ترانسفورماتور ها روغن کمتری استفاده می کنند ، اما در طول عمر خود بایستی چندین مرتبه مورد سرویس و تعمیر قرار گیرند .

دستگاه های الکتریکی که با کنترل جریان و ولتاژ سر و کار دارند ، نسبت به سایر تجهیزات برقی مقاوم تر هستند . این دستگاه ها به راحتی در برابر عوامل آسیب زا تسلیم نمی شوند . اما این مسئله دلیل خوبی برای بی توجهی به تعمیرات دستگاه‌ نیست .

تحت شرایط خاصی ترانسفورماتور خشک ، توانایی خود را برای مقابله با جریانانت نامناسب از دست می دهد . از این رو شخص بایستی با تعمیرات صحیح ، ایمنی دستگاه را بازسازی کند . جهت بهینه سازی ، پاکسازی ترانس از آلودگی‌ ، تعویض قطعات ، رفع خرابی ها و … باید به تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک روی بیاوریم .

تعمیر ، فرآیندی است که قدرت و سرعت دستگاه را بازسازی می کند . اگر سیستم شما قابلیت های قبلی را ندارد ، به جای خرید دوباره محصول ، به تعمیر آن بپردازید .

چگونگی تعمیر ترانسفورماتور نوع خشک

تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک جزء امور تخصصی مرتبط با این ماشین الکتریکی است . تعمیر هنوز سخت تر از نگهداری است . در نگهداری از ترانسفورماتور شما باید شرایط ایده آل برای فعالیت دستگاه فراهم کنید .

مقاله پیشنهادی:  تفاوت ترانس های روغنی نرمال و ترانس های روغنی

در تعمیر دستگاه شناسایی عیوب سیستم حائز اهمیت است . شخص بایستی علاوه بر تهیه مواد و تشخیص درست وضعیت دستگاه ، بهترین راه حل را برای بازیابی قدرت ترانسفورماتور به کار گیرد .

مراحل تعمیر این دستگاه نیاز به مهارت و دانش کافی دارد . در جدول ذیل شرایط تعمیر از ترانسفورماتور نوع خشک را توضیح می دهیم ، به آن توجه کنید :

ردیف مراحل توضیحات
1 تشخیص مشکل در ابتدا تعمیر محصول تکنسین باید به بررسی دقیق مشکل در ترانسفورماتور بپردازد . این مرحله شامل بررسی عملکرد ، بررسی سیم کشی سیستم و قطعات آن ، ارزیابی وضعیت عایق ‌ها و … می باشد .

 

2 جداسازی از برق پیش از اقدام به تعمیر ، ترانسفورماتور باید از برق جدا شود .
3 بازسازی عایق ها برای بهبود عملکرد سیستم ، عایق ها را بازسازی یا تعویض کنید .
4 تعویض قطعات خراب از کنار هیچ قطعه خرابی بی اهمیت نگذرید . قطعات خراب به مرور زمان سلامت دیگر ابزارآلات سیستم را نیز به خطر می اندازد .
5 تست و بررسی آخرین مرحله از تعمیرات مربوط به تست و بررسی محصول است . حتما یک بار ترانسفورماتور را روشن کنید ، تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید .

 

تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک در بهینه سازی سیستم تاثیر دارد . تعمیر دستگاه را به کارشناسان حوزه الکترونیک بسپارید ، تا از سلامت ترانسفورماتور مطمئن شوید .

آیا تعمیر ترانسفورماتور نوع خشک نیاز به تجربه و مهارت دارد ؟

تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک از ملزومات ضروری برای داشتن مجموعه ای قدرتمند است . تعمیر نیاز به تجربه و دانش فنی دارد . برای تشخیص مشکلات دستگاه و انجام تعمیرات صحیح ، نیاز است که تکنسین‌ ها جزئی از نیروهای کاری در بخش الکترونیک باشند .

فردی که مسئولیت تعمیر این دستگاه برعهده می گیرد ، باید با مواد و ابزارآلات محیط کار یک تعمیرکار آشنا باشد . مهم ترین قابلیت او ، شناسایی صحیح مشکلات سیستم است .

اگر نتواند مشکل ترانسفورماتور را به درستی حدس بزند . تمامی وقت و موادی که جهت تعمیر دستگاه استفاده می کند ، بیهوده صرف می شود . از آن جایی که تعمیرکاران به صورت تئوری و عملی چگونگی تعمیر و سرویس ترانسفورماتور ها آموخته اند ، در بازیابی قدرت سیستم توانمند هستند .

زمان تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک بر کیفیت ، مقاومت ، ایمنی تاثیر دارد . اگر به طور پیوسته این دو فرآیند را به شکل صحیح انجام دهید ، در هزینه‌ های شما تا حد قابل توجهی صرفه جویی می شود .

آیا تعمیر ترانسفورماتور نوع خشک نیاز به تجربه و مهارت دارد ؟

چگونگی نگهداری از ترانسفورماتور نوع خشک

تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک ، دو امر مهم در بهینه سازی عملکرد دستگاه‌ به شمار می روند . نگهداری منظم ترانسفورماتور های نوع خشک می ‌تواند به طول عمر آنها کمک کند .

برخلاف تعمیرات که تنها از عهده تکنسین ها برمی آید ، این فرآیند آسان و بدون هزینه می باشد . اهمیت نگهداری از ترانسفورماتور در حد سرویس ها است .

نگهداری بیشترین تاثیر رد بر سلامت و ایمنی دارد . در صورتی که پس از نصب ترانسفورماتور خشک در ساختمان ، نکات ایمنی را رعایت کنید . عمر مفید دستگاه نیز چند برابر می شود . از این رو در مقابله با جریانات الکتریکی بهترین عملکرد خود را بروز می دهند .

تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک به فرد در حفظ قدرت دستگاه کمک شایانی می کند .‌ در صورتی که برای تقویت مدار جریان از ترانسفورماتور بهره می برید ، اقدامات ذیل را دنبال کنید :

  • پاکسازی و تمیزکاری :

ترانسفورماتور باید منظماً از گرد و غبار، رطوبت و … پاکسازی شود . همچنین بررسی دقیق و تمیزکاری قطعات مانند ؛ بوبین ‌ها، سپراتور ها و قطعات الکترونیکی نیز ضروری است .

  • بررسی و تست منظم :

ترانسفورماتور باید با فاصله‌ های زمانی منظم بررسی و تست شود . از این رو حتی در شرایط بد الکتریکی از عملکرد آن مطمئن هستید .

  • کنترل دما :

دما یکی از عوامل مهم در عملکرد ترانسفورماتور است . دمای این تجهیز باید به‌ طور منظم کنترل شود . بایستی در صورت نیاز سیستم خنک ‌کننده و فن ‌های خنک ‌کننده دستگاه را مورد تعمیر یا تعویض قرار دهید .

  • حفاظت در برابر رطوبت :

ترانسفورماتور نوع خشک حساسیت بالایی به رطوبت دارد . تا حد امکان محصول را در محیطی خشک نصب نمایید ، تا از نفوذ رطوبت به داخل ترانسفورماتور جلوگیری شود .

  • تست عایق‌ ها :

عایق ‌های داخلی و خارجی ترانسفورماتور باید در وضعیت عملکرد صحیح قرار گیرد . اگر عایق ‌ها خراب یا آسیب دیده باشند ، تعویض آن ضروری است .

  • نظافت و محافظت :

محیط پیرامون ترانسفورماتور باید تمیز و منظم باشد . این دستگاه می تواند آلودگی ها را به داخل خود همانند یک فن هدایت کند . بنابراین جهت حفظ ایمنی مجموعه ، همواره به نظافت و تمیزکاری دستگاه بپردازید .

تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک برعهده شخص خریدار است . این دو امر بر عمر مفید دستگاه می افزاید . اگر به دنبال حداکثر بهره وری از این دستگاه هستید ، نسبت به تعمیر و سرویس دستگاه حساس باشید .

سخن پایانی

طاها ترانس از شرکت های بزرگ در حوزه تولید و عرضه ترانسفورماتور است ، که به صورت اینترنتی نیز در فضای مجازی فعالیت دارد . با مراجعه به این وب سایت علاوه بر اطلاع از قسمت روز محصولات می توانید مقالات متعددی درباره تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور نوع خشک مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید: بررسی حفاظت ترانس قدرت

مقاله پیشنهادی:  قیمت ترانس کاهنده ولتاژ