خرید ترانسفورماتور فلای بک

خرید ترانسفورماتور فلای بک

عناوین و سر فصل های این مطلب

خرید ترانسفورماتور فلای بک ، موضوع اصلی این مقاله است ، در این مقاله شما را نخست با این نوع ترانسفورماتور آشنا می‌کنیم ، سپس به نحوه خرید آسان آن می‌پردازیم . اگر شما نیز قصد خرید این مبدل را دارید تا انتهای مقاله با ما همراه شوید .

آشنایی با ترانسفورماتور فلای بک

ترانسفورماتور فلای بک یکی از توپولوژی های مدار است که مبدل DC – DC ایزوله یا منبع تغذیه سوئیچینگ ( مبدل AC – DC ) را شناسایی می‌کند . خرید ترانسفورماتور فلای بک به منظور کاربردهای گسترده‌ای انجام می‌شود و در تجهیزات الکترونیکی مصرفی ، تجهیزات الکترونیکی صنعتی ، تجهیزات ارتباطی ، کامپیوتر و غیره به وفور استفاده می‌شود .

خرید ترانسفورماتور فلای بک

مقایسه ترانسفورماتور لای بک و فوروارد

در زمان خرید ترانسفورماتور فلای بک حتما به رقیب این ترانسفورماتور به نام فوروارد نیز بر می‌خورید ، این دو چه تفاوت‌هایی با هم دارند ؟ در این بخش به طور مختصر راجع به تفاوت‌های این دو صحبت خواهیم کرد ‌.

ساده‌ترین مبدل‌ها یا ترانسفورماتورها در بازار مبدل‌های فلای بک و فوروارد هستند . در هر دو نوع ، تنها یک عنصر سوئیچینگ استفاده می گردد .

اگرچه این دو از نظر ساخت بسیار شبیه به هم هستند ، اما نحوه عملکرد آنها بسیار متفاوت است . روش ارسال برق از سمت اولیه مدار منبع تغذیه به سمت ثانویه در دو مبدل فوروارد و فلای بک کاملا برعکس هم است.

زمانی که از ترانسفورماتور فلای بک در مدار الکتریکی استفاده می‌شود ، توان در ترانسفورماتور ایزوله در طول دوره ON در عنصر سوئیچینگ ذخیره می‌شود . سپس ، هنگامی که کلید خاموش می‌شود ، نیروی الکتروموتور عقب ترانسفورماتور عایق برای خروجی برق ذخیره شده و به یکباره استفاده می‌شود .

مقاله پیشنهادی:  کلید محافظ جان چیست و چه کاربردهایی دارد؟

از طرف دیگر ، ترانسفورماتور فوروارد مبدلی است که در آن نیرو از سمت اولیه به سمت ثانویه از طریق یک ترانسفورماتور ایزوله در طول دوره ON عنصر سوئیچینگ ارسال می‌شود .

نحوه کارکرد ترانسفورماتور فلای بک

اگر قصد خرید ترانسفورماتور فلای بک را دارید حتما باید با نحوه کارکرد آن آشنا شوید . در ابتدا باید گفت که از این مدل بر اساس مقدار توان خروجی استفاده می‌شود . ترانسفورماتور فلای بک برای کاربردهایی با توان خروجی بالا مناسب نیست . محدوده کاربرد آن در توان کم تا متوسط ​​مانند 1 تا 200 وات می‌باشد .

علاوه بر مطالب ذکر شده ، از آنجایی که تعداد قطعات در این مبدل کم است با قیمت ارزانی تولید و عرضه می‌گردد . این ترانسفورماتور بر عکس مبدل فوروارد که برای طیف وسیعی از کاربردها از توان کم تا توان بالا استفاده می‌شود ، کاربرد محدودی دارد .

این مبدل زمانی که برای تجهیزات کم ولتاژ به کار گرفته می‌شود به راندمان تبدیل نسبتاً بالایی دست می‌یابد ؛ بنابراین عمدتاً در تجهیزات الکترونیکی مانند رایانه‌های شخصی و تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود .

با این حال، برای کاربردهایی که توان خروجی آن بسیار زیاد است ؛ مانند توان خروجی بیش از چند صد وات ، خرید ترانسفورماتور فلای بک اصلا توصیه نمی‌شود .

یکی از محدوده‌های کاربردی برای ترانسفورماتور فلای بک در مدار‌های وسایل روشنایی LED است . این مبدل پس از اصلاح ورودی جریان متناوب (AC  ) با یک پل دیودی ، برای تغذیه یک رشته LED متشکل از چندین عنصر LED عمل می‌کند .از این مبدل برای لامپ تصویر تلویزیون‌ها استفاده می‌شود . این مبدل با توجه به قیمت ارزان و کارایی مفید بسیار مورد توجه مهندسین برق و متخصصین تجهیزات الکترونیکی قرار گرفته است که با اهداف مختلفی اقدام به خرید ترانسفورماتور فلای بک می‌کنند .

مقاله پیشنهادی:  ترانس برق صنعتی

ویژگی‌های ترانسفورماتور فلای بک

همانگونه که تا به اینجای مطلب متوجه شدیم ، ترانسفورماتور فلای بک نوعی مبدل الکتریکی است که وطیفه آن ایجاد سیگنال‌های ولتاژ با فرکانس بالاست .

سیگنال‌های ایجاد شده توسط این مبدل اغلب با شکل دندان اره‌ای می‌باشند . این نوع ترانس با توجه به عملکرد و ویژگی‌های خاص خود تحت عنوان ترانسفورماتور خروجی خط هم شناخته می‌شود .

این نوع مبدل ابتدا با هدف سهولت کنترل حرکت پرتوهای الکترونی در لامپ اشعه کاتد ، ساخته شده است . اما امروزه این مبدل کاربرد وسیع‌تری یافته است و به طور گسترده در منبع تغذیه سوئیچینگ به کار گرفته می‌شود . خرید ترانسفورماتور فلای بک در دو نوع منبع تغذیه ولتاژ بالا و ولتاژ کم برای مقاصد مختلف امکان‌پذیر است .

خرید ترانسفورماتور فلای بک

اگر به هر منظوری قصد خرید ترانسفورماتور فلای بک را دارید ، باید به عوامل مختلفی توجه کنید تا ترانسفورماتور متناسب با نیاز شما باشد و بهترین کارکرد را داشته باشد .

هنگام زمان خرید به برند آن توجه کنید ، برند‌های معروف مانند طاها ترانس این مبدل را تحت دانش و فناوری روز دنیا ، استاندارد‌های بین المللی و متریال با کیفیت تولید می‌کنند تا محصول تولید شده به تجهیزات با ارزش برقی شما آسیبی نرساند و به خوبی از پس وظایف خود بر بیاید .

در زمان خرید این مبدل به ولتاژ الکتریکی نیز توجه کنید ، اگر برای محدوده‌ای با ولتاژ بالا به این ترانسفورماتور نیاز دارید ، مبدلی که ولتاژ بالاتر از 10 وات را پوشش می دهد را انتخاب کنید .

می توان گفت در صورتی که محدوده استفاده این ترانسفورماتور در تجهیزاتی با ولتاژ پایین است ، سراغ ترانسفورماتورهایی با ولتاژ حداکثر 3 وات بروید .

مقاله پیشنهادی:  مهم ترین دلایل نوسانات برق شهری چیست؟

در نهایت این کالا را از فروشگاه‌های معتبر حضوری یا آنلاین مانند فروشگاه آنلاین طاها ترانس خریداری کنید تا یک محصول مطمئن و قابل اعتماد را برای تجهیزات با ارزش برق خود ، تهیه کنید .

خرید ترانسفورماتور فلای بک

در پایان

گروه تولید طاها ترانس یکی از فروشندگان معتبر تولید انواع ترانسفورماتور از جمله ترانسفورماتور فلای بک است . این تیم مهندسی برای سهولت خرید مشتریان خود در سرتاسر ایران ، سایت فروش خود را به همین نام راه‌اندازی نموده است .

با ورود به سایت طاها ترانس خرید ترانسفورماتور فلای بک ، بسیار آسان است ؛ زیرا علاوه بر عدم تردد و اتلاف وقت برای خرید حضوری ، با تمام ویژگی‌های محصول در کنار آن آشنا می‌شوید و راحت‌تر می‌توانید راجع به خرید آن متناسب با نیاز خود تصمیم بگیرید .

در صورتی که در خرید سردرگم هستید با تیم پشتیبانی طاها ترانس تلاش بگیرید یا برای انها پیام بگذارید تا تمام توضیحات لازم را به شما دهند .

مقالات پیشنهادی

ترانس قدرت

ترانس کاهنده